Інвентаризація – корисний та необхідний для діяльності бюджетної установи процес. Адже ця процедура не лише допомагає виявити надлишки, ліквідувати пересортицю та оприбуткувати невраховане майно, але й оцінити стан та ефективність використання активів. Окрім того, основне завдання річної інвентаризації – підготуватися до складання річного звіту. Тож закінчити всі процедури потрібно до кінця року.
Легко розібратися в нюансах проведення інвентаризації допоможуть Готові рішення від Uteka. У них ви знайдете докладні інструкції та відповіді на запитання щодо:
Упевнені, що, використовуючи інформацію та матеріали цього спецвипуску, ви швидко впораєтеся із проведенням інвентаризації. А результати, які ви отримаєте, допоможуть уникнути фінансових збитків та дадуть можливості підвищення ефективності діяльності установи!
Спершу коротко нагадаємо загальні правила інвентаризації активів і зобов’язань на підприємствах, зокрема створення інвентаризаційної комісії, об’єкти та строки інвентаризації, загальний порядок проведення.
Річна інвентаризація: уже час!
Терміни проведення інвентаризації в бюджетних установах
Створення інвентаризаційної комісії
7 корисних порад для проведення інвентаризації без ускладнень
Реорганізація бюджетної установи: чи потрібна інвентаризація?
Як проводити інвентаризацію, якщо матеріально відповідальний у відпустці?
Ревізія результатів річної інвентаризації
За порушення, пов’язані із проведенням (непроведенням) інвентаризації, може бути накладено адмінстягнення у вигляді штрафу. Крім того, роботодавець може застосувати до недбайливого працівника дисциплінарне стягнення у вигляді догани.
Яка відповідальність загрожує підприємству за невиконання вимог при проведенні інвентаризації
Під час інвентаризації активів та зобов’язань установи та організації керуються Положенням № 879, затвердженим наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879. Воно визначає порядок проведення інвентаризації та оформлення її результатів юрособами незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності. У цьому документі досить детально прописано етапи інвентаризації, але однаково виникають запитання, пов’язані з тією чи іншою ситуацією. Далі звернемо увагу на особливості інвентаризації окремих активів бюджетних установ.
Інвентаризація каси: прощання з неплатіжними монетами
Аналіз ефективного використання ОЗ бюджетною установою
Як інвентаризувати прилади, що підлягають обов’язковій повірці
Інвентаризуємо нематеріальні активи
Списання з обліку м’якого інвентарю
Харчові продукти: підраховуємо залишки
Зазвичай під час проведення щорічної інвентаризації виявляють безнадійну заборгованість, пов’язану зі спливом строку позовної давності. Про те, як визначити строки списання безнадійної заборгованості, задокументувати та правильно відобразити в податковому та бухгалтерському обліку списання безнадійної кредиторської та безнадійної дебіторської заборгованостей, читайте в матеріалах спецвипуску.
Звіряння розрахунків із дебіторами та кредиторами: порядок проведення
Визначаємо строки позовної давності для списання безнадійної заборгованості
Тут розглянемо характерні особливості проведення інвентаризації активів та зобов’язань у медичних та дошкільних закладах
Інвентаризація в ЗДО: покроковий алгоритм
Інвентаризацію завершено, протокол підписано і подано керівникові. І вже зовсім скоро він ляже на стіл бухгалтеру. Як за висновками комісії провести оприбуткування надлишків, оподаткувати нестачі, відобразити відшкодування працівниками втрачених (зіпсованих з їхньої вини) матеріальних цінностей, розповімо в консультаціях.
Бухоблік результатів щорічної інвентаризації
Вибуття основних засобів: вивчаємо ПДВ-наслідки
Працівник, посадові обов’язки та безпосередня робота якого пов’язані із зберіганням, обробленням, продажем, відпуском, перевезенням або використанням у процесі виробництва цінностей, несе матеріальну відповідальність за них перед підприємством. Про види матеріальної відповідальності, розрахунок сум завданих збитків та можливі шляхи їх стягнення –у наступних матеріалах.
Відповідальність працівника в разі виявлення нестачі ТМЦ
Під час виїзних перевірок податківці часто вимагають провести інвентаризацію основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, а також включити їх до інвентаризаційної комісії як спостерігачів та ознайомити із графіком проведення інвентаризації. У зв’язку з цим виникають запитання: чи можна не допустити фіскалів до проведення інвентаризації та якими будуть наслідки такого недопущення; чому вимогу про проведення інвентаризації підписують особи з підрозділів, які не мають стосунку до питань перевірки, та чи є це підставою непроведення інвентаризації? З’ясуємо ці питання детально.
Чи обов’язково допускати податківців до проведення інвентаризації