Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліквідаційний баланс закладу охорони здоров’я: головні момент

14.11.2018

Комунальне некомерційне підприємство: організація діяльності та бухоблік

Із цієї статті ви дізнаєтеся: яким має бути ліквідаційний баланс закладу охорони здоров’я (далі – ЗОЗ) та в які строки його треба подати до контролюючих органів.

Відповідно до Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я України, схваленої розпорядженням КМУ від 30.11.16 р. № 1013-р, одним з основних її завдань є перехід до оплати діяльності постачальників медичних послуг за конкретні результати їх діяльності. Для забезпечення виконання цієї мети необхідно змінити характер відносин між постачальником цих послуг та їх замовником – відповідним розпорядником бюджетних коштів. Тобто реорганізувати ЗОЗ із бюджетних закладів у комунальні некомерційні підприємства (далі – КНП).

Згідно із законодавством України перетворення ЗОЗ, як і перетворення будь-якої іншої юрособи, є одним із різновидів реорганізації юридичної особи і полягає у зміні її організаційно-правової форми.

Важливо! У разі застосування такого виду реорганізації, як перетворення, має місце правонаступництво: до нової юрособи-правонаступника (комунального підприємства) переходить усе майно, права та обов’язки юрособи-попередника. У цьому випадку майно ЗОЗ переходить до КНП (ст. 104–108 Цивільного кодексу, далі – ЦК).

Згідно з п. 30 ст. 26 Закону від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» прийняття рішень про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади є виключною компетенцією сільських, селищних та міських рад. Тож реорганізація шляхом перетворення відбувається лише на підставі рішення, яке приймають ради територіальних громад сіл, селищ, міст, які є власниками майна відповідного ЗОЗ.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.02.2025
Дистанційна робота: трудовий договір з урахуванням норм воєнного стану
У реаліях нашого часу багато підприємств перевели своїх працівників на дистанційну роботу і з новими працівниками укладають трудові договори на умовах саме такої роботи (зрозуміло, коли ця форма співпраці можлива). Однак у разі організації даного виду трудових відносин роботодавцю слід знати та дотр...
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
Нове
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
07.05.2025
Обов’язкова чи ні форма № 3-ПН?
Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)»? Запитання – відповідь Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Ін...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Кращі матеріали