Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Допомога на поховання: як отримати та куди звертатись

11.09.2023

Які документи потрібні

Щоб отримати допомогу, необхідно мати такі документи:

  • заява про виплату допомоги на поховання;
  • паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу;
  • довідка про смерть пенсіонера або витяг із Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання;
  • свідоцтво про смерть або інший документ, що підтверджує факт смерті (подається, якщо пенсіонер помер за межами України та реєстрація смерті проведена компетентними органами іноземної держави).

Документи та місце подачі заявки на отримання допомоги можуть відрізнятися. Усе залежить від того, до якої категорії осіб належав померлий.

Як отримати виплату: куди звертатися

Під час воєнного стану в Україні допомогу на поховання можуть отримати особи, які організовували процес похорону, враховуючи, до якої категорії осіб належав померлий.

Якщо померла застрахована особа, необхідно звернутися до її роботодавця, адже  матеріальна допомога на поховання виплачується роботодавцем коштом соцстраху.

Які документи необхідні:

  • свідоцтво про смерть;
  • заява про виплату допомоги на поховання.

Якщо помер пенсіонер, необхідно звернутися до будь-якого сектору обслуговування громадян Пенсійного фонду України.

ВПО і люди з тимчасово окупованих територій можуть звертатися до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.

Адже під час воєнного стану немає жодної прив’язки до місця реєстрації померлого. Тому за наданням допомоги можна звертатися до зручного ПФУ.

У такому разі необхідно подати такі документи:

  • документ, що підтверджує особу заявника;
  • заяву про виплату допомоги на поховання;
  • витяг із Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або документ, що підтверджує факт смерті.

Розмір допомоги – двомісячна пенсія, яку отримував пенсіонер на час смерті.

Якщо померлий є пенсіонером з числа військовослужбовців, то розмір допомоги – тримісячна пенсія. Зверніть увагу, що допомога на поховання не виплачується, якщо поховання пенсіонера здійснено за рахунок держави.

Для отримання допомоги на поховання необхідно звернутися до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.

Якщо померла особа, яка на момент смерті не досягла пенсійного віку, не працювала, не перебувала на службі, не зареєстрована у центрі зайнятості, необхідно звернутися до місцевих органів влади за останнім місцем проживання померлого.

Розмір допомоги на поховання встановлює орган місцевого самоврядування, і у різних регіонах він може бути різним.

Якщо померла безробітна особа, необхідно звернутися до центру зайнятості за місцем перебування безробітного на обліку.

Документи, які потрібно подати в такому разі:

  • документ, який підтверджує факт смерті безробітного (довідка про смерть);
  • документ, який засвідчує особу, яка здійснила поховання (паспорт або інший документ, що посвідчує особу).

Допомога на поховання у разі смерті безробітного виплачується особам, які здійснювали поховання, у розмірі прожиткового мінімуму.

Якщо пенсіонер помер за межами України та реєстрація смерті проведена компетентними органами іноземної держави, законодавством якої не передбачено видачі зазначених довідок, заявник має надати свідоцтво про смерть або інший документ.

У такому випадку строк звернення за отриманням допомоги на поховання пенсіонера не обмежується.

https://web.telegram.org

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.08.2025
Лист НАДС: щодо можливості виплати доплат за додаткове навантаження, пов’язане з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього працівника або за вакантною посадою
Національне агентство України з питань державної служби
12.09.2025
Лист ДКСУ: щодо застосування КЕКВ 2200 та 3100
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ   ЛИСТ від 03.09.2025 р. № 15-12-12/19271   Державна казначейська служба України розглянула [...] запит [...] щодо застосування коду економічної класифікації видатків та в межах компетенції повідомляє.   Відповідно до частини другої статті 5...
25.07.2025
Лист Мінсоцполітики: щодо індексації стипендій
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ   ЛИСТ від 14.07.2025 р. № 404/0/98-25/314   Витяг   Департамент розгляду звернень громадян та контролю виконання документів Міністерства соціальної політики України [...] розглянув запит [...] щодо індексації грошових доходів [...] та п...
Нове
20.10.2025
Затвердження та погодження тарифікаційних списків
Статтею 98 КЗпП України встановлено, що оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджет...
20.10.2025
Зміни у формі бюджетного запиту та інструкції щодо його складання
Міністерство фінансів України наказом від 18 вересня 2025 року № 474 внесло зміни до Інструкції з підготовки бюджетних запитів місцевого бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 25.11.2024 № 604. Документ зареєстровано в Міністерстві юстиції України 6 жовтня 2025 року за № 1448/44854:. Зміни ухвал...
20.10.2025
Мінфін підготував нову форму декларації з транспортного податку
Повідомлення про оприлюднення проекту наказу Міністерства фінансів України «Про внесення змін до форми Податкової декларації з транспортного податку» На вебпорталі Державної податкової служби України (www.tax.gov.ua) в підрозділі «Діяльність / Регуляторна політика / Проекти регуля...