Особливості та відмінності звільнення держслужбовців у зв’язку зі скороченням чисельності або штату працівників
Відповідно до ч.3 ст.87 Закону України «Про державну службу» держслужбовця попереджають про наступне звільнення у разі скорочення штату (чисельності, посади), реорганізації чи ліквідації держоргану у письмовій формі не пізніше, ніж за 30 календарних днів.
Одночасно держслужбовцю можуть пропонувати будь-яку вакантну посаду держслужби у тому самому держоргані (за наявності). При цьому не застосовують положення КЗпП України щодо отримання згоди профспілки на звільнення. У разі звільнення з державної служби з вищезгаданих підстав державному службовцю виплачується вихідна допомога у розмірі двох середньомісячних заробітних плат.
Роботодавець зобов'язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в ст.116 КЗпП України, тобто в день звільнення. Проте, для держслужбовців такий строк збільшили до 7 днів. Тому держслужбовцям при звільненні за скороченням можуть видавати трудову книжку та проводити розрахунок протягом 7 днів з дня звільнення.
Державний службовець, якого було звільнено, у разі створення в державному органі, з якого його звільнено, нової посади чи появи вакантної посади, що відповідає кваліфікації державного службовця, протягом шести місяців з дня звільнення за рішенням суб'єкта призначення може бути призначений на рівнозначну або нижчу посаду державної служби, якщо він був призначений на посаду в цьому органі за результатами конкурсу.
Отже, процедура скорочення держслужбовців має такі особливості:
- Письмове попередження за 30 днів до дня звільнення.
- Роботодавець не зобов'язаний переводити працівника на іншу посаду. Не застосовують положення ч.2 ст.40 КЗпП України - звільнення допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу. Тобто, немає вже обов'язку у роботодавця переводити працівника, за його згодою, на іншу роботу.
- Немає обов'язку пропонувати вакантну посаду. Держслужбовцю можуть пропонувати будь-яку вакантну посаду держслужби у тому самому держоргані (за наявності). Тобто, пропозиція державному службовцю вакантної посади є правом суб'єкта призначення або керівника державної служби, а не обов'язком.
- Немає переважного права на залишення на роботі. Не застосовується положення ч.2 ст.49-2 КЗпП України - переважне право на залишення на роботі.
- Згода профспілки на звільнення держслужбовця не отримується. За 30 календарних днів до запланованих звільнень первинним профспілковим організаціям надається інформація щодо цих заходів, включаючи інформацію про причини звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень, а також проводяться консультації з профспілками про заходи щодо запобігання звільненням чи зведенню їх кількості до мінімуму або пом'якшення несприятливих наслідків будь-яких звільнень.
- Звільнення може бути у період лікарняного або відпустки.
- Розрахунок при звільненні - 7 днів, розмір вихідної допомоги - дві середні місячні зарплати.
- Протягом 6 місяців з дня звільнення може бути призначений на таку саму посаду за умови, якщо він був призначений на посаду в цьому органі за результатами конкурсу.
kr.dsp.gov.ua
Коментарі до матеріалу