Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Розміщення в закладах комунальної форми власності та організація харчування внутрішньо переміщених осіб (евакуйованих осіб): варіант впровадження

28.03.2022 29 0 0

З часу введення в дію Указу Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» країна перейшла на новий формат життя та роботи. Наразі частина майна органів місцевого самоврядування вилучена чи вилучається для потреб ЗСУ та територіальної оборони, громади активно долучені до питань волонтерської роботи тощо.

Не секрет, що значна частина закладів освіти та охорони здоров’я на території України використовується для забезпечення тимчасового перебування громадян, що були змушені покинути свої домівки. Не дивлячись на воєнний стан, вважаю, що всі дії з надання допомоги шляхом передачі для використання майна та основних засобів для забезпечення обороноздатності країни слід належним чином документувати, підтверджувати за можливості первинними документами. Ця частина мого коментаря стосується перш за все тих територій України, де є реальна можливість скликати сесію та затвердити відповідні рішення.

Отже, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» надає ОМС широкі повноваження щодо використання власних коштів місцевого бюджету та майна комунальної власності взагалі.

Тут варто нагадати, що станом на сьогодні на рівні району та області, відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», на базі ОДА та РДА створені військові адміністрації. Тож ОМС мають діяти в рамках вказаного чинного законодавства, що полягає у виконанні розпоряджень вказаних суб’єктів, якщо вони видаються та передбачають певні вимоги для виконання органами місцевого самоврядування. Прикладами таких розпоряджень можуть слугувати розпорядження, якими ОМС зобов’язують забезпечити тимчасове розташування внутрішньо переміщених осіб та/або евакуйованих осіб в закладах освіти, засновниками яких є місцеві ради. 

Такі розпорядження є актуальними, коли в тому числі ставиться питання про забезпечення харчуванням вказаної вище категорії осіб.

З іншого боку, якщо такі розпорядження не були прийняті у лютому, то можуть мати місце розпорядчі документи місцевої ради, якими регламентується як порядок, так і чітко визначається перелік закладів освіти та охорони здоров’я для приймання, розміщення та організації харчування тимчасово переміщених та евакуйованих осіб.

Першим кроком у вирішенні нагальних питань має стати прийняття відповідного розпорядження сільським, селищним, міським головою, яким буде, в першу чергу, затверджено перелік, наприклад, закладів освіти для тимчасового розміщення внутрішньо переміщених та/або евакуйованих осіб в них (приклад з примітками додається).

Такий перелік є важливим з декількох підстав:

  •  по-перше, з метою впорядкування питання розміщення вказаної категорії осіб;
  •  по-друге, такий перелік стане в нагоді, коли постане питання отримання компенсації з державного бюджету на оплату комунальних послуг при розміщенні людей.

Другим кроком може стати затвердження такого розпорядження відповідним рішенням місцевої ради (приклад додається).

Третім кроком доцільно розробити сам порядок, яким буде визначено щонайменше механізм забезпечення та організації харчування, утримання вказаної категорії осіб. Такий порядок може бути цілком затверджений відповідним рішенням виконавчого комітету ради (приклад з примітками додається).

https://decentralization.gov.ua

Коментарі до матеріалу