Повернення з бюджету помилково (надлишково) сплачених коштів
Виправлення помилок в обліку та звітності: практичне керівництво
У роботі бюджетних установ нерідко трапляються випадки помилкового чи надмірного перерахування коштів до відповідного бюджету. Пропонуємо розглянути правові підстави, порядок та особливості повернення таких сум на рахунки юридичних осіб.
Насамперед нагадаємо, як трактує такі ситуації Податковий кодекс (далі – ПК). Так, відповідно до пп. 14.1.182 ПК помилково сплачені грошові зобов’язання – це суми коштів, які надійшли на певну дату до відповідного бюджету від юросіб (їх філій, відділень, інших відокремлених підрозділів, що не мають статусу юрособи), що не є платниками таких грошових зобов’язань. Також надміру сплачені грошові зобов’язання – це суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов’язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату (пп. 14.1.115 ПК).
Повернення помилково чи надміру сплачених коштів здійснюється відповідно до вимог ст. 43 ПК та на підставі заяви платника податків. Затвердженої форми такої заяви немає (крім із метою повернення сум ЄСВ), а тому вона може бути написана в довільній формі, з урахуванням вимог відповідних нормативних документів щодо реквізитів. Зокрема, у ній обов’язково має бути така інформація:
- причини повернення коштів із бюджету;
- найменування платника (суб’єкта господарювання);
- код ЄДРПОУ;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- місце розташування юридичної особи;
- сума, що підлягає поверненню;
- спосіб перерахування коштів із бюджету.
Заява на повернення коштів оформлюється:
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року