Отримали гуманітарну, благодійну допомогу? Обліковуйте правильно!
Із цієї консультації ви дізнаєтеся, як у бухобліку відображається отримання гуманітарної та благодійної допомоги.
Загальні положення
Благодійні внески можуть надаватися набувачам у грошовій формі для потреб їх фінансування за напрямами видатків, визначеними благодійником, а також як товари, роботи, послуги. Якщо благодійник не установив конкретні цілі використання коштів, шляхи спрямування благодійного внеску визначаються керівником установи, закладу – набувача відповідно до нагальних потреб, пов’язаних виключно з основною діяльністю установи, закладу (п. 2 Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров’я, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування, затвердженого постановою КМУ від 04.08.2000 р. № 1222, далі – Порядок № 1222).
Благодійні (добровільні) внески і пожертви від юридичних та фізичних осіб – резидентів і нерезидентів (далі – благодійники) згідно із чинним законодавством мають право отримувати безпосередньо бюджетні установи і заклади освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання (п. 1 Порядку № 1222).
Якщо напрям видатків визначено благодійником, частина коштів, отриманих як благодійні (добровільні) внески і пожертви від благодійників, може спрямовуватися на виплату зарплати працівникам зазначених установ і закладів згідно з їх кошторисами з дотриманням вимог Закону від 05.07.12 р. № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» (далі – Закон № 5073).
Благодійні внески не можуть заміняти плату за надання установами і закладами платних послуг за переліками, визначеними в установленому порядку (п. 3 Порядку № 1222).
Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об’єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог ст. 3 Закону № 5073 (ст. 1 Закону від 22.10.99 р. № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу», далі – Закон № 1192).
Із позиції чинного законодавства гуманітарна та благодійна допомога є тотожними і тісно переплетеними, хоча їх отримання регулюється різними законами.
Бухгалтерський облік
Відповідно до ст. 13 гл. 1 Бюджетного кодексу (далі – БК) безплатно отримані активи, кошти включаються до другої групи власних надходжень бюджетних установ «Інші джерела власних надходжень бюджетних установ», зокрема підгрупи 1 «Благодійні внески, гранти та дарунки». Такі операції треба оформляти на підставі договорів, календарних планів проведення централізованих заходів та інших документів, якими передбачено отримання внесків, грантів та дарунків.
В обліку благодійні внески, гранти та дарунки відносять до складу доходів за необмінними операціями. Як визначено в п. 4 розд. I НП(С)БОДС 124 «Доходи», необмінною є господарська операція, яка не передбачає передання активів, послуг (робіт) в обмін на отриманий дохід або активи, але може передбачати виконання певних умов, тобто безплатне отримання або передання активів.
Оцінка безплатно отриманих активів
Порядок відображення в бухобліку активів, отриманих як благодійна чи гуманітарна допомога, прописаний в НП(С)БОДС 121 «Основні засоби», НП(С)БОДС 122 «Нематеріальні активи», НП(С)БОДС 123 «Запаси», а також в Методичних рекомендаціях з бухгалтерського обліку для суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11 (далі – Методрекомендації № 11).
Важливим моментом оприбуткування є вартість, за якою актив буде відображено в бухобліку.
Основні засоби
Первісною вартістю основних засобів (далі – ОЗ), отриманих безплатно від фізичних та юридичних осіб (крім суб’єктів держсектору):
- є їхня справедлива вартість на дату отримання з урахуванням витрат, передбачених п. 5 розд. II НП(С)БОДС 121 (п. 7 розд. II цього стандарту);
- може бути вартість, щодо якої є достовірна інформація, зокрема згідно з відповідними первинними документами, з урахуванням витрат, передбачених п. 5 розд. II НП(С)БОДС 121.
Первісна вартість ОЗ, отриманих від суб’єктів держсектору, відображається так само, як і в разі звичайного отримання, але із зазначенням нарахованої суми зносу (п. 8 розд. II НП(С)БОДС 121).
Якщо достовірна інформація про первісну вартість ОЗ відсутня, вона визначається на рівні справедливої вартості на дату отримання, оцінка якої проводиться відповідно до законодавства.
Нематеріальні активи
Первісною вартістю об’єкта нематеріальних активів (далі – НА), безплатно отриманого від фізичних та юридичних осіб (крім суб’єктів держсектору):
- є його справедлива вартість на дату отримання з урахуванням витрат, які безпосередньо пов’язані з приведенням НА у стан, придатний для використання за призначенням, та витрат, передбачених п. 6 розд. II Методрекомендацій № 11 (п. 10 розд. II цих Методрекомендацій);
- може бути вартість, щодо якої є достовірна інформація, зокрема згідно з відповідними первинними документами, з урахуванням витрат, передбачених п. 6 розд. II Методрекомендацій № 11.
Суб’єкти держсектору можуть отримувати НА як гуманітарну допомогу відповідно до Закону № 1192 та інших нормативно-правових актів.
Зверніть увагу! Активи, отримані безплатно як безповоротна допомога, дарунок, приймаються комісією, створеною наказом керівника суб’єкта держсектору, до складу якої обов’язково входить працівник бухгалтерської служби. |
Запаси
Первісна вартість запасів, отриманих безплатно у випадках, передбачених законодавством, від юридичних та фізичних осіб, дорівнює справедливій вартості на дату отримання з урахуванням витрат, передбачених п. 5 розд. II Методрекомендацій № 11 (п. 24 розд. II цих Методрекомендацій).
Первісною вартістю запасів, отриманих безплатно від фізичних та юридичних осіб (крім суб’єктів держсектору), може бути вартість, щодо якої є достовірна інформація, зокрема згідно з відповідними первинними документами, з урахуванням витрат, передбачених п. 5 розд. II Методрекомендацій № 11.
Запаси, отримані безплатно від суб’єктів держсектору, відображаються за балансовою вартістю суб’єкта держсектору, що їх передав, але з урахуванням витрат, передбачених п. 5 розд. II Методрекомендацій № 11.
Отже, у момент отримання будь-якого виду безплатної допомоги у вигляді активів бюджетна установа має визначити вартість активів, за якою вони будуть зараховані на баланс для подальшого обліку чи передання. |
Вибір субрахунка бухобліку
Щоб обрати необхідний субрахунок для відображення отриманих активів, слід розуміти, що саме ви отримуєте, і тоді за допомогою Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219 (далі – Порядок № 1219, Наказ № 1219), ви зможете обрати правильний субрахунок для ОЗ, НА чи запасів. Адже саме Порядок № 1219 установлює призначення і правила ведення рахунків бухобліку для узагальнення інформації про наявність і рух активів, капіталу, зобов’язань та факти діяльності суб’єктів держсектору.
Як було зазначено вище, дохід від безплатного отримання активів чи коштів у вигляді благодійних внесків чи гуманітарної допомоги відображається як дохід за необмінними операціями.
Згідно з Порядком № 1219 рахунок 75 «Доходи за необмінними операціями» призначено для обліку й узагальнення інформації про доходи від безплатно отриманих активів, послуг (робіт), трансфертів; податкові і неподаткові надходження, надходження ЄСВ; благодійні внески, гранти та дарунки; кошти, що отримують розпорядники бюджетних коштів від підприємств, організацій, фізосіб та від інших розпорядників бюджетних коштів для виконання цільових заходів, зокрема заходів із відчуження для суспільних потреб земельних ділянок та розміщених на них інших об’єктів нерухомого майна, що перебувають у приватній власності фізичних або юридичних осіб; зобов’язання, що не підлягають погашенню (крім кредиторської заборгованості, строк позовної давності якої минув), тощо.
За кредитом рахунка 75 відображається збільшення (одержання) доходу за необмінними операціями, зокрема і зарахування податкових і неподаткових надходжень, трансфертів, інших доходів за цими операціями до державного або місцевих бюджетів, за дебетом – списання доходів за необмінними операціями на фінансовий результат виконання кошторису (бюджету) та повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного або місцевих бюджетів.
Рахунок 75 має, зокрема, субрахунок 7511 «Доходи за необмінними операціями», де ведеться облік доходів від безплатно отриманих активів, послуг (робіт).
Також на цьому субрахунку обліковуються суми штрафів, неустойки, пені, отримані за рішенням сторін договору або відповідних державних органів, суду, що включаються до доходів звітного періоду відповідно до законодавства, зобов’язання, що не підлягають погашенню (крім кредиторської заборгованості, строк позовної давності якої минув), а також відображається отримання спонсорських, благодійних внесків та іншої гуманітарної допомоги (зокрема, надходження у натуральній формі) тощо.
Практичні приклади
Приклад 1
Отримання благодійних внесків у вигляді ОЗ
Дитячому садку було надано благодійну допомогу (ноутбук) для організації виховного процесу. Благодійник побажав залишитися невідомим, але під час передання надав технічну документацію, гарантійний талон і чек, в якому вказано вартість переданого активу. Комісія закладу прийняла рішення про оприбуткування ноутбука за вартістю, зазначеною у чеку, – 12 500 грн.
В обліку ці операції відображаються так:
(грн)
№ |
Зміст операції |
Первинні |
№ МО* |
Бухгалтерський облік |
||
Дт |
Кт |
Сума |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
Відображено вартість отриманого ноутбука |
Акт приймання-передачі ОЗ**, |
4 |
1014 |
2117 |
12 500 |
2 |
Водночас відображено: – дохід від безплатно отриманих активів |
Довідка про надходження |
|
|
|
|
– збільшення внесеного капіталу на суму безплатно отриманих активів |
17 |
7511 |
5111 |
12 500 |
||
– касові видатки |
3, 4 |
2117 |
2313 |
12 500 |
||
* МО – меморіальний ордер, форма затверджена наказом Мінфіну від 08.09.17 р. № 755.** Форма затверджена наказом Мінфіну від 13.09.16 р. № 818 (далі – Наказ № 818).*** Форма наведена в додатку 26 до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Мінфіну від 23.08.12 р. № 938 (далі – Порядок № 938). |
У разі отримання благодійної допомоги в натуральній формі розпорядник бюджетних коштів не пізніше останнього робочого дня місяця повинен подати в органи Держказначейства Довідку про надходження в натуральній формі за формою додатка 37 до Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Мінфіну від 24.12.12 р. № 1407 (далі – Порядок № 1407) – для держбюджету (п. 11.17 цього Порядку), або додатка 26 до Порядку № 938 – для місцевого бюджету (п. 12.7 цього Порядку).
До відома: нарахування амортизації починається з місяця, що настає за місяцем, у якому об’єкт ОЗ став придатним для корисного використання та введений в експлуатацію. |
Приклад 2
Отримання благодійної пожертви у вигляді інших необоротних матеріальних активів
Юридична особа прийняла рішення надати благодійну допомогу дитячому будинку – комплекти постільної білизни для його утриманців. Було оформлено договір про надання благодійної пожертви на загальну суму 55 000 грн і загальною кількістю 100 комплектів (вартість 1 комплекту – 550 грн). Комісія закладу прийняла рішення оприбуткувати комплекти постільної білизни.
Облік цих операцій ведеться так:
(грн)
№ |
Зміст операції |
Первинні |
№ МО |
Бухгалтерський облік |
||
Дт |
Кт |
Сума |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
Відображено вартість отриманих комплектів постільної білизни |
Акт приймання-передачі ОЗ |
4 |
1114 |
2117 |
55 000 |
2 |
Водночас відображено: – дохід від безплатно отриманих активів |
Довідка про надходження в натуральній формі, |
|
|
|
|
– збільшення внесеного капіталу на суму безплатно отриманих активів |
17 |
7511 |
5111 |
55 000 |
||
– касові видатки |
3, 4 |
2117 |
2313 |
55 000 |
||
3 |
Відображено суму амортизації, нарахованої на комплекти постільної білизни (50 % загальної вартості) |
Розрахунок амортизації інших |
17 |
8114 |
1412 |
27 500 |
4 |
Водночас здійснено другий запис |
Бухгалтерська |
14, 17 |
5111 |
7511 |
27 500 |
5 |
Наприкінці звітного періоду закрито рахунок витрат |
17 |
5511 |
8114 |
27 500 |
|
* Форма затверджена Наказом № 818. |
Амортизація необоротних матеріальних активів, зазначених у п. 1.2 розд. II Методрекомендацій № 11 (крім необоротних матеріальних активів спеціального призначення та інших необоротних матеріальних активів, створених унаслідок поліпшення об’єкта операційної оренди), нараховується в першому місяці передання у використання об'єкта необоротних активів у розмірі 50 % його первісної вартості та решта 50 % первісної вартості – у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу) (п. 6 розд. V Методрекомендацій № 11).
