Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Придбано калькулятори за рахунок залишку минулого року: нюанси обліку

13.03.2018 667 0 1

Ситуація: керівник бюджетної установи (неплатник ПДВ) прийняв рішення про перерозподіл залишку коштів минулого року спеціального фонду – власних надходжень першої групи (надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством) та спрямував частину цих коштів на придбання 2 калькуляторів вартістю по 650 грн. кожен. Чи має право керівник прийняти таке рішення? Як задокументувати та відобразити в обліку цю операцію?

Відповідно до пп. 2.1.15 Бюджетного кодексу (далі – БК) власні надходження бюджетних установ – це кошти, отримані ними в установленому порядку як плата за надання послуг, виконання робіт, гранти, дарунки та благодійні внески, а також кошти від реалізації в установленому порядку продукції чи майна та іншої діяльності.

Якщо власні надходження бюджетних установ перевищують витрати, затверджені законом про Держбюджет (рішенням про місцевий бюджет), розпорядник бюджетних коштів (далі – розпорядник) передбачає спрямування таких надпланових обсягів у першу чергу на погашення заборгованості з оплати праці, нарахувань на зарплату, стипендій, комунальних послуг та енергоносіїв.

Якщо такої заборгованості немає, розпорядник спрямовує 50 % коштів на заходи, що здійснюються за рахунок відповідних надходжень, і решту 50 % – на заходи, необхідні для виконання основних функцій, але не забезпечені коштами загального фонду бюджету за відповідною бюджетною програмою.

У такому разі розпорядник перерозподіляє обсяги взятих бюджетних зобов’язань за загальним фондом для проведення видатків за цими зобов’язаннями із спеціального фонду (п. 51.9 БК). Таке рішення оформлюється розпорядчим документом (розпорядженням, наказом).

За яким КЕКВ слід проводити придбання?

Повна версія доступна тільки передплатникам