Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Три лоти: в якій послідовності розглядати пропозиції?

Замовник проводить процедуру закупівлі на три лоти. За всіма лотами система вибрала найкращі тендерні пропозиції за результатами аукціону, і замовник тепер має розглянути ці пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації. В якій послідовності їх розглядати? Якщо за якоюсь із пропозицій треба буде продовжити строк розгляду, як це правильно зробити?


Як передбачено ч. 4 ст. 28 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації із переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду такої пропозиції не повинен перевищувати 5 робочих днів (далі – р. д.) з дня визначення її найбільш економічно вигідною. Цей строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 р. д. У разі продовження вказаного строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.

Отже, існує три варіанти розвитку подій протягом 5 днів:

1. Замовник розглядає тендерну пропозицію, приймає рішення про визначення переможця та про намір укласти договір.

2. Замовник розглядає тендерну пропозицію та приймає рішення про її відхилення.

3. Замовник приймає рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції.

Майте на увазі: згідно зі ст. 11 Закону № 922 будь-яке із зазначених рішень необхідно прийняти в передбачений законодавством 5-денний строк шляхом голосування на засіданні тендерного комітету (уповноваженою особою) та оформлення протоколу. При цьому конкретного строку оприлюднення замовником повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції не встановлено.

Водночас не забуваймо, що одними з принципів публічних закупівель, установлених ч. 1 ст. 3 Закону № 922, є:

  • відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
  • недискримінація учасників;
  • об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
  • запобігання корупційним діям і зловживанням.

Що стосується послідовності розгляду тендерних пропозицій у разі лотування предмета закупівлі, то варто звернути увагу на таке.

Згідно з п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

При цьому частина предмета закупівлі (лот) – це визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі (п. 37 ч. 1 ст. 1 Закону № 922).

Разом з тим положення ч. 4 ст. 28 Закону № 922 щодо розгляду тендерних пропозицій поширюються як на безлотові, так і лотовані процедури закупівель.

Отже, якщо замовник здійснює закупівлю за лотами, як у нашій ситуації, то строк розгляду тендерної пропозиції за результатами аукціону за кожним з трьох лотів не повинен перевищувати 5 р. д. з дня визначення електронною системою закупівель найбільш економічно вигідної пропозиції. Тобто кожну з трьох пропозицій замовник має встигнути розглянути за 5 днів.

А якщо замовник вирішить продовжити строк розгляду пропозицій до 20 р. д., наприклад за лотами 2 і 3, то протягом цих же 5 днів йому треба прийняти аргументоване рішення про продовження розгляду як пропозиції за лотом 2, так і пропозиції за лотом 3. При цьому, оскільки законодавством не визначено послідовність розгляду тендерних пропозицій за лотами, замовник сам вирішує, в який із п’яти днів прийматиме зазначені рішення.

Нагадаємо, в разі відхилення тендерної пропозиції, яку за результатами оцінки визначено найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію із переліку учасників, що вважається найбільш економічно привабливою. Правила розгляду цієї пропозиції такі самі, як і попередньої.

Коментарі до матеріалу
Популярне
26.02.2025
Дистанційна робота: трудовий договір з урахуванням норм воєнного стану
У реаліях нашого часу багато підприємств перевели своїх працівників на дистанційну роботу і з новими працівниками укладають трудові договори на умовах саме такої роботи (зрозуміло, коли ця форма співпраці можлива). Однак у разі організації даного виду трудових відносин роботодавцю слід знати та дотр...
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
Нове
24.01.2023
Держзакупівлі та конфіденційна інформація
Воєнний стан установлює нові правила оприлюднення інформації про закупівлі. Поки діяла постанова КМУ від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 169), вимоги щодо оприлюднення ...
11.01.2023
У публічних закупівлях скасовано аукціони!
У публічних закупівлях знову новації – згідно з постановою КМУ від 30.12.2022 № 1495 (далі – Постанова № 1495) скасовано аукціони у процедурі закупівель «відкриті торги». Розглянемо, як це вплине на замовників та яким тепер буде алгоритм проведення відкритих торгів. У публічн...
28.10.2022
Нові умови проведення публічних закупівель на період воєнного стану
За період дії воєнного стану публічні закупівлі постійно зазнавали змін. У ці складні часи здійснювати закупівлі потрібно динамічно, у короткі строки та з урахуванням умов, що диктує війна, зокрема із забезпеченням захищеності замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного ста...
Кращі матеріали