Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи відхиляти тендерну пропозицію в разі невиконання одного з кваліфікаційних критеріїв?

Замовник передбачив у тендерній документації для підтвердження  кваліфікаційного критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» подання довідки за визначеною в документації формою про наявність таких працівників з обов’язковим відображенням повної інформації в колонках цієї форми. За результатами аукціону система вибрала найкращу пропозицію фізособи-підприємця. При цьому в ході розгляду пропозиції цього учасника було встановлено, що підприємець зазначив у довідці, що здійснює діяльність самостійно, без залучення найманих працівників. Чи треба відхиляти його тендерну пропозицію?


Учасник процедури закупівлі – це фізична особа, у тому числі фізособа-підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі (п. 35 ч. 1 ст. 1 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі», далі – Закон № 922).

Як передбачено ч. 1 ст. 16 Закону № 922, замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.

Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, а саме (ч. 2 ст. 16 Закону № 922):

  • наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
  • наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
  • наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.

Визначені кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про їх відповідність таким критеріям, замовник наводить у тендерній документації та вимагає під час проведення переговорів із учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Крім того, тендерна документація повинна містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій (ч. 2 ст. 22 Закону № 922).

Отже, в замовника немає обов’язку встановлювати в тендерній документації всі три кваліфікаційних критерії, він може визначити навіть один із них, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та ринку товарів (послуг або робіт).

Водночас зауважимо, що відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону № 922 документи, не передбачені законодавством для учасників – юридичних та фізичних осіб, у тому числі фізосіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). При цьому відсутність таких документів у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.

Варто також звернути увагу, що фізична або юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. При цьому замовник повинен протягом 3 робочих днів з дня оприлюднення в системі такого звернення чи вимоги надати роз’яснення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу згідно зі ст. 10 Закону № 922.

Якщо учасник вважає, що замовник прописав у тендерній документації умови, які його дискримінують, він має право оскаржити такі вимоги у визначений ст. 18 Закону № 922 строк до органу оскарження.

Як бачимо, у ситуації, що розглядається, учасник не відповідає встановленому в тендерній документаціїї кваліфікаційному критерію. У такому разі відповідно до абзацу другого п. 1 ч. 1 ст. 16 Закону № 922 замовник відхиляє тендерну пропозицію. Тож наш замовник приймає рішення про відхилення тендерної пропозиції фізособи-підприємця.

Водночас рекомендуємо і замовникам, і учасникам ознайомитися з позицією органу оскарження за результатами розгляду скарги щодо невідхилення переможця – фізособи-підприємця, який не надав інформацію на вимогу замовника про працівників. З документами за процедурою закупівлі № UA-2017-08-16-000359-b та рішенням органу оскарження від 10.10.17 р. № 7140 можна ознайомитися за посиланням.

Коментарі до матеріалу
Популярне
26.02.2025
Дистанційна робота: трудовий договір з урахуванням норм воєнного стану
У реаліях нашого часу багато підприємств перевели своїх працівників на дистанційну роботу і з новими працівниками укладають трудові договори на умовах саме такої роботи (зрозуміло, коли ця форма співпраці можлива). Однак у разі організації даного виду трудових відносин роботодавцю слід знати та дотр...
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
Нове
24.01.2023
Держзакупівлі та конфіденційна інформація
Воєнний стан установлює нові правила оприлюднення інформації про закупівлі. Поки діяла постанова КМУ від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 169), вимоги щодо оприлюднення ...
11.01.2023
У публічних закупівлях скасовано аукціони!
У публічних закупівлях знову новації – згідно з постановою КМУ від 30.12.2022 № 1495 (далі – Постанова № 1495) скасовано аукціони у процедурі закупівель «відкриті торги». Розглянемо, як це вплине на замовників та яким тепер буде алгоритм проведення відкритих торгів. У публічн...
28.10.2022
Нові умови проведення публічних закупівель на період воєнного стану
За період дії воєнного стану публічні закупівлі постійно зазнавали змін. У ці складні часи здійснювати закупівлі потрібно динамічно, у короткі строки та з урахуванням умов, що диктує війна, зокрема із забезпеченням захищеності замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного ста...
Кращі матеріали