Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Як правильно провести інвентаризацію в бюджетних установах: лайфхаки та практичні рекомендації

03.12.2021 3987 0 0

Інвентаризація – корисний та необхідний для діяльності бюджетної установи процес. Адже ця процедура не лише допомагає виявити надлишки, ліквідувати пересортицю та оприбуткувати невраховане майно, але й оцінити стан та ефективність використання активів. Окрім того, основне завдання річної інвентаризації – підготуватися до складання річного звіту. Тож закінчити всі процедури потрібно до кінця року.

Легко розібратися в нюансах проведення інвентаризації допоможуть Готові рішення від Uteka. У них ви знайдете докладні інструкції та відповіді на запитання щодо:

  • законодавчих вимог до інвентаризації;
  • відповідальності роботодавця та працівників за порушення правил;
  • особливостей інвентаризації активів та зобов’язань (у т. ч. ЗДО та КНП);
  • бухобліку та оподаткування результатів інвентаризації.

Упевнені, що, використовуючи інформацію та матеріали цього спецвипуску, ви швидко впораєтеся із проведенням інвентаризації. А результати, які ви отримаєте, допоможуть уникнути фінансових збитків та дадуть можливості підвищення ефективності діяльності установи!

Інвентаризація: нормативно-правові основи та корисні поради

Спершу коротко нагадаємо загальні правила інвентаризації активів і зобов’язань на підприємствах, зокрема створення інвентаризаційної комісії, об’єкти та строки інвентаризації, загальний порядок проведення.

Річна інвентаризація: уже час!

Терміни проведення інвентаризації в бюджетних установах

Створення інвентаризаційної комісії

7 корисних порад для проведення інвентаризації без ускладнень

Реорганізація бюджетної установи: чи потрібна інвентаризація?

Як проводити інвентаризацію, якщо матеріально відповідальний у відпустці?

Ревізія результатів річної інвентаризації

Штраф і догана за порушення при інвентаризації

За порушення, пов’язані із проведенням (непроведенням) інвентаризації, може бути накладено адмінстягнення у вигляді штрафу. Крім того, роботодавець може застосувати до недбайливого працівника дисциплінарне стягнення у вигляді догани.

Яка відповідальність загрожує підприємству за невиконання вимог при проведенні інвентаризації

Інвентаризуємо активи

Під час інвентаризації активів та зобов’язань установи та організації керуються Положенням № 879, затвердженим наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879. Воно визначає порядок проведення інвентаризації та оформлення її результатів юрособами незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності. У цьому документі досить детально прописано етапи інвентаризації, але однаково виникають запитання, пов’язані з тією чи іншою ситуацією. Далі звернемо увагу на особливості інвентаризації окремих активів бюджетних установ.

Інвентаризація каси: прощання з неплатіжними монетами

Аналіз ефективного використання ОЗ бюджетною установою

Як інвентаризувати прилади, що підлягають обов’язковій повірці

Інвентаризуємо нематеріальні активи

Списання з обліку м’якого інвентарю

Харчові продукти: підраховуємо залишки

Виявлення безнадійної заборгованості

Зазвичай під час проведення щорічної інвентаризації виявляють безнадійну заборгованість, пов’язану зі спливом строку позовної давності. Про те, як визначити строки списання безнадійної заборгованості, задокументувати та правильно відобразити в податковому та бухгалтерському обліку списання безнадійної кредиторської та безнадійної дебіторської заборгованостей, читайте в матеріалах спецвипуску.

Звіряння розрахунків із дебіторами та кредиторами: порядок проведення

Визначаємо строки позовної давності для списання безнадійної заборгованості

Особливості інвентаризації для КНП та ЗДО

Тут розглянемо характерні особливості проведення інвентаризації активів та зобов’язань у медичних та дошкільних закладах

Інвентаризація в КНП

Інвентаризація в ЗДО: покроковий алгоритм

Бухоблік та оподаткування результатів інвентаризації

Інвентаризацію завершено, протокол підписано і подано керівникові. І вже зовсім скоро він ляже на стіл бухгалтеру. Як за висновками комісії провести оприбуткування надлишків, оподаткувати нестачі, відобразити відшкодування працівниками втрачених (зіпсованих з їхньої вини) матеріальних цінностей, розповімо в консультаціях.

Бухоблік результатів щорічної інвентаризації

Вибуття основних засобів: вивчаємо ПДВ-наслідки

Відповідальність у разі виявлення нестачі ТМЦ

Працівник, посадові обов’язки та безпосередня робота якого пов’язані із зберіганням, обробленням, продажем, відпуском, перевезенням або використанням у процесі виробництва цінностей, несе матеріальну відповідальність за них перед підприємством. Про види матеріальної відповідальності, розрахунок сум завданих збитків та можливі шляхи їх стягнення –у наступних матеріалах.

Відповідальність працівника в разі виявлення нестачі ТМЦ

Права податківців під час проведення інвентаризації

Під час виїзних перевірок податківці часто вимагають провести інвентаризацію основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, а також включити їх до інвентаризаційної комісії як спостерігачів та ознайомити із графіком проведення інвентаризації. У зв’язку з цим виникають запитання: чи можна не допустити фіскалів до проведення інвентаризації та якими будуть наслідки такого недопущення; чому вимогу про проведення інвентаризації підписують особи з підрозділів, які не мають стосунку до питань перевірки, та чи є це підставою непроведення інвентаризації? З’ясуємо ці питання детально.

Чи обов’язково допускати податківців до проведення інвентаризації

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Баланс-Бюджет»

Аргументовані рекомендації, надійні рішення з питань планування, обліку, податків і контролю

4500 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали