Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Нормативно-правове регулювання класифікації посад: НАДС

21.01.2022 31 0 0

1. Якими документами на сьогоднішній день визначено завдання щодо проведення класифікації посад державної служби?

Основними документами, якими передбачено класифікацію посад є:

  • Стратегія реформування державного управління України на 2022-2025 роки, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 року № 831-р;
  • Протокол наради щодо обговорення законопроектів про внесення змін до Закону України «Про державну службу», проведеної під головуванням Прем’єр-міністра України 16 грудня 2021 року;
  • План заходів на 2022 рік щодо запровадження моделі оплати праці державних службовців на основі класифікації посад, затверджений резолюцією Прем’єр-міністра України від 17 січня 2022 року № 58765/4/1-21.

Крім того, проведення класифікації посад передбачено в:

  • розпорядженні Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 року № 1778-р «Про затвердження завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності державних службовців, які займають посади державних секретарів міністерств, на 2022 рік»;
  • розпорядженні Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 року № 1779-р «Про затвердження типових завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності державних службовців, які займають посади керівників центральних органів виконавчої влади, на 2022 рік».

2. Чи буде внесено зміни до Каталогу типових посад державної служби і критеріїв віднесення до таких посад?

Наразі НАДС розроблено проект постанови КМУ «Про затвердження Каталогу типових посад державної служби і критеріїв віднесення до таких посад». Наразі проект постанови направлено до Міністерства юстиції для проведення правової експертизи.

3. Чи буде внесено зміни до Методики проведення класифікації посад державної служби?

Наказом НАДС від 25 листопада 2021 року № 181-21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30 грудня 2021 року за № 1685/37307, внесено зміни до Методики проведення класифікації посад державної служби.

4. Чи потрібно державним органам, які є учасниками експериментального проекту щодо запровадження системи оплати праці державних службовців на основі класифікації посад та/або проводили класифікацію посад фахівців з питань реформ, затверджувати новий наказ про проведення класифікації, навіть якщо склад класифікаційного комітету не змінюється?

Так. У зв’язку з оновленням Методики та в подальшому проведення класифікації за оновленим Каталогом необхідно видати новий наказ про проведення класифікації посад, навіть якщо його склад не змінюється.

5. В які строки державні органи повинні направити копії наказу про проведення класифікації посад державної служби до НАДС?

Копії наказів просимо надати до НАДС до 25 січня 2022 року. Крім того, на виконання резолюції Прем’єр-міністра України від 17 січня 2022 року № 58765/4/1-21 до пункту 1.5 цілі 1 Плану заходів на 2022 рік щодо запровадження моделі оплати праці державних службовців на основі класифікації посад, державні органи повинні подати копії наказів про утворення класифікаційних комітетів у державних органах до НАДС до кінця січня 2022 року.

6. Методика не містить вимоги встановлювати строк проведення класифікації посад державної служби в наказі про проведення класифікації посад, проте у типовій формі наказу НАДС зазначив необхідність вказати строк проведення класифікації не пізніше 30 квітня 2022 року. Чому саме такий строк?

Методикою не визначено вимог щодо встановлення строку проведення класифікації, оскільки Методику розраховано на проведення класифікації не тільки у 2022 році, але і в наступні роки. Проте, на виконання резолюції Прем’єр-міністра України від 17 січня 2022 року № 58765/4/1-21 до цілі 1 Плану заходів на 2022 рік щодо запровадження моделі оплати праці державних службовців на основі класифікації посад, класифікація посад повинна завершитися у квітні 2022 року.

7. Чи можна включати до складу класифікаційного комітету більше ніж 7 осіб?

Відповідно до Методики класифікаційний комітет утворюється у складі:

  • керівника державної служби;
  • керівника служби управління персоналом або спеціаліста з питань персоналу;
  • секретаря (який не є членом класифікаційного комітету);
  • п’яти керівників самостійних структурних підрозділів.

Збільшення кількості членів класифікаційного комітету не рекомендується та йде у розріз із Методикою.

8. Чи можуть входити до складу комітету особи, які не є державними службовцями (прокурори, військовослужбовці тощо)?

Методикою визначено, що до складу класифікаційного комітету включають:

  • керівника державної служби;
  • керівника служби управління персоналом або спеціаліста з питань персоналу;
  • секретаря (який не є членом класифікаційного комітету);
  • п’ять керівників самостійних структурних підрозділів.

Щодо правового статусу членів класифікаційного комітету Методика не містить обмежень. Склад формується на розсуд керівника державної служби державного органу та затверджується його наказом. Водночас рекомендуємо віддавати перевагу керівникам самостійних структурних підрозділів, які є державними службовцями.

9. Чи можна визначати головою класифікаційного комітету керівника самостійного структурного підрозділу?

Відповідно до Методики головою класифікаційного комітету є керівник державної служби (за посадою). Таким чином включення до складу класифікаційного комітету в якості голови іншої особи не рекомендується та йде у розріз із положенням Методики.

10. Чи може бути членом кваліфікаційного комітету заступник керівника державного органу?

Методикою таке не передбачено. Винятком може бути випадок, коли посада керівника державної служби вакантна, а виконання посадових обов’язків покладено на відповідного заступника.

11. Чи можна до складу класифікаційного комітету включати в.о. керівника самостійного структурного підрозділу?

Так. Методика дозволяє включати до складу класифікаційного комітету особу, яка виконує обов’язки керівника.

12. Чи можна включити до складу класифікаційного комітету заступника керівника самостійного структурного підрозділу одночасно з керівником цього підрозділу?

Методика не передбачає можливості одночасного включення і керівника самостійного структурного підрозділу та його заступника. До складу класифікаційного комітету можуть входити лише керівники самостійних структурних підрозділів. Виключення може складати випадок, при якому заступника керівника служби управління персоналом буде визначено секретарем класифікаційного комітету.

13. Чи повинні міністерства та інші центральні органи виконавчої влади перевіряти накази про проведення класифікації посад підпорядкованих територіальних органів?

Така вимога не передбачена Методикою.

14. Як та де пройти навчання щодо класифікації посад відповідно до Методики проведення класифікації посад державної служби?

НАДС розроблено навчальний онлайн-курс, який буде розміщено на порталі «Дія» до 10 лютого 2022 року. Про що буде поінформовано додатково.

15. Чому навчання не проходять працівники служби управління персоналом, на яких Методикою покладено функції з надання роз'яснень працівникам?

Навчання в обов’язковому порядку проходять члени класифікаційного комітету та секретар, оскільки саме вони будуть проводити класифікацію та визначати класифікаційні коди посад. Водночас НАДС рекомендує пройти навчання усім державним службовцям, у тому числі працівникам служб управління персоналом.

sud.ua

Коментарі до матеріалу