Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання

04.10.2024

Національним агентством України з питань державної служби розроблено методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання суб’єктами надання освітніх послуг у сфері професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (наказ НАДС від 01.10.2024 року №138-24).

Мета цього документу – створення сприятливого і безпечного інклюзивного освітнього середовища на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників для забезпечення якісного професійного навчання осіб з особливими освітніми потребами.

Методичні рекомендації стануть у пригоді як допоміжний інструмент визначення потреб учасників професійного навчання з особливими освітніми потребами, виявлення проблем під час організації інклюзивного навчання та прийняття рішень для їх розв’язання/усунення. 

Ось кілька загальних рекомендацій:

  • суб’єктам надання освітніх послуг для організації освітнього процесу учасників професійного навчання з особливими освітніми потребами рекомендується здійснювати організаційні заходи щодо створення безпечного інклюзивного освітнього середовища та застосування принципів універсального дизайну в організації освітнього процесу;
  • суб’єктам надання освітніх послуг під час створення безпечного інклюзивного освітнього середовища рекомендується планувати та організовувати фізичний, освітній, цифровий та інформаційний простір, а також соціальне середовище, що забезпечує умови для ефективної взаємодії всіх учасників освітнього процесу з урахуванням їх індивідуальних особливостей;
  • під час організації інклюзивного освітнього процесу суб’єктам надання освітніх послуг рекомендується застосовувати принципи універсального дизайну та розумне пристосування, що забезпечить учасникам професійного навчання з особливими освітніми потребами: рівність та архітектурну, транспортну, інформаційну, комунікаційну доступність; гнучкість освітнього середовища; простоту та зручність використання освітнього середовища незалежно від їх досвіду, рівня освіти, мовного рівня; легке сприйняття та доступність інформації, незважаючи на сенсорні можливості учасника професійного навчання; терпимість до помилок; низький рівень фізичних зусиль; достатній розмір для доступу та використання;
  • суб’єктам надання освітніх послуг рекомендується облаштувати приміщення для надання консультацій психологом. 

Ознайомитися з документом можна на сайті НАДС https://nads.gov.ua.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
04.02.2025
Міноборони розʼяснює, як в Резерв+ згенерувати електронне направлення на ВЛК
Застосунок Резерв+ дає військовозобов’язаному зручну можливість за власним бажанням подати запит та отримати електронне направлення на проходження ВЛК. Без необхідності відвідувати ТЦК. Міноборони відповідає на ключові запитання про нову функцію. Що змінилось для військовозобов’язаного...
19.02.2025
Відпустки без збереження заробітної плати в період дії воєнного стану
Посадовці управління інспекційної діяльності у Запорізькій області провели інформаційний семінар в одній із районних адміністрацій Запоріжжя.  Серед ключових питань було надання відпусток без збереження заробітної плати. Інспектори роз’яснили, що, відповідно до статті 12 Закону України &...
14.02.2025
Президент підписав закон про продовження строку для проходження ВЛК обмежено придатними
Президент підписав Закон України від 12.02.2025 р. № 4235-IX  (законопроєкт № 12457) щодо обов’язковості проходження громадянами України, які були визнані обмежено придатними до військової служби, повторного медичного огляду та визначення кінцевого строку його проведення. Згідно із ...
Нове
29.04.2025
Атестаційна колегія МОН провела чергове засідання: ключові рішення
24 квітня 2025 року відбулося чергове засідання Атестаційної колегії МОН, на якому ухвалено низку важливих рішень, які стосуються як традиційних питань присудження наукових ступенів, присвоєння вчених звань, так і питань імплементації рішень Національного агентства із забезпечення якості вищої освіт...
29.04.2025
Стан травматизму в закладах освіти у 2024 році: необхідні спільні дії задля безпеки
Міністерство освіти і науки України у своєму листі повідомило, що у 2024 році в закладах освіти зафіксовано понад 5200 випадків травматизму серед здобувачів освіти та працівників. Зокрема: 4688 випадків – серед учнів та студентів під час освітнього процесу (11 – смертельні); 384 випа...
29.04.2025
МОН пропонує надання відстрочки від призову під час мобілізації для педагогів позашкілля за пріоритетними для країни напрямами
Міністерство освіти і науки України ініціювало поширення права на відстрочення від призову під час мобілізації на педагогічних працівників закладів позашкільної освіти державної і комунальної форми власності. Ідеться про педагогів-керівників гуртків за важливими для країни напрямами: науково-технічн...