Як зареєструвати договір про управління майном в податковій
Підприємство володіє торговельним центром і хоче передати його в управління іншому суб’єкту господарювання. Як правильно зареєструвати договір про правління майном в податковій?
Особливості оподаткування
На обліку в податковій повинні перебувати договори управління майном без створення юридичних осіб, на які поширюються особливості податкового обліку та оподаткування діяльності за такими договорами, визначені Податковим кодексом України (далі – ПКУ) (п. 64.6 ПКУ). Ця вимога не стосується договорів щодо управління активами інститутів спільного інвестування, фондів банківського управління, фондів фінансування будівництва та фондів операцій з нерухомістю, створених відповідно до закону.
Наразі ПКУ встановлені особливості оподаткування для договорів про управління майном лише стосовно податку на додану вартість (далі – ПДВ). Отже, реєструвати договір управління майном платником податку на прибуток чи платником іншого податку не потрібно. Такий договір може бути зареєстрований лише платником ПДВ за наявності для цього підстав.
Нагадаємо, що згідно з п. 181.1 ПКУ особа зобов’язана зареєструватися платником ПДВ у контролюючому органі в разі, якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розд. V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн (без урахування ПДВ).
Тому платником ПДВ в обов’язковому порядку має бути зареєстрована особа – управитель майна для ведення окремого податкового обліку ПДВ щодо господарських операцій, пов’язаних з використанням майна, отриманого в управління за договорами управління майном, у разі якщо загальна сума від здійснення операцій (пов’язаних з використанням майна) з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн (без урахування ПДВ). Цей висновок підтримують і податківці в категорії 101.02 «ЗІР».
Отже, реєструвати договір управління майном платником ПДВ чи ні повинен вирішити управитель майна. І залежатиме це від того, чи підпадає такий договір під вимоги щодо обов’язкової реєстрації суб’єкта господарювання платником ПДВ (п. 181.1 ПКУ).
Якщо вимоги для обов’язкової реєстрації платником ПДВ за договором управління майном не дотримано (тобто протягом останніх 12 календарних місяців сума операцій сукупно не перевищує 1 млн грн (без урахування ПДВ), то такий договір платником ПДВ реєструвати не обов’язково. Але якщо управитель майна забажає, то він може добровільно зареєструвати такий договір платником ПДВ. Нюанс тільки в тому випадку, коли управитель на момент укладання договору управління майном уже зареєстрований платником ПДВ. За таких умов йому доцільно зареєструвати і договір управління майном платником ПДВ, щоб не втрачати права на податковий кредит.
Крім того, власнику нерухомості, яка передається в управління, і управителю майна потрібно подати до податкової ф. № 20-ОПП із зазначенням інформації про те, що певне майно було передане в управління. Форму № 20-ОПП слід подати протягом 10 робочих днів після передачі майна в управління.
devisu.ua
Коментарі до матеріалу