Методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання
Національним агентством України з питань державної служби розроблено методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання суб’єктами надання освітніх послуг у сфері професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (наказ НАДС від 01.10.2024 року №138-24).
Мета цього документу – створення сприятливого і безпечного інклюзивного освітнього середовища на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників для забезпечення якісного професійного навчання осіб з особливими освітніми потребами.
Методичні рекомендації стануть у пригоді як допоміжний інструмент визначення потреб учасників професійного навчання з особливими освітніми потребами, виявлення проблем під час організації інклюзивного навчання та прийняття рішень для їх розв’язання/усунення.
Ось кілька загальних рекомендацій:
- суб’єктам надання освітніх послуг для організації освітнього процесу учасників професійного навчання з особливими освітніми потребами рекомендується здійснювати організаційні заходи щодо створення безпечного інклюзивного освітнього середовища та застосування принципів універсального дизайну в організації освітнього процесу;
- суб’єктам надання освітніх послуг під час створення безпечного інклюзивного освітнього середовища рекомендується планувати та організовувати фізичний, освітній, цифровий та інформаційний простір, а також соціальне середовище, що забезпечує умови для ефективної взаємодії всіх учасників освітнього процесу з урахуванням їх індивідуальних особливостей;
- під час організації інклюзивного освітнього процесу суб’єктам надання освітніх послуг рекомендується застосовувати принципи універсального дизайну та розумне пристосування, що забезпечить учасникам професійного навчання з особливими освітніми потребами: рівність та архітектурну, транспортну, інформаційну, комунікаційну доступність; гнучкість освітнього середовища; простоту та зручність використання освітнього середовища незалежно від їх досвіду, рівня освіти, мовного рівня; легке сприйняття та доступність інформації, незважаючи на сенсорні можливості учасника професійного навчання; терпимість до помилок; низький рівень фізичних зусиль; достатній розмір для доступу та використання;
- суб’єктам надання освітніх послуг рекомендується облаштувати приміщення для надання консультацій психологом.
Ознайомитися з документом можна на сайті НАДС https://nads.gov.ua.
Коментарі до матеріалу