Приклад 3
Отримання благодійних внесків у вигляді запасів
Під час лікування пацієнт вирішив надати благодійну допомогу медзакладу, в якому лікувався. Для цього він самостійно придбав та передав закладу 30 комплектів одягу медичного лікаря-інфекціоніста № 1 на загальну суму 7 800 грн. Разом із комплектами було надано чек, що підтверджує їх вартість. Інших документів благодійник не підписував, передавши усно, що це благодійна допомога. Отримані комплекти були оприбутковані та використані протягом місяця. Медичний заклад на момент отримання допомоги ще не було реорганізовано.
Облік цих операцій буде таким:
(грн)
№ |
Зміст операції |
Первинні |
№ МО |
Бухгалтерський облік |
||
Дт |
Кт |
Сума |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
Відображено вартість отриманих комплектів |
Чек, накладна (вимога) |
4 |
1512 |
2117 |
7 800 |
2 |
Водночас відображено: – дохід від безплатно отриманих активів |
Довідка про надходження |
|
|
|
|
– касові видатки |
3, 4 |
2117 |
2313 |
7 800 |
||
3 |
Видано комплекти на потреби закладу |
Типова форма № З-3 |
13 |
1512 |
1512 |
7 800 |
4 |
Використано комплекти на потреби закладу |
Акт списання |
8113 |
1512 |
7 800 |
|
5 |
Наприкінці звітного періоду закрито рахунки: – доходів |
Бухгалтерська |
17 |
|
|
|
– витрат |
5511 |
8113 |
7 800 |
|||
* Затверджена наказом Держказначейства від 18.12.2000 р. № 130. |
І хоча в Типовій кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затвердженій Наказом № 1219, не передбачено відображення на доходному субрахунку доходів від отримання благодійної (гуманітарної) допомоги у вигляді запасів, рекомендуємо діяти так само, як і в разі отримання ОЗ, та провести нарахування доходу за субрахунком 7511.
Приклад 4
Благодійна допомога у вигляді робіт та послуг
Керівництво агрофірми ТОВ «Агро-2020» прийняло рішення про надання благодійної допомоги у вигляді поточного ремонту ґанку розташованої поряд школи. Для проведення робіт було залучено сторонню організацію, яка надала акт приймання-передачі виконаних робіт на загальну суму 18 000 грн. Також агрофірма оплатила транспортні послуги сторонньої організації із перевезення школярів для участі у спортивних змаганнях. Вартість послуг – 3 500 грн, що підтверджено актом приймання-передачі наданих послуг.
В обліку ці операції відображаються так:
(грн)
№ |
Зміст операції |
Первинні |
№ МО |
Бухгалтерський облік |
||
Дт |
Кт |
Сума |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
Відображено вартість отриманих: – робіт із поточного ремонту ґанку |
|
4 |
8113 |
2117 |
|
– транспортних послуг |
Акт приймання-передачі |
3 500 |
||||
2 |
Водночас відображено: – дохід від безплатно отриманих робіт та послуг |
Довідка про надходження в натуральній формі, |
|
|
|
|
– касові видатки |
3, 4 |
2117 |
2313 |
21 500 |
||
3 |
Наприкінці звітного періоду закрито рахунки: – доходів |
Бухгалтерська |
17 |
|
|
|
– витрат |
5511 |
8113 |
21 500 |
У разі отримання благодійної допомоги у вигляді робіт чи послуг бюджетна установа повинна подати органу Держказначейства Довідку про надходження в натуральній формі. Операції, проведені в натуральній формі, у бухгалтерському обліку та консолідованому звіті про виконання державного і місцевих бюджетів умовно прирівнюють до надходжень та касових видатків.
