Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Урегулювання конфлікту інтересів

24.10.2018 837 0 2

Конфлікт інтересів: як уникнути
Конфлікт інтересів: відповідальність за порушення чинного законодавства

Статтею 29 Закону від 14.10.14 р. № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі – Закон № 1700) визначено, що врегулювання конфлікту інтересів може здійснюватися як самостійно, так і зовнішньо. Розглянемо детально способи зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів та коли їх застосовувати.

У статті «Конфлікт інтересів: як уникнути» ішлося про те, як запобігти конфлікту інтересів і, якщо є передумови для його виникнення, самостійно врегулювати їх. Нагадаємо, що самостійно врегулювати конфлікт інтересів можна, наприклад, шляхом передання посадовою особою корпоративних прав, наявність яких викликає конфлікт інтересів, для управління, відчуження (продаж, дарування тощо) іншим (але не близьким) особам або шляхом заявлення самовідводу під час розглядання певного питання, або відмови посадової особи брати участь в ухваленні колегіальним органом певного рішення.

Ще одним прикладом самостійного врегулювання потенційного або реального конфлікту інтересів у близьких осіб (у цьому зв’язку доцільно керуватися визначенням поняття «близькі особи» за Законом № 1700), які працюють у прямому підпорядкуванні, може бути переведення однієї з них на іншу посаду, яка б унеможливлювала таке підпорядкування, або звільнення особи, яка перебуває у підпорядкуванні. У такому разі підтвердним документом може бути відповідний наказ (розпорядження).

Самостійно регулюючи конфлікт інтересів, посадова особа може уникнути певних негативних наслідків зовнішнього (примусового) врегулювання конфлікту інтересів.

Законом № 1700 визначено алгоритм дій безпосереднього керівника особи або керівника органу, до повноважень якого належить звільнення чи ініціювання звільнення з посади (далі – керівник). Так, керівник протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність у підлеглої йому особи реального чи потенційного конфлікту інтересів повинен прийняти рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів і повідомити про це підлеглого. Рішення про врегулювання конфлікту інтересів має бути оформлене відповідним документом, що дасть змогу керівникові уникнути звинувачень у невжитті заходів протидії корупції.

Повна версія доступна тільки передплатникам