Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів рекомендує Парламенту прийняти два нових Закони у сфері трудових відносин
7 червня 2022 року Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів провів чергове засідання, за підсумками якого, зокрема, було прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти в іншому читанні та в цілому два законопроекти щодо регулювання трудових відносин.
Так, народні депутати України - члени Комітету одобрили текст порівняльної таблиці до проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення регулювання трудових відносин у сфері малого та середнього підприємництва та зменшення адміністративного навантаження на підприємницьку діяльність за реєстр. №5371 і рекомендували парламенту ухвалити законопроект в іншому читанні та в цілому. Варто зазначити, що при підготовці проекту до іншого читання до його тексту було внесено 251 пропозицій та поправок, що надішли від народних депутатів України різних фракцій та груп. Рішення за 2 правками, щодо яких робоча група з доопрацювання законопроекту до іншого читання не дійшла консенсусу, були прийняті Комітетом під час засідання.
Нагадаємо, що законопроект передбачає такі основні положення:
- запровадження упрощеного режиму регулювання трудових відносин для окремих категорій працівників та для суб'єктів малого та середнього підприємництва;
- реалізація принципу свободи праці та свободи трудового договору;
- зменшення бюрократичного навантаження на суб'єктів господарювання - роботодавців;
- збереження основних загальновизнаних трудових прав та гарантій найманих працівників.
Проект Закону розроблено на виконання рішення Національної Ради Реформ при Президентові України від 19 березня 2021 року Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».
Також Комітет схвалив текст порівняльної таблиці до проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації трудових відносин за реєстр. №7251, підготовлений робочою групою при Комітеті до іншого читання.
Відповідно до статті 116 Регламенту Верховної Ради України до законопроекту для підготовки його до іншого читання було внесено 188 пропозицій та поправок, що надішли від народних депутатів України різних фракцій та груп. Зокрема, рішення щодо 14 правок народних депутатів України були прийняті безпосередньо на засіданні Комітету за результатами їх детального обговорення.
В результаті Комітет рекомендував Верховній Раді України ухвалити проект Закону за реєстр. №7251 за підсумками розгляду іншого читання в цілому.
Слід зазначити, що з урахуванням підтриманих пропозицій та поправок, що надходять від народних депутатів України різних фракцій та груп, проектом Закону пропонується:
1) встановити, що на годину оголошення воєнного або надзвичайного стану всі повідомлення та документи з питань трудових відносин, накази (розпорядження) власника або уповноваженого ним органу можуть здійснюватися та вестись в електронній формі з використанням технічних засобів електронних комунікацій або шляхом відправлення електронних носіїв, яких записано цей документ, відповідно до законодавства у сфері електронного документообігу;
2) передбачити порядок припинення трудового договору з працівником або фізичною особою, яка використовує найману працю в разі їх смерті, визнання судом безвісно відсутніми або оголошення померлими;
3) запровадити додаткову підставу для розірвання трудового договору - відсутність працівника на роботі та інформації про причини такої відсутності понад чотири місяці;
4) запровадити додаткову підставу для звільнення працівника - неможливість забезпечувати працівникові умови праці, внаслідок того, що необхідні для виконання роботи зазначеним працівником особливу процедуру вивільнення таких працівників;
5) залишити за учасниками бойових дій, потерпілими учасниками Революції Гідності, особами з інвалідністю внаслідок війни право на щорічну додаткову відпустку тривалістю 14 днів;
6) відшкодувати працівникам та роботодавцям пов'язаних з трудовими відносинами грошові суми, втрачені внаслідок збройної агресії за окремим механізмом;
7) дозволити здійснювати позапланові заходи державного контролю за дотриманням законодавства про працю у період воєнного стану;
8) встановити рядок, коли має бути виплачена заробітна плата за годину відпустки, а саме не пізніше останнього дня, що передує дню початку відпустки;
9) конкретизувати порядок регламентації робочої години та години відпочинку у період дії воєнної години, зокрема, щодо категорій працівників, яким може бути збільшено тривалість роботи протягом тижня, уточнити порядок надання щорічної основного відпустки;
10) визначити поняття сумісництва;
11) визначити особливості проходження служби державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування в період дії воєнного стану;
12) уточнити порядок вивільнення працівників, у тому числі масового вивільнення;
13) збільшити оплату праці в розмірі, збільшеному пропорційно до збільшення норми праці, на період дії воєнного стану;
14) уточнити норму повідомлення працівника про зміну істотних умов праці та умов оплати праці в період дії воєнного стану;
15) надавати протягом періоду дії воєнного стану в обов'язковому порядку працівнику, який виїхав за межі території України або набув статусу внутрішньо переміщеної особи, відпустку без збереження заробітної плати тривалістю не більше 90 календарних днів.
Порівняльні таблиці та висновки Комітету щодо законопроектів за реєстр. №5371 (друге читання) та за реєстр. №7251 (друге читання) вже до кінця цієї неділі будуть розміщені на офіційному веб-порталі Верховної Ради України.
Насамкінець Комітет ухвалив рішення про створення робочої групи з доопрацювання до іншого читання проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про волонтерську діяльність» щодо підтримки волонтерської діяльності за реєстр. №7363.
https://www.rada.gov.ua
Коментарі до матеріалу