Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Облік ліквідаційної вартості в разі списання об’єктів

07.11.2017 1238 0 3

За правилами інвентаризації в разі виявлення придатних для використання об’єктів основних засобів (далі – ОЗ), залишкова вартість яких дорівнює нулю, інвентаризаційна комісія має передати відповідні матеріали керівнику підприємства. Зрозуміло, що в подальшому має бути проведена процедура визначення для цих активів ліквідаційної вартості (далі – ЛВ). Якими нормами це передбачено, як відобразити в обліку таку вартість, у тому числі в разі списання зазначених об’єктів, розглянемо в цій консультації.

Під час інвентаризації об’єктів ОЗ, знос яких за даними бухобліку нараховано в розмірі 100 %, комісія має проаналізувати їх технічний стан та можливість подальшої експлуатації.

У разі продовження їх використання в діяльності установи слід проконтролювати, чи визначено ЛВ для кожного з таких об’єктів. Обов’язковість визначення ЛВ в такій ситуації передбачено абзацом другим п. 5 розд. ІІІ НП(С)БОДС 121 «Основні засоби».

Нагадаємо, що ЛВ за визначенням, наведеним у п. 4 розд. І НП(С)БОДС 121, – це сума коштів або вартість інших активів, яку суб’єкт держсектора очікує отримати від реалізації (ліквідації) необоротних активів після закінчення строку їх корисного використання (експлуатації), за вирахуванням витрат, пов’язаних із продажем (ліквідацією).

ЛВ об’єктів, на які нараховано 100%-вий знос, визначається комісією установи з відповідними повноваженнями (вони можуть бути надані й інвентаризаційній комісії). Це передбачено останнім абзацом п. 1 розд. V Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектора, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11.

Факт визначення комісією ЛВ оформлюється актом довільної форми.

Повна версія доступна тільки передплатникам