У зв’язку із цим розпорядники не пізніше останнього робочого дня місяця складають та подають Довідку про надходження в натуральній формі. Після цього бюджетні установи отримують виписку з реєстраційного рахунка на підтвердження зарахування та списання (касові видатки) цих сум зі спеціальних реєстраційних рахунків.
Приклад 5
Отримання благодійних внесків готівкою
До каси стоматологічної поліклініки було передано благодійний внесок від вдячного пацієнта, який проходив лікування, у сумі 9 500 грн. У заяві про надання благодійного внеску було вказано напрям його використання – придбання меблів для кімнати очікування на прийом пацієнтів: диванів – 2 шт.; кресел – 2 шт. Стоматологічна поліклініка оприбуткувала готівку і здійснила закупівлю меблів.
Порядок відображення цих операцій в обліку буде таким:
(грн)
№ |
Зміст операції |
Первинні |
№ МО |
Бухгалтерський облік |
||
Дт |
Кт |
Сума |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
Отримано благодійний внесок до каси закладу |
Прибутковий касовий ордер |
1, 14 |
2211 |
7511 |
9 500 |
2 |
Зараховано на реєстраційний рахунок стоматполіклініки благодійний внесок, який надійшов до каси |
Видатковий касовий ордер |
1, 3 |
2313 |
2211 |
9 500 |
3 |
Отримано від постачальника меблі |
Видаткова накладна, |
6 |
1312 |
6211 |
9 500 |
4 |
Перераховано постачальнику кошти за отримані меблі |
Виписка з реєстраційного рахунка |
3 |
6211 |
2313 |
9 500 |
5 |
Уведено в експлуатацію меблі |
Акт уведення |
17 |
1113 |
1312 |
9 500 |
6 |
Водночас здійснено друге проведення |
7511 |
5111 |
9 500 |
||
7 |
Відображено суму амортизації, нарахованої на меблі (50 % загальної вартості) |
Розрахунок |
17 |
8114 |
1412 |
4 750 |
8 |
Водночас здійснено другий запис |
Бухгалтерська |
14, 17 |
5111 |
7511 |
4 750 |
9 |
Наприкінці звітного періоду закрито рахунки: – витрат |
|
|
|
||
– доходів |
7511 |
5511 |
4 750 |
|||
* Наведена в додатку 2 до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.17 р. № 148 (далі – Положення № 148).** Наведена в додатку 3 до Положення № 148. |
Отримані в касу установи благодійні внески у вигляді готівки потрібно:
- оприбуткувати в повній сумі в день отримання (п. 11 Положення № 148);
- зарахувати на спеціальні реєстраційні рахунки розпорядників коштів, відкриті в органах Казначейства (п. 9.2, 12.3 Порядку № 938; п. 10.3 Порядку № 1407).
У разі збільшення обсягу власних надходжень за рахунок коштів, отриманих як благодійні внески, необхідно внести зміни до кошторису бюджетної установи відповідно до п. 3.9 Інструкції про складання і виконання розпису Державного бюджету України, затвердженої наказом Мінфіну від 28.01.02 р. № 57 (далі – Інструкція № 57, Наказ № 57). Головному розпоряднику коштів слід подати такі документи:
- Довідку про зміни до кошторису на ___ рік (додаток 11 до Інструкції № 57);
- Зведення показників спеціального фонду кошторису на __ рік за формою, затвердженою Наказом № 57, із зазначенням суми змін;
- завірені відповідним органом Казначейства копії Довідки про підтвердження надходжень до спеціального фонду Державного бюджету України (додаток 7 до Інструкції № 57).
Приклад 6
Отримання благодійних внесків у безготівковій формі
У грудні минулого року на спеціальний реєстраційний рахунок загальноосвітньої школи І–ІІІ ступеня надійшов благодійний внесок у сумі 15 000 грн. У призначенні до платежу вказано: «На придбання господарських матеріалів і канцелярського приладдя». У лютому 2020 року було придбано господарських матеріалів та канцелярського приладдя на загальну суму 5 000 грн та видано на потреби установи.
