Як розробити посадові інструкції держслужбовців
Кожен працівник має знати, що саме входить до кола його повноважень, які вимоги стосуються його посади тощо, адже від цього залежатимуть кінцеві результати його роботи. Та й роботодавцеві легше працювати, якщо він знатиме, чого вимагати від кожного працюючого. Розглянемо, що слід зробити нині кадровим службам держорганів, щоб посадові інструкції держслужбовців відповідали вимогам законодавства.
Насправді трудове законодавство чітко не вимагає, що в кожній установі мають бути затверджені посадові інструкції. Водночас кожен роботодавець укладає трудовий договір із працівником для роботи на певній посаді відповідно до його кваліфікації, професії. А в разі оформлення трудових відносин, як передбачає законодавство, кожного працівника слід ознайомити не лише з режимом роботи та умовами, розмірами оплати праці, а й із його посадовими обов’язками.
Ризик неоформлення посадових інструкцій полягає в тому, що:
- по-перше, сам працівник достеменно не знатиме кола своїх прав та обов’язків, вимог до посади;
- по-друге, роботодавець не зможе вимагати від працівника певної роботи, оскільки це не узгоджено між ним та працівником.
Тож виходить, що посадова інструкція – це той локальний документ, на якому ґрунтуються права, обов’язки та відповідальність за певною посадою, на яку призначається працівник.
Зауважимо: робота має виконуватися за посадою (професією), визначеною Національним класифікатором ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затвердженим наказом Держспоживстандарту від 28.07.10 р. № 327 (далі – ДК 003:2010).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року