Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Що робити, якщо в трудовій відсутня печатка на першій сторінці

26.04.2023

До Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці звернулась пані Олена щодо відсутності печатки на першій сторінці трудової книжки.

Інспектором праці Ковальовою Яною було надано роз’яснення, що пунктом 2.12 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці України, Мінюсту України, Мінсоцзахисту України від 29.07.93 р. N58, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17 серпня 1993 р. за N 110  із змінами (далі – Інструкція), визначено, що після  зазначення дати заповнення трудової книжки працівник своїм підписом завіряє правильність внесених відомостей. Першу сторінку (титульний аркуш) трудової книжки підписує особа, відповідальна за видачу трудових книжок, і після цього ставиться печатка підприємства (або печатка відділу кадрів), на якому вперше заповнювалася трудова книжка.

Згідно п. 2.8 Інструкції, якщо підприємство, яке зробило неправильний або неточний запис, ліквідоване, відповідний запис робиться правонаступником і засвідчується печаткою,  а в разі його відсутності – вищестоящою організацією, якій було підпорядковане підприємство, а в разі його відсутності – облархівом, держархівом   м. Києва, держархівом м. Севастополя і держархівом при Раді Міністрів Криму.

Пунктом 2.13 Інструкції передбачено, що зміна записів у трудових книжках про прізвище, ім’я, по батькові і дату народження виконується власником або уповноваженим ним органом за останнім місцем  роботи  на  підставі    документів (паспорта, свідоцтва про  народження,  про  шлюб,  про  розірвання шлюбу,  про  зміну  прізвища,  ім’я та  по  батькові  тощо)  і  з посиланням на номер і дату цих документів.

Зазначені зміни вносяться на першій  сторінці (титульному аркуші) трудової книжки.  Однією рискою закреслюється,  наприклад, колишнє прізвище  або  ім’я,  по  батькові,  дата   народження і записуються нові дані з посиланням на відповідні документи на внутрішньому боці обкладинки і завіряються підписом керівника підприємства або печаткою відділу кадрів.

Також, статтею 58-1 Господарського кодексу України визначено, що суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим.

Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування. Копія документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування, вважається засвідченою у встановленому порядку, якщо на такій копії проставлено підпис уповноваженої особи такого суб’єкта господарювання або особистий підпис фізичної особи – підприємця. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування не вправі вимагати нотаріального засвідчення вірності копії документа у разі, якщо така вимога не встановлена законом.

Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків.

https://smu.dsp.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.09.2025
Лист ДКСУ: щодо застосування КЕКВ 2200 та 3100
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ   ЛИСТ від 03.09.2025 р. № 15-12-12/19271   Державна казначейська служба України розглянула [...] запит [...] щодо застосування коду економічної класифікації видатків та в межах компетенції повідомляє.   Відповідно до частини другої статті 5...
11.09.2025
Лист ПФУ: щодо обчислення середньої заробітної плати для розрахунку страхових виплат
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ЛИСТ від 22.08.2025 р. № 2800-030401-8/55839 Розглянувши [...] звернення на вебпортал Пенсійного фонду України щодо обчислення середньої заробітної плати для розрахунку страхових виплат, Пенсійний фонд України повідомляє. Постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.202...
10.10.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (06.10.2025 - 10.10.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни для роботодавців з 2026 року Інформуємо про зміни, введені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю», які почнуть діяти з 01.01.2...
Нове
21.11.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (17.11.2025 - 21.11.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   У ВРУ відбулося експертне публічне обговорення реформування системи оплати праці в Україні 17 листопада 2025 року відбулося експертне публічне обговорення реформування системи оплати праці в Україні у форматі «круглого столу». Лист МОН: щодо позаче...
21.11.2025
Терміни та порядок отримання першої та другої квитанцій при надсиланні електронних документів
Електронний документообіг між платниками податків та контролюючим органом здійснюється без укладання додаткового договору. Це передбачено пунктом 42.6 статті 42 Податкового кодексу України. Платник набуває статусу субʼєкта електронного документообігу після  направлення до контролюючого органу ...
21.11.2025
У ВРУ відбулося експертне публічне обговорення реформування системи оплати праці в Україні
17 листопада 2025 року відбулося експертне публічне обговорення реформування системи оплати праці в Україні у форматі «круглого столу». Захід був спрямований на напрацювання узгоджених підходів до модернізації чинної моделі оплати праці, удосконалення процедур її регулювання та забезпеч...