Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Як відобразити в обліку придбані канцтовари?

14.03.2018 10279 0 3

Бюджетна установа (неплатник ПДВ) придбала за рахунок коштів загального фонду (КЕКВ 2210) канцтовари для потреб бухгалтерської служби та відділу кадрів на загальну суму 917 грн. Згідно з видатковою накладною від постачальника було отримано: папір А4 Maestro 70 г/м2 – 7 пачок вартістю 105 грн. кожна на загальну суму 735 грн., олівці чорнографітні Economix синьо-жовті – 10 шт. вартістю 2,50 грн. кожен на загальну суму 25 грн., ручки кулькові Economix Pulsar – 10 шт. вартістю 7,50 грн. кожна на загальну суму 75 грн., папір для нотаток Economix кольоровий, 90 х 90, 1 000 арк. – 2 пачки, вартістю 41 грн. кожна на загальну суму 82 грн. У використання було частково видано: 3 пачки паперу, 10 олівців, 10 ручок кулькових, 2 пачки паперу. Як відобразити в обліку ці операції?

Згідно з НП(C)БОДС 123 «Запаси» та Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектора, затвердженими наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11 (далі – Методрекомендації № 11), придбані запчастини та господарські товари є запасами, адже відносяться до активів, які перебувають у формі сировини чи допоміжних матеріалів для досягнення поставленої мети та/або задоволення потреб суб’єкта держсектора.

Відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203, та Порядку його застосування, затвердженого наказом Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219 (далі – Порядок № 1219, Наказ № 1219), господарські товари мають відображатися на субрахунку 1812, де обліковуються малоцінні та швидкозношувані предмети (далі – МШП) на складі. Порядком № 1219 до МШП віднесено предмети, що використовуються протягом не більше року або операційного циклу, якщо він більше року. До них, зокрема, належить і канцелярське приладдя (папір, олівці тощо).

Порядок обліку канцтоварів регламентується НП(C)БОДС 123 та Методрекомендаціями № 11.

Слід узяти до уваги: згідно із змінами, внесеними наказом Мінфіну від 28.12.17 р. № 1169 до п. 37 розд. II Методрекомендацій № 11, після передачі в експлуатацію МШП списують із балансу установи, але організовують оперативний кількісний облік таких предметів (окрім канцелярського приладдя)за місцями експлуатації та матеріально відповідальними особами протягом строку їх фактичного використання. Тобто оперативний облік канцелярського приладдя вести не потрібно, і в момент видачі у використання його слід списати з балансу.

Операції з переміщення, видачі й вибуття запасів, у тому числі МШП, оформляються типовими формами, затвердженими наказом Держказначейства від 18.12.2000 р. № 130.

Повна версія доступна тільки передплатникам