Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як правильно провести інвентаризацію в бюджетних установах: лайфхаки та практичні рекомендації

03.12.2021

Інвентаризація – корисний та необхідний для діяльності бюджетної установи процес. Адже ця процедура не лише допомагає виявити надлишки, ліквідувати пересортицю та оприбуткувати невраховане майно, але й оцінити стан та ефективність використання активів. Окрім того, основне завдання річної інвентаризації – підготуватися до складання річного звіту. Тож закінчити всі процедури потрібно до кінця року.

Легко розібратися в нюансах проведення інвентаризації допоможуть Готові рішення від Uteka. У них ви знайдете докладні інструкції та відповіді на запитання щодо:

  • законодавчих вимог до інвентаризації;
  • відповідальності роботодавця та працівників за порушення правил;
  • особливостей інвентаризації активів та зобов’язань (у т. ч. ЗДО та КНП);
  • бухобліку та оподаткування результатів інвентаризації.

Упевнені, що, використовуючи інформацію та матеріали цього спецвипуску, ви швидко впораєтеся із проведенням інвентаризації. А результати, які ви отримаєте, допоможуть уникнути фінансових збитків та дадуть можливості підвищення ефективності діяльності установи!

Інвентаризація: нормативно-правові основи та корисні поради

Спершу коротко нагадаємо загальні правила інвентаризації активів і зобов’язань на підприємствах, зокрема створення інвентаризаційної комісії, об’єкти та строки інвентаризації, загальний порядок проведення.

Річна інвентаризація: уже час!

Терміни проведення інвентаризації в бюджетних установах

Створення інвентаризаційної комісії

7 корисних порад для проведення інвентаризації без ускладнень

Реорганізація бюджетної установи: чи потрібна інвентаризація?

Як проводити інвентаризацію, якщо матеріально відповідальний у відпустці?

Ревізія результатів річної інвентаризації

Штраф і догана за порушення при інвентаризації

За порушення, пов’язані із проведенням (непроведенням) інвентаризації, може бути накладено адмінстягнення у вигляді штрафу. Крім того, роботодавець може застосувати до недбайливого працівника дисциплінарне стягнення у вигляді догани.

Яка відповідальність загрожує підприємству за невиконання вимог при проведенні інвентаризації

Інвентаризуємо активи

Під час інвентаризації активів та зобов’язань установи та організації керуються Положенням № 879, затвердженим наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879. Воно визначає порядок проведення інвентаризації та оформлення її результатів юрособами незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності. У цьому документі досить детально прописано етапи інвентаризації, але однаково виникають запитання, пов’язані з тією чи іншою ситуацією. Далі звернемо увагу на особливості інвентаризації окремих активів бюджетних установ.

Інвентаризація каси: прощання з неплатіжними монетами

Аналіз ефективного використання ОЗ бюджетною установою

Як інвентаризувати прилади, що підлягають обов’язковій повірці

Інвентаризуємо нематеріальні активи

Списання з обліку м’якого інвентарю

Харчові продукти: підраховуємо залишки

Виявлення безнадійної заборгованості

Зазвичай під час проведення щорічної інвентаризації виявляють безнадійну заборгованість, пов’язану зі спливом строку позовної давності. Про те, як визначити строки списання безнадійної заборгованості, задокументувати та правильно відобразити в податковому та бухгалтерському обліку списання безнадійної кредиторської та безнадійної дебіторської заборгованостей, читайте в матеріалах спецвипуску.

Звіряння розрахунків із дебіторами та кредиторами: порядок проведення

Визначаємо строки позовної давності для списання безнадійної заборгованості

Особливості інвентаризації для КНП та ЗДО

Тут розглянемо характерні особливості проведення інвентаризації активів та зобов’язань у медичних та дошкільних закладах

Інвентаризація в КНП

Інвентаризація в ЗДО: покроковий алгоритм

Бухоблік та оподаткування результатів інвентаризації

Інвентаризацію завершено, протокол підписано і подано керівникові. І вже зовсім скоро він ляже на стіл бухгалтеру. Як за висновками комісії провести оприбуткування надлишків, оподаткувати нестачі, відобразити відшкодування працівниками втрачених (зіпсованих з їхньої вини) матеріальних цінностей, розповімо в консультаціях.

Бухоблік результатів щорічної інвентаризації

Вибуття основних засобів: вивчаємо ПДВ-наслідки

Відповідальність у разі виявлення нестачі ТМЦ

Працівник, посадові обов’язки та безпосередня робота якого пов’язані із зберіганням, обробленням, продажем, відпуском, перевезенням або використанням у процесі виробництва цінностей, несе матеріальну відповідальність за них перед підприємством. Про види матеріальної відповідальності, розрахунок сум завданих збитків та можливі шляхи їх стягнення –у наступних матеріалах.

Відповідальність працівника в разі виявлення нестачі ТМЦ

Права податківців під час проведення інвентаризації

Під час виїзних перевірок податківці часто вимагають провести інвентаризацію основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, а також включити їх до інвентаризаційної комісії як спостерігачів та ознайомити із графіком проведення інвентаризації. У зв’язку з цим виникають запитання: чи можна не допустити фіскалів до проведення інвентаризації та якими будуть наслідки такого недопущення; чому вимогу про проведення інвентаризації підписують особи з підрозділів, які не мають стосунку до питань перевірки, та чи є це підставою непроведення інвентаризації? З’ясуємо ці питання детально.

Чи обов’язково допускати податківців до проведення інвентаризації

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
Нове
28.09.2022
Діяльність бюджетних установ в умовах війни
Шановні колеги! З 24 лютого 2022 року Україна живе в умовах воєнного стану, і кожен громадянин намагається зробити свій внесок у нашу перемогу. Розуміючи, наскільки це важливо для підтримання економіки нашої країни, редакція журналу та порталу «Баланс-Бюджет» продовжує працювати в тилу,...
01.03.2022
Оплата праці за професіями та галузями (частина третя)
Кадри та зарплата Аліменти-2022: розмір та хто їх платитеме Підвищено розміри заробітку держслужбовців Підвищення посадових окладів педпрацівників Дотримуємося законодавства про відрядження Підлеглі працівники: хто кому підпорядковується? Контроль та аудит Що перевірятиме Держпраці у роботода...
08.02.2022
Оплата праці за професіями та галузями (частина друга)
Кадри та зарплата 5 запитань про нове Повідомлення про прийняття на роботу Аналізуємо підвищення оплати праці медпрацівників Скорочення посад держслужби: аспекти документування Дві посади по 0,5 ставки: що з лікарняним по вагітності? Змінено розміри посадових окладів робітників держорганів Доп...
Кращі матеріали