Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Як бюджетній установі оформити повернення до роботи працівників після карантину

Карантин

15.06.2020 204 0 1


Практична ситуація

Після ухвалення урядом рішення щодо послаблення карантину в країні поступово відновлюється звичний режим роботи установ та організацій. Проте небезпека вірусу не минула. Крім того, частина працівників була у відпустках без збереження зарплати, а частина - на дистанційній роботі. Як має подбати роботодавець про повернення працівників до роботи після карантинних обмежень?

Роботодавець передусім має визначити, які працівники потрібні саме на своїх робочих місцях, а які можуть продовжити працювати віддалено або в умовах гнучкого робочого часу.

Нагадаємо, що законодавством не передбачено автоматичного виходу працівників з відпусток без збереження заробітної плати. Хіба що в заяві про таку відпустку працівник зазначив дату виходу на роботу, наприклад 01.07.20 р.

А переривання відпустки (основної або додаткової) можливе лише у випадках, передбачених ст. 79 КЗпП, наприклад у разі виробничої аварії або для усунення наслідків виробничої аварії, відвернення нещасних випадків, простою, загибелі або псування майна підприємства. В іншому разі вихід із відпустки має відбуватися зі згоди самого працівника за такою процедурою:

  1. Роботодавець зв’язується із працівником та інформує його про можливість виходу на роботу у зв’язку із закінченням карантину.
  2. Працівник пише заяву із проханням перервати відпустку та дозволити стати до роботи.
  3. На підставі заяви працівника роботодавець видає наказ про переривання відпустки без збереження зарплати, яку було надано на період карантину.
  4. У наказі слід зазначити дату, коли працівник має стати до роботи. Примушування працівника до виходу з відпустки є неправомірним.

У разі запровадження роботодавцем дистанційної роботи під час карантину до виходу працівників на свої робочі місця в офісі потрібно підготуватися. Для цього треба:

  • визначитися з датою повернення працівників;
  • з’ясувати, чи всі працівники мають змогу працювати в офісі;
  • підготувати наказ (розпорядження) про припинення дистанційної роботи.

Також потрібно видати наказ (розпорядження) про припинення дистанційної роботи та відновлення звичайного режиму роботи, зазначивши в ньому:

  • причину зміни режиму роботи з дистанційного на звичайний, а саме у зв’язку із закінченням карантину та скасуванням обмежувальних заходів, відновленням роботи транспорту;
  • дату припинення дистанційного режиму роботи;
  • дату виходу працівника на робоче місце;
  • перелік працівників, які повертаються до звичного режиму, та їхні посади;
  • порядок ознайомлення працівників з наказом та зміною режиму роботи.

Якщо частина працівників залишається вдома, то про це потрібно зазначити в наказі. Продовжити режим дистанційної роботи для певних працівників можна і за окремим наказом, але для цього вони мають написати заяви. Адже КЗпП дозволяє роботодавцю встановлювати режим дистанційної роботи за наказом лише на час загрози поширення пандемії (ч. 2 ст. 60 КЗпП).

Повертаючи працівників до офісів, варто подбати про дотримання санітарних та епідеміологічних вимог, визначених, передусім, Законом від 06.04.2000 р. № 1645-III «Про захист населення від інфекційних хвороб». Обов’язковим є: проведення дезінфекції приміщень; забезпечення працівників антисептиками для обробки рук; дотримання відстані між столами працівників тощо. За правильної організації роботи на підприємстві все це можна зробити одночасно. Обов’язком роботодавця є створення належних та безпечних умови праці (ст. 141, 153 КЗпП). Тож він не має права вимагати від працівника виконання роботи, поєднаної з явною небезпекою для життя, а також в умовах, що не відповідають законодавству про охорону праці.

Коментарі до матеріалу