Ревізія і контроль повноти виконання положень колдоговору
Ця консультація допоможе керівникам та працівникам економічних і кадрових служб розібратися, як здійснюється перевірка дотримання умов колдоговору щодо оплати праці, здійснення розрахунків між працівниками та роботодавцем та які порушення можуть виявлятись у процесі ревізії діяльності установи.
Насамперед ревізор ознайомлюється зі змістом колдоговору, перевіряє його на наявність усіх зобов’язань і починає перевіряти дотримання умов цього документа, що стосуються питань оплати праці. Адже відповідно до ст. 98 КЗпП оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.
Для перевірки використовуються, зокрема, такі документи:
- колективний договір;
- положення про преміювання;
- штатний розпис, трудові книжки, накази, тарифікаційні списки, графіки роботи та інші документи, на підставі яких здійснюється оплата праці;
- бухгалтерські облікові регістри, а саме: меморіальний ордер № 5 «Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій», книга «Журнал-Головна»;
- первинні документи: табелі обліку робочого часу, особові рахунки, розрахунково-платіжні відомості, реєстри депонованої зарплати, листи тимчасової непрацездатності тощо;
- форми фінансової та статистичної звітності.
Ревізія щодо дотримання умов колдоговору, що стосуються оплати праці, проводиться за такими напрямами:
- дотримання порядку складання та затвердження штатного розпису;
- наявність фактів утримання понадштатних чи понаднормативних посад працівників (якщо такі нормативи ухвалено в установленому порядку);
- порядок установлення посадових окладів (тарифних ставок), надбавок, доплат, премій, інших заохочувальних та компенсаційних виплат;
- наявність фактів оплати праці за невідпрацьований час;
- дотримання законодавства з оплати праці сумісників та за цивільно-правовими договорами;
- нарахування та виплата допомоги з тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів установи;
- виплата зарплати працівникам за час відпустки;
- наявність фактів несвоєчасних виплат та простроченої заборгованості з оплати праці;
- нарахування індексації грошових доходів населення.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року