В Україні запровадять е-аудит платників податків
Кабінет міністрів 28 жовтня схвалив зміни до Податкового кодексу України та Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» щодо впровадження електронних перевірок (е-аудит).
Що змінюють:
- платники податків будуть зобов’язані подавати у податкову службу експортовані з вихідної системи обліку достовірні дані про наявність та стан активів, власного капіталу та зобов’язань;
- крім того, вони повинні будуть надати зміни у фінстані платника податків за звітний рік у вигляді стандартного аудиторського файлу (SAF-T) протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем звітного року.
Терміни. Такий обов’язок виникатиме у великих платників податків лише з 1 січня 2025 року, а у платників ПДВ – з 1 січня 2027 року.
Також встановлюється відповідальність платників за неподання, несвоєчасне подання, подання з помилками стандартного аудиторського файлу (SAF-T).
Також вносяться зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» в частині доповнення чинної норми щодо забезпечення ведення підприємствами бухгалтерського обліку в електронному вигляді з дотриманням вимог ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Впровадження е-аудиту сприятиме вирішенню таких завдань:
- удосконаленню ризик-орієнтованих підходів на доперевірочному та перевірочному етапах;
- підвищенню швидкості, точності та ефективності результатів перевірок;
- створенню можливостей для платників податків щодо самоперевірки поданої податкової звітності;
- зменшенню кількості податкових запитів до платників податків;
- зменшенню податкових правопорушень та судових спорів;
- зменшенню особистих контактів між платником податків та контролюючим органом, зниженню впливу «людського фактора».
mof.gov.ua
Коментарі до матеріалу