Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Особливості звільнення держслужбовця за ініціативою суб’єкта призначення

До Закону від 10.12.15 р. № 889-VIII «Про державну службу» (далі – Закон № 889) унесено зміни, згідно з якими вилучено ст. 871, а також викладено в новій редакції ч. 3 ст. 87 Закону № 889. Такі зміни набули чинності 06.03.21 р. після ухвалення Закону від 23.02.21 р. № 1285-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення проведення конкурсів на зайняття посад державної служби та інших питань державної служби» (далі – Закон № 1285).

У ч. 3 ст. 87 Закону № 889 передбачено, що суб’єкт призначення або керівник держслужби попереджає держслужбовця про наступне звільнення на підставі п. 1 та 11 ч. 1 цієї статті у письмовій формі не пізніше ніж за 30 календарних днів.

Одночасно з попередженням про звільнення на підставі п. 1 ч. 1 цієї статті суб’єкт призначення або керівник держслужби пропонує держслужбовцю іншу рівнозначну посаду держслужби або, як виняток, нижчу посаду держслужби відповідно до професійної підготовки та професійних компетентностей. Ураховується переважне право на залишення на роботі, передбачене законодавством про працю.

Держслужбовець звільняється на підставі п. 1 ч. 1 цієї статті, у разі якщо немає можливості запропонувати відповідні посади, а також у разі його відмови від переведення на запропоновану посаду.

Отже, оновлені положення ч. 3 ст. 87 Закону з 06.03.21 р. передбачають обов’язок суб’єкта призначення або керівника держслужби в держоргані одночасно з попередженням про звільнення на підставі п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону № 889 пропонувати держслужбовцеві відповідну посаду з урахуванням положень абзацу другого ч. 3 ст. 87 Закону № 889.

У рішенні Конституційного суду від 09.02.99 р. № 1-рп/99 у справі за конституційним зверненням Національного банку щодо офіційного тлумачення положення ч. 1 ст. 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) зазначено, що за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплено в ч. 1 ст. 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Зважаючи на викладене, процедура вивільнення, розпочата і не завершена до набуття чинності Закону № 1285, завершується згідно із законодавством, яке діяло на момент початку такої процедури. Тобто, якщо держслужбовця в установленому порядку повідомлено про звільнення на підставі п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону № 889 і таке звільнення не відбулось до 06.03.21 р., суб’єкт призначення або керівник держслужби не має обов’язку пропонувати цьому держслужбовцю іншу посаду відповідно до чинної ч. 3 ст. 87 Закону № 889.

Водночас держслужбовець, зокрема й той, якого попереджено про звільнення, з урахуванням його професійної підготовки та професійних компетентностей може бути переведений без обов’язкового проведення конкурсу на іншу посаду держлужби в порядку, визначеному ст. 41 Закону № 889.

Роз’яснення Нацдержслужби від 15.03.21 р. № 132-р/з

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
19.02.2025
Відпустки без збереження заробітної плати в період дії воєнного стану
Посадовці управління інспекційної діяльності у Запорізькій області провели інформаційний семінар в одній із районних адміністрацій Запоріжжя.  Серед ключових питань було надання відпусток без збереження заробітної плати. Інспектори роз’яснили, що, відповідно до статті 12 Закону України &...
25.02.2025
Лист МОУ: Щодо правомірності відмови військовослужбовцям у виплаті додаткової винагороди у розмірі 100000 грн та матеріальної допомоги у зв'язку з отриманою травмою
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛИСТ від 20.02.2025 р. № 220/13/ВихЗПІ/152 У відповідь на Ваш запит на публічну інформацію щодо правомірності відмови у виплаті додаткової винагороди у розмірі 100000 грн та матеріальної допомоги у зв'язку з отриманою травмою. Щодо ...
18.03.2025
Щодо обов'язку роботодавця зберігати трудові книжки працівників
Влаштувалася нещодавно на роботу і хочу, щоб моя трудова книжка зберігалася у роботодавця, написала про це заяву. Однак роботодавець відповів, що трудова книжка має зберігатися у працівника, бо його може бути оштрафовано за порушення правил зберігання трудових книжок. Чи може роботодавець на підстав...
Нове
15.05.2025
Чи зараховується до трудового стажу період військової служби?
Так, Міністерство оборони України та інші силові структури та відомства сплачують за строковиків та контрактників страхові внески. Таким чином страховий стаж зараховується особам, які перебувають на строковій альтернативній (невійськовій) службі, на фронті або беруть участь у бойових діях, служать у...
15.05.2025
Люди з інвалідністю: хто має пройти повторний огляд з квітня 2025 року
В Україні впроваджено нову систему оцінювання повсякденного функціонування особи — це сучасний підхід, який дозволяє чесно і комплексно визначити, як стан здоров’я впливає на життя людини. Така оцінка є необхідною для продовження або перегляду статусу інвалідності, а також для призначен...
15.05.2025
Справедлива оплата праці в освіті – запорука розвитку суспільства і держави
12 травня 2025 року в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка відбувся круглий стіл на тему: «Справедлива оплата праці в освіті – запорука розвитку суспільства і держави». Захід ініційовано Профспілкою працівників освіти і науки України з метою обговорення суча...