Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як у бухобліку відобразити благодійну допомогу у вигляді ремонтно-будівельних робіт

13.02.2020

Практична ситуація

У дитячому садку проведено роботи з капітального ремонту сторонньою організацією, яка виявила бажання таким чином надати благодійну допомогу закладу. До бухгалтерії було надано: акт виконаних робіт, затверджений виконавцем і керівником закладу, та сертифікати на всі матеріали, використані під час виконання ремонту. Вартість робіт згідно з актом виконаних робіт становила 814 000 грн. Комісія з руху основних засобів дитсадка ідентифікувала ці роботи як капітальні з метою підтримання будівлі в робочому стані. Керівник закладу прийняв рішення не збільшувати первісну вартість будівлі дитсадка. Як відобразити в обліку отримання такої допомоги?

Благодійні внески можуть надаватися набувачам у грошовій формі для потреб їх фінансування за напрямами видатків, визначеними благодійником, а також як товари, роботи, послуги. Якщо благодійник не визначив конкретні цілі використання коштів, шляхи спрямування благодійного внеску визначаються керівником закладу – набувача відповідно до першочергових потреб, пов’язаних виключно з основною діяльністю закладу (п. 2 Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування, затвердженого постановою КМУ від 04.08.2000 р. № 1222, далі – Порядок № 1222).

Благодійні (добровільні) внески і пожертви від юридичних та фізичних осіб – резидентів і нерезидентів (далі – благодійники) згідно з чинним законодавством мають право отримувати безпосередньо бюджетні установи і заклади освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання (п. 1 Порядку № 1222).

Відповідно до Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219, облік доходів від отриманих активів, послуг (робіт) як благодійна допомога ведеться на субрахунку 7511 «Доходи за необмінними операціями». На цьому субрахунку відображається отримання спонсорських, благодійних внесків та іншої гуманітарної допомоги (у т. ч. надходження в натуральній формі) тощо.

У разі отримання благодійної допомоги в натуральній формі розпорядник бюджетних коштів не пізніше ніж в останній робочий день місяця повинен подати в органи Казначейства Довідку про надходження в натуральній формі за формою додатка 37 до Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.12.12 р. № 1407, – для державного бюджету (п. 11.17 цього Порядку) або додатка 26 до Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 23.08.12 р. № 938, – для місцевого бюджету (п. 12.7 цього Порядку).

Зауважимо, що витрати на поліпшення об’єкта основних засобів (далі – ОЗ) (реконструкцію (реставрацію), модернізацію, добудову, дообладнання) збільшують його первісну вартість протягом усього строку використання, якщо існує ймовірність отримання суб’єктом держсектору майбутніх економічних вигід, що перевищують первісно оцінений рівень його продуктивності, та/або збільшення потенціалу корисності цього об’єкта (п. 3 розд. 6 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11).

А витрати на утримання об’єкта ОЗ (проведення технічного нагляду, техобслуговування та ремонту), які здійснюються для відновлення або підтримання суб’єктом держсектору майбутніх економічних вигід або потенціалу корисності на первісно оціненому рівні продуктивності об’єкта, визнаються витратами звітного періоду, в якому вони були понесені.

У нашому випадку керівник установи на підставі акта приймання виконаних робіт із капремонту дитячого садка прийняв рішення, що роботи, які було виконано з ОЗ (будівлею дитсадка), відносяться до капремонту і не несуть економічних вигід, а лише спрямовані на підтримання будівлі у робочому стані.

Тож в обліку такі господарські операції слід відобразити так:

(тис. грн)


з/п

Зміст операції

Первинні
документи

№ МО

Бухгалтерський облік

Дт

Кт

Сума

1

2

3

4

5

6

7

1

Відображено вартість отриманих робіт із капремонту будівлі дитячого садка

Акт приймання-передачі виконаних робіт

4

8113

2117

814

2

Водночас відображено:

– дохід від безплатно отриманих робіт

Довідка про надходження в натуральній формі,
виписка з реєстраційного рахунка


3, 14


2313


7511


814

– касові видатки

3, 4

2117

2313

814

3

Наприкінці звітного періоду закрито рахунки:

– доходів

Бухгалтерська
довідка

17


7511


5511


814

– витрат

5511

8113

814

* МО – меморіальний ордер.
Бухоблік госпоперацій.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
28.04.2025
Пенсія за вислугу років та грошова допомога: хто може отримати
У цій консультації розглянемо: на які компенсаційні виплати, окрім пенсії, може розраховувати працівник бюджетної сфери в разі досягнення пенсійного віку, чи повинен він звільнятися з посади, та інші актуальні питання. У цій консультації розглянемо: на які компенсаційні виплати, окрім пенсії, може р...
Нове
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
16.07.2025
Знову подаємо статзвітність: яка відповідальність за її неподання?
У статті розглянуто, з якої дати відновився обов'язок суб'єктів господарювання подавати статистичну звітність та які заходи відповідальності можуть бути застосовані за її неподання. У липні 2025 року у законодавстві відбулися зміни щодо подання статистичної та фінансової звітності до органів статист...
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
Кращі матеріали