Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Істотна зміна умов держслужби: вивчаємо процедуру

24.04.2019 343 0 0

Проходження служби в держорганах регулюється спеціальними нормативно-правовими актами. Розглянемо особливості їх застосування до посадовців держорганів у разі істотних змін умов держслужби.

Вступ на державну службу, її проходження та звільнення з неї здійснюються відповідно до Закону від 10.12.15 р. № 889-VІІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 889).

Щоб працювати на посаді держслужбовця, особа має спочатку в установленому Законом № 889 порядку пройти конкурс, і підставою для ухвалення рішення про призначення слугує протокол засідання конкурсної комісії. Тим, хто вперше призначається на посаду, обов‘язково встановлюється випробування строком до шести місяців. Під час зарахування на посаду держслужбовця, який уже має такий статус, йому може бути встановлено строк випробування (наприклад, у разі призначення керівником фінансового підрозділу райдержадміністрації держслужбовця, який раніше обіймав посаду головного спеціаліста).

Процедурно це виглядає так: у день призначення служба персоналу держоргану ознайомлює держслужбовця під підпис із правилами внутрішнього трудового розпорядку та посадовою інструкцією. Уперше призначені особи в цей день мають скласти присягу держслужбовця. Держслужбовцеві видається копія документа про призначення (наказ, розпорядження, постанова, указ – залежно від категорії посади держслужби). Звертаємо увагу: згідно зі ст. 33 Закону № 889 у цьому документі, серед іншого, зазначаються умови оплати праці, а також (якщо керівником держслужби відповідного держоргану це визнано за необхідне) – строк випробування.

Нагадаємо, що рішення про призначення держслужбовців категорії «Б» та «В» приймається керівником держслужби, а категорії «А» – суб‘єктами, визначеними Конституцією та законами (включаючи Закон № 889), зокрема Президентом, Кабміном.

Особливістю місцевих держорганів є те, що саме голови місцевих держадміністрацій (районних, міських, обласних) призначають керівників структурних підрозділів із статусом юрособи публічного права, погодивши це рішення з органом виконавчої влади вищого рівня. Наприклад, якщо йдеться про керівника фінансово-економічного управління райдержадміністрації, то його призначає голова цієї держадміністрації за погодженням із облдержадміністрацією. Принаймні, це випливає з п. 9 Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою КМУ від 26.09.12 р. № 887.

Повна версія доступна тільки передплатникам