Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Місцеві податки та збори в доходах ОМС

Одним із важливих джерел доходів бюджетів органів місцевого самоврядування (далі – ОМС) є місцеві податки та збори. Їх види та порядок установлення розглянемо в цій консультації, зупинившись детально на питаннях плати за землю.

Порядок установлення місцевих податків та зборів визначено Податковим кодексом (далі – ПК). Їх запровадження та встановлення розміру ставок (у межах, визначених ст. 12 ПК) належить до повноважень ОМС.

Так, згідно з п. 12.3 ПК сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах своїх повноважень ухвалюють рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Тому ОМС мають реальні можливості впливати на обсяги надходжень зазначених платежів до відповідних бюджетів. Отже, формування значної частини доходів власних бюджетів перебуває у прямій залежності від того, наскільки ефективно ОМС зможуть організувати запровадження місцевих податків і зборів та збільшення їх надходжень до бюджету.

Слід зазначити, що в структурі надходжень до загального фонду місцевих бюджетів плата за землю становить майже 15 %, а в надходженнях місцевих податків і зборів – понад 50 %.

Перелік місцевих податків та зборів установлено ст. 10 ПК (див. рис.). Виходячи з нього, кожна сільська, селищна чи міська рада ухвалює рішення про встановлення на своїй території тих чи інших місцевих податків та зборів.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Нове
11.07.2022
Неприбутковий звіт бюджетної організації – строк до 20 липня
Деякі бюджетні установи за підсумками 2021 року не встигли подати Звіт про використання доходів (прибутків) до 1 березня включно. В статті розглянемо що, коли та як потрібно зробити, щоб не було відповідальності – штрафу за неподання. Розберемось як підтвердити неможливість виконувати податков...
11.07.2022
Коли декларувати податкове зобов’язання та податковий кредит після відновлення реєстрації податкових накладних
Заклад освіти звільнений від ПДВ і сплачує податок до бюджету лише від операцій з надання в оренду приміщення. Податкові накладні (далі – ПН) за послугами з оренди надані в лютому, а зареєстровані в березні. За який місяць відображати суми податкового кредиту та компенсувальних податкових зобо...
03.02.2022
Неприбутковий звіт: бюджетні особливості формування
Неприбутковими вважаються установи, серед іншого і бюджетні установи та організації (далі – організації) , які не є платниками податку на прибуток відповідно до п. 133.4 Податкового кодексу (далі – ПК; пп. 14.1.121 ПК). Такі організації внесені до Реєстру неприбуткових установ та організ...