Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Використовуємо відкриті реєстри для заповнення електронної декларації

01.04.2017 2716 0 1


Із цієї консультації ви дізнаєтеся: як використати відкриті реєстри для заповнення електронної декларації.

У чому цінність цієї статті: надані рекомендації допоможуть достовірно внести дані до е-декларації.


До 1 квітня державні службовці повинні заповнити електронні декларації на сайті НАЗК. Відтак декларанти вже сьогодні узагальнюють інформацію про отримані доходи, рухоме та нерухоме майно, корпоративні права тощо. Використання відкритих реєстрів допоможе в отриманні інформації щодо цього процесу, тому пропонуємо розглянути окремі з них.

Інформація про доходи декларанта

Для того щоб правильно та достовірно внести в е-декларацію інформацію про отримані доходи, можна взяти довідку про отримані доходи в бухгалтерії за місцем роботи. Проте, якщо декларант отримує доходи з декількох джерел (викладацька робота, авторські гонорари, роялті тощо), доцільним є скористатися електронним кабінетом платника податків (далі – ЕКП). Для входу в кабінет потрібно виготовити електронний цифровий підпис (ЕЦП), за допомогою якого декларант матиме змогу ввійти до ЕКП. Корисність ЕКП полягає в тому, що користування ним за наявності ЕЦП дозволено всім громадянам, тому інформацію про доходи може отримати не лише декларант, але й члени його родини (при наявності особистого ЕЦП).

На сайті ЕКП потрібно вибрати ЕЦП, увести особистий пароль, зчитати інформацію про ключ та натиснути кнопку «увійти». В ЕКП потрібно ввійти в розділ «Заяви, запити для отримання інформації». Далі обрати документ «Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО – платників податків для заповнення декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій» (далі – Запит про доходи).

У Запиті про доходи потрібно заповнити пусті поля:

  • адресу електронної скриньки (e-mail);
  • назву населеного пункту, вулиці, номер будинку та квартири (проживання);
  • паспортні дані (серія та номер, ким і коли виданий).

Натиснути активну кнопку «Підписати та надіслати», ЕКП переведе користувача до блоку використання ЕЦП. Користувачу потрібно ще раз обрати ЕЦП та ввести пароль захисту ключа, натиснути кнопку «Зчитати», потім кнопку «Підпис». На екрані з’явиться спосіб отримання відповіді на запит (за замовчуванням ЕКП), користувачу необхідно натиснути кнопку «Зберегти та відіслати».

У відповіді на запит міститься інформація про отримані доходи за обраний період.

Відомості про нерухоме майно

Для отримання відомостей про нерухоме майно декларанту створити електронну поштову скриньку на порталі mail.gov.ua. Після цього необхідно зайти та зареєструватися на сайті Мін’юсту «Кабінет електронних сервісів». На сайті електронних сервісів обрати в розділі «Послуги реєстрів» – «Державний реєстр речових прав на нерухоме майно» та натиснути активне посилання «Отримати інформаційну довідку». Увійти до власного кабінету, використовуючи логін та пароль, ЕЦП або ж увійти через BankID. Далі необхідно заповнити обов'язкове поле «Серія та номер паспорта», поставити відмітку в поле «Підтверджую достовірність своїх персональних даних та надаю згоду на їх обробку». На наступному етапі обрати пошук відомостей за ідентифікаційними даними фізичної особи та натиснути кнопку «Далі». У випливаючому вікні заповнити дані фізичної особи (для більш  точного пошуку рекомендуємо вводити виключно ідентифікаційний код фізичної особи) та натиснути кнопку «Знайти».

Отримання відомостей з Реєстру є платним, тому за їх отримання доведеться сплатити 20 грн. без урахування комісії. Оплата здійснюється онлайн за допомогою банківської картки. Після сплати інформація щодо відомостей про нерухоме майно буде надіслана на e-mail.

Відомості про рухоме майно

Для отримання відомостей про рухоме майно потрібно ввійти на портал державних послуг, використовуючи BankID. Для отримання інформації потрібно заповнити інформацію щодо: контактного номера телефону, e-mail адреси, обрати тип запитуваної інформації «інформація про володіння транспортними засобами фізичної особи», обрати тип пошуку «пошук за індивідуальним податковим номером» або «пошук за П.І.Б.», ввести ІПН або П.І.Б. (додатково дату народження) та натиснути кнопку «Замовити послугу». Витяг з ЄДР МВС України надійде на вказаний e-mail. Зверніть увагу: реєстр працює в тестовому режимі, тому одержана інформація може бути неповною.

Інформація про корпоративні права

Інформацію про корпоративні права декларанта можна отримати на порталі Мін’юсту в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Для отримання інформації про корпоративні права в частці юридичних осіб потрібно в критеріях пошуку позначити «Юридична особа» та повне найменування або код ЄДРПОУ. Навпроти відповідної юридичної особи натиснути кнопку «Детальніше». У графі «Перелік засновників» можна перевірити розмір внеску до статутного капіталу підприємства.

Більш  зручний у користуванні портал YOUCONTROL, оскільки в ньому підтримується функція пошуку за П.І.Б. фізичної особи. Ресурс дозволяє отримати інформацію безкоштовно протягом однієї доби за умов реєстрації. Для цього потрібно зареєструватися на електронному ресурсі та в полі «Пошук» ввести прізвище, ім’я, по-батькові декларанта. За результатами пошуку обрати підприємства, у яких наявні корпоративні права фізособи-декларанта

Висновок

Використання електронних реєстрів спростить процедуру заповнення  е-декларації. Декларант має змогу звірити інформацію власну, а також членів сім’ї: про отримані доходи, наявність рухомого та нерухомого майна, а також корпоративні права.

Коментарі до матеріалу