Порядок відображення операцій в обліку буде таким:
(грн)
№ |
Зміст операції |
Первинні |
№ МО |
Бухгалтерський облік |
||
Дт |
Кт |
Сума |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Грудень 2019 року |
||||||
1 |
Отримано благодійний внесок на реєстраційний рахунок |
Виписка з реєстраційного рахунка |
3, 14 |
2313 |
7511 |
15 000 |
2 |
Закрито наприкінці звітного періоду рахунок доходів |
Бухгалтерська |
17 |
7511 |
5511 |
15 000 |
3 |
Віднесено доходи наприкінці звітного року на фінрезультат виконання кошторису |
5511 |
5512 |
15 000 |
||
I квартал 2020 року |
||||||
1 |
Отримано від постачальників господарські та канцелярські товари |
Видаткова накладна, |
6 |
1812 |
6211 |
5 000 |
2 |
Перераховано постачальникам кошти за отримані господарські та канцелярські товари |
Виписка з реєстраційного рахунка |
3 |
6211 |
2313 |
5 000 |
3 |
Видано на госппотреби установи |
Типова форма № З-3 |
13 |
8113 |
1812 |
5 000 |
4 |
Закрито наприкінці звітного періоду рахунок витрат |
Бухгалтерська довідка |
17 |
5511 |
8113 |
5 000 |
Пам’ятайте: усі надходження і витрати записуються в тому бюджетному періоді, в якому вони здійснені (ч. 3 ст. 57 БК). Усі надходження та витрати бюджету мають відображатися на рахунках у хронологічному порядку за встановленою законодавством процедурою, а бухгалтерські записи – підтверджуватися документально (ч. 5 ст. 56 БК). |
Операції, пов’язані з надходженням і використанням власних надходжень державних і комунальних вишів, наукових установ і закладів культури, отриманих як плата за послуги, що надаються ними згідно з основною діяльністю, а також благодійні внески та гранти відображаються в бухобліку в установленому порядку (ч. 6 ст. 56 БК).
Залишки вказаних надходжень зберігаються на поточних рахунках у банках держсектору для здійснення видатків у наступному бюджетному періоді відповідно до кошторисів (абзац другий ч. 1 ст. 57 БК).
А як відображається в обліку гуманітарна допомога?
Гуманітарну допомогу, отриману бюджетною установою для забезпечення нагальної потреби, в бухобліку відображають за аналогією з благодійною. А в разі отримання та наступного передання її слід зарахувати на субрахунок 1815 «Активи для розподілу, передачі, продажу», де ведеться облік активів, що придбані (вироблені, отримані) та утримуються з метою подальшого розподілу, передання або продажу, зокрема і вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення і напівдорогоцінного каміння, підручники й інші матеріали освітніх (навчальних) закладів, запаси озброєння тощо.
У такому разі гуманітарна допомога фактично проходить транзитом через бухгалтерський облік.
Чи слід тоді подавати довідку про надходження в натуральній формі?
Уважаємо, що слід. І ось чому. Розпорядники бюджетних коштів проводять операції у натуральній формі в межах планових показників та відображають у бухобліку виконання місцевих бюджетів. Не пізніше останнього робочого дня місяця розпорядники складають та подають до органів Казначейства Довідку про надходження в натуральній формі (додаток 26 до Порядку № 938) (п. 12.7 цього Порядку).
Вони також несуть відповідальність за законність та достовірність проведених операцій у натуральній формі.
Отже, у разі отримання гуманітарної допомоги, яка буде використовуватися на потреби бюджетної установи, довідку подаємо. За фактом надходження в натуральній формі до бюджетної установи гуманітарної допомоги, яка підлягає подальшому розподілу, довідку також слід подавати. І хоча ці активи не будуть використовуватися безпосередньо установою, факт їх отримання був підтверджений первинними документами, тобто є підстави для відображення цієї операції в бухобліку.
Висновки
Порядок отримання благодійної, гуманітарної допомоги чи дарунків прописано в нормативній базі дуже чітко (детальніше див. «Благодійна допомога: порядок надання та особливості оформлення», «Особливості отримання та оформлення гуманітарної допомоги»). У бухгалтерському обліку відповідно до БК та Порядку № 1219 безплатно отримані активи чи гроші відображаються однаково. Головне – пам’ятати, що в разі отримання цільової благодійної чи гуманітарної допомоги слід контролювати її подальший розподіл і використання за призначенням.
Коментарі до матеріалу