Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Списання транспортних засобів: здійснюємо правильно

08.06.2017 19162 0 4

Значна кількість автомобілів, що перебувають на балансі бюджетних установ, є, м’яко кажучи, не дуже новими. Крім того, Заходами щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, затвердженими постановою КМУ від 11.10.16 р. № 710, багатьом державним органам заборонено використання більше одного легкового автомобіля. Тож сьогодні ми розглянемо деякі аспекти списання транспортних засобів (далі – ТЗ) з балансу бюджетної установи.

Перш за все нагадаємо, що основним документом, яким слід керуватися під час списання ТЗ з балансу установи, є Порядок списання об’єктів державної власності, затверджений постановою КМУ від 08.11.07 р. № 1314 (далі – Порядок № 1314). Згідно зі ст. 26 та 60 Закону від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» органам місцевого самоврядування надано повноваження управління комунальним майном, які вони можуть використати, затвердивши окремі регіональні документи, що регламентують засади управління майном комунальної власності. Тобто органи місцевого самоврядування мають затвердити порядки списання комунальної власності, аналогічні Порядку № 1314.

Першим кроком на шляху списання автомобіля є створення комісії зі списання, яка має встановити факт непридатності автомобіля для подальшої експлуатації та неможливості або неефективності проведення ремонту, а також оформити всі належні документи. Така комісія може очолюватись заступником керівника установи, а до її складу включають керівника бухгалтерської служби (або його заступника), працівників автотранспортних та господарських служб установи, інших фахівців за рішенням керівника установи. До участі в роботі комісії зі списання за вимогою суб’єкта управління майном можуть бути залучені його представники.

Нагадаємо, що згідно зі ст. 4 Закону від 21.09.06 р. № 185-V «Про управління об’єктами державної власності» суб’єктами управління об’єктами держвласності є:

  • КМУ;
  • орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері управління об’єктами держвласності;
  • міністерства, інші органи виконавчої влади та державні колегіальні органи;
  • Фонд державного майна;
  • органи, що забезпечують діяльність Президента України, Верховної Ради та КМУ;
  • органи, які здійснюють управління державним майном відповідно до повноважень, визначених окремими законами;
  • державні господарські об’єднання, державні холдингові компанії, інші державні господарські організації;
  • Національна академія наук, галузеві академії наук.

Крім того, відповідно до ст. 10 Порядку № 1314 для встановлення факту непридатності використання майна, що перебуває під наглядом державних інспекцій (у т. ч. автомобілів), установа має залучити для участі в роботі комісії представника відповідної інспекції (у нашому випадку – представника територіального органу МВС), який підписує акт про списання або передає комісії свій письмовий висновок, що додається до акта.

Повна версія доступна тільки передплатникам