Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Правомірність допорогової закупівлі в разі нагальної потреби за умови блокування основної закупівлі

05.02.2020 2135 0 2

Насамперед нагадаємо, що переговорна процедура закупівлі – це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками (ч. 1 ст. 35 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі», далі – Закон № 922).

Підстави, за наявності яких замовник має право застосувати цю процедуру, прописані в ч. 2 ст. 35 Закону № 922. При цьому серед них немає такої підстави, як застосування переговорної процедури закупівлі в період оскарження відкритих торгів.

А якщо, наприклад, розглядати питання, чи можна в нашій ситуації застосувати так звану нагальну потребу, то слід зауважити, що для її застосування законодавством передбачено як одну з обов’язкових умов існування наслідків надзвичайної ситуації.

Довідково: згідно з п. 3 ч. 2 ст. 35 Закону № 922 переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків проведення тендера, а саме пов’язаних із негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. У таких випадках переговорна процедура закупівлі застосовується за рішенням замовника щодо кожної процедури.

Водночас законодавством заборонено придбавати товари до/без проведення процедур, визначених Законом № 922, та укладати договори, які передбачають оплату замовником товарів до/без проведення процедур, установлених цим Законом. Також замовнику заборонено ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення відкритих торгів або застосування Закону № 922.

Одним із принципів публічних закупівель, закріплених у Законі № 922, хоча й не визначених ним, є ефективність закупівлі. Чи можна вважати публічні закупівлі ефективними, коли потреба забезпечується невчасно? Напевно, ні. Тим більше, що в нашій ситуації йдеться не про якийсь простий предмет закупівлі, який можна було б придбати й пізніше, а про такий, без якого в зимовий час замовник фактично не може обійтися. Опалення має бути постійним.

Повна версія доступна тільки передплатникам