Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Допомога на поховання: як отримати та куди звертатись

11.09.2023

Які документи потрібні

Щоб отримати допомогу, необхідно мати такі документи:

  • заява про виплату допомоги на поховання;
  • паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу;
  • довідка про смерть пенсіонера або витяг із Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання;
  • свідоцтво про смерть або інший документ, що підтверджує факт смерті (подається, якщо пенсіонер помер за межами України та реєстрація смерті проведена компетентними органами іноземної держави).

Документи та місце подачі заявки на отримання допомоги можуть відрізнятися. Усе залежить від того, до якої категорії осіб належав померлий.

Як отримати виплату: куди звертатися

Під час воєнного стану в Україні допомогу на поховання можуть отримати особи, які організовували процес похорону, враховуючи, до якої категорії осіб належав померлий.

Якщо померла застрахована особа, необхідно звернутися до її роботодавця, адже  матеріальна допомога на поховання виплачується роботодавцем коштом соцстраху.

Які документи необхідні:

  • свідоцтво про смерть;
  • заява про виплату допомоги на поховання.

Якщо помер пенсіонер, необхідно звернутися до будь-якого сектору обслуговування громадян Пенсійного фонду України.

ВПО і люди з тимчасово окупованих територій можуть звертатися до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.

Адже під час воєнного стану немає жодної прив’язки до місця реєстрації померлого. Тому за наданням допомоги можна звертатися до зручного ПФУ.

У такому разі необхідно подати такі документи:

  • документ, що підтверджує особу заявника;
  • заяву про виплату допомоги на поховання;
  • витяг із Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або документ, що підтверджує факт смерті.

Розмір допомоги – двомісячна пенсія, яку отримував пенсіонер на час смерті.

Якщо померлий є пенсіонером з числа військовослужбовців, то розмір допомоги – тримісячна пенсія. Зверніть увагу, що допомога на поховання не виплачується, якщо поховання пенсіонера здійснено за рахунок держави.

Для отримання допомоги на поховання необхідно звернутися до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.

Якщо померла особа, яка на момент смерті не досягла пенсійного віку, не працювала, не перебувала на службі, не зареєстрована у центрі зайнятості, необхідно звернутися до місцевих органів влади за останнім місцем проживання померлого.

Розмір допомоги на поховання встановлює орган місцевого самоврядування, і у різних регіонах він може бути різним.

Якщо померла безробітна особа, необхідно звернутися до центру зайнятості за місцем перебування безробітного на обліку.

Документи, які потрібно подати в такому разі:

  • документ, який підтверджує факт смерті безробітного (довідка про смерть);
  • документ, який засвідчує особу, яка здійснила поховання (паспорт або інший документ, що посвідчує особу).

Допомога на поховання у разі смерті безробітного виплачується особам, які здійснювали поховання, у розмірі прожиткового мінімуму.

Якщо пенсіонер помер за межами України та реєстрація смерті проведена компетентними органами іноземної держави, законодавством якої не передбачено видачі зазначених довідок, заявник має надати свідоцтво про смерть або інший документ.

У такому випадку строк звернення за отриманням допомоги на поховання пенсіонера не обмежується.

https://web.telegram.org

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.04.2025
Лист ПФУ: Щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за сумісництвом
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ   ЛИСТ від 28.03.2025 р. № 2800-030401-8/20889   (Витяг)   Розглянувши [...] запит [...] щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за суміс...
04.04.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (31.03.2025 - 04.04.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   Лікарняний розпочався у день звільнення: що з ЄСВ? Відповідно до ст. 40 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VІІІ із змінами та доповненнями (далі – КЗпП) не допускається звільнення працівника з ініціативи власника або уповноваж...
18.04.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (14.04.2025 - 18.04.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   10 відповідей НАДС щодо нової класифікації посад державної служби Постанова набирає чинності одночасно із Законом України від 11 березня 2025 року № 4282-ІХ “Про внесення змін до деяких законів України щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці держ...
Нове
03.07.2025
В Україні запрацює нова соціальна послуга з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю
Міністерство соціальної політики України розпочинає експериментальний проект із закупівлі соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю. Тривалість проекту – два роки. Відповідну постанову прийняв Кабінет Міністрів України. Мета послуги – соціальна інтеграц...
03.07.2025
STEM-cубвенція: 108 шкіл отримають нові лабораторії та природничі кабінети
Кабінет Міністрів України розподілив останню частину субвенції на STEM-обладнання в межах «Профільної» — реформи старшої школи.  Загалом субвенцію в розмірі 499,4 млн грн отримають 108 шкіл. Тож цьогоріч у них зʼявляться сучасні природничі кабінети та STEM-лабораторії. Суми,...
03.07.2025
Відновлення втрачених документів внаслідок бойових дій
Пояснюємо, як діяти у разі втрати різних видів документів, куди звертатися і що потрібно підготувати для їх відновлення. Більше за темою: Втрачено первинні документи через воєнні дії: перші судові рішення Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат Втрата документів внаслідок бойови...