Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Добровільне приєднання до об’єднаних тергромад

Одним із нагальних питань процесу реформування суспільних відносин країни є створення об’єднаних тергромад, що розпочалося після набуття чинності Закону від 05.02.15 р. № 157-VІІІ «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (далі – Закон № 157). Задля врегулювання цього непростого процесу згідно із Законом від 09.02.17 р. № 1851-VІІІ «Про внесення змін до деяких законів України щодо добровільного приєднання територіальних громад» (далі – Закон № 1851), який набув чинності 19.03.17 р., змінюються норми двох законодавчих актів.

Розглядаючи зміни до Закону № 157, перше, на що слід звернути увагу, це те, що відтепер ним передбачається також регулювання відносин щодо добровільного приєднання до об’єднаних тергромад.

На відміну від раніше чинних норм цього Закону, зараз інформацію про звернення (протягом 10 робочих днів із дня отримання рішення про добровільне об’єднання) до Центральної виборчої комісії (далі – ЦВК) про призначення перших виборів депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідних голів рад облдержадміністрація має подавати не лише обласним радам та радам, що ухвалили рішення про об’єднання, але й до Верховної Ради.

Найвагомішою новацією є доповнення Закону № 157 новим розд. ІІІ «Порядок добровільного приєднання до об’єднаних територіальних громад».

Так, згідно зі ст. 81 цього розділу право добровільно приєднатися до спроможної тергромади має суміжна сільська, селищна тергромада, яка відповідно до перспективного плану формування територій громад області належить до цієї об’єднаної тергромади. Тож якщо відповідною радою буде ухвалено рішення про згоду на добровільне приєднання, сільський, селищний голова надсилає пропозицію до тергромади, до якої є намір приєднатися. Тоді об’єднана тергромада розглядає таку пропозицію і на сесії ухвалює рішення про згоду чи про відмову приєднання.

У ст. 82 Закону № 157 викладено порядок підготовки проекту рішення про добровільне приєднання із конкретизацією строків розгляду питань щодо схвалення проектів рішень радами, підготовки висновків щодо їх відповідності законодавству, а також подання цих проектів до облдержадміністрації та їх схвалення, призначення додаткових виборів депутатів від приєднаних громад.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали