Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Чи можна застосувати переговорну процедуру, якщо торги скасовано лише за одним із лотів?


Бюджетна установа проводить дві процедури «відкриті торги» із закупівлі інформаційних послуг, кожна з яких складається із трьох лотів. За одним із лотів у кожному з тендерів, які замовник проводив один за одним, тобто почергово, торги було скасовано. Чи може замовник у такому разі застосувати переговорну процедуру закупівлі на підставі п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922)?


Питання застосування переговорної процедури закупівлі в разі проведення попередньо відкритих торгів за лотами ускладнюється нинішнім формулюванням п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону № 922, яке відрізняється від попереднього формулювання такої підстави в Законі від 10.04.14 р. № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель».

Так, як передбачено п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону № 922, переговорна процедура закупівлі застосовується замовником, як виняток, у разі якщо замовником було двічі скасовано тендер через відсутність достатньої кількості учасників. У такому разі предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.

Визначення терміна «тендер» наведено в п. 28 ч. 1 ст. 1 Закону № 922: тендер (торги) – це здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно із процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).

У разі подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій замовник скасовує торги. Торги можуть бути скасовані і частково (за лотом) (ч. 1 ст. 31 Закону № 922).

Замовник визначає предмет закупівлі відповідно до положень Закону № 922 та згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 17.03.16 р. № 454 (далі – Порядок № 454).

Так, відповідно до абзацу другого п. 1 розд. ІІ Порядку № 454 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з п. 17 і 32 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 та на основі Національного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 23.12.15 р. № 1749 (далі – ДК 021:2015), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.

Водночас згідно з абзацом четвертим п. 1 розд. ІІ Порядку № 454 замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр ДК 021:2015, а також за обсягом, номенклатурою та місцем постачання товарів, виконання робіт або надання послуг.

Тож вбачається, що в нашій ситуації, у разі проведення тендеру за трьома лотами, предмет закупівлі інформаційних послуг буде визначатися та складатися із двох визначень:

  • за четвертим знаком ДК 021:2015;
  • за ще одним показником ДК 021:2015 (наприклад, за п’ятою цифрою) або за обсягом, або за місцем надання послуг.

А в разі проведення переговорної процедури закупівлі за тим одним із трьох лотів, який двічі «не зіграв» у попередніх торгах, предмет закупівлі інформаційних послуг визначатиметься та складатиметься з одного визначення, а саме: за четвертим знаком ДК 021:2015.

Отже, у нашій ситуації формулювання предмета закупівлі в переговорній процедурі закупівлі відрізнятиметься від того, що було попередньо в «лотованих» двох тендерах.

Тому в разі скасування лише одного із трьох лотів не вбачається, що повною мірою буде дотримано умови, установлені в п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону № 922 щодо однакового формулювання предмета закупівлі.

Разом з тим, якщо б за обома відкритими торгами було скасовано, наприклад, два із трьох лотів, а відтак проведено переговорну процедуру закупівлі з поділом на ті два лоти, які були в попередніх двох відкритих торгах, то вважаємо, що формулювання предмета закупівлі не відрізнялося б у таких процедурах закупівель. А отже, були б наявні підстави для застосування переговорної процедури закупівлі за п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону № 922. Звісно, за умови дотримання замовником також інших вимог, передбачених цією нормою.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Баланс-Бюджет»

Аргументовані рекомендації, надійні рішення з питань планування, обліку, податків і контролю

4500 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали