Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Закупівля робіт із поточного ремонту з кількома невідомими

30.08.2018 1812 0 3

Ситуація. Бюджетна установа отримала кошти на виконання поточних ремонтів у різних місяцях. У зв’язку із цим у неї виникли такі запитання:
1. Чи обов’язково проводити процедуру закупівлі з поточного ремонту школи (ремонт електропроводки на суму 98 000 грн., ремонт туалетів на суму 198 000 грн.), якщо такі ремонти проводяться в різний час (перший – у червні, другий – у липні) і виконуються різними підрядниками?
2. Чи може замовник-бюджетник провести дві окремі закупівлі на поточний ремонт, якщо на момент першої закупівлі в червні ще не було рішення сільської ради про затвердження коштів на другу закупівлю і з’явилося воно лише в липні?

Як визначено п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), предмет закупівлі – це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.

Водночас послуги – це будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт (п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону № 922).

При цьому відповідно до п. 2 розд. ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.16 р. № 454 (далі – Порядок № 454), під час здійснення закупівлі послуг із поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Мінрегіонрозвитку, будівництва та ЖКГ від 04.06.14 р. № 163, та/або ДБН г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Держслужби автодоріг від 23.08.11 р. № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі згідно з Національним класифікатором ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 23.12.15 р. № 1749 (далі – ДК 021:2015).

Зверніть увагу: спочатку предмет закупівлі послуг із поточного ремонту визначають за об’єктом будівництва (перелік їх видів наведено в п. 2 розд. ІІ Порядку № 454), і тільки потім замовник зазначає у дужках предмет закупівлі відповідно до ДК 021:2015. При цьому, як бачимо, в Порядку № 454 не вказано, за якою конкретно цифрою ДК 021:2015 замовник має відображати предмет закупівлі послуг із поточного ремонту, а лише підкреслюється, що такий предмет закупівлі зазначається відповідно до цього класифікатора. Тобто замовник наводить повний код ДК 021:2015, який більш за все підходить тому чи іншому предмету закупівлі даних послуг.

Питання визначення об’єкта будівництва доволі важливе, оскільки предмет закупівлі послуг із поточного ремонту визначають за кожним із таких об’єктів.

Повна версія доступна тільки передплатникам