Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Поштові марки: що треба знати бухгалтеру

26.04.2018 2843 0 2

Із цієї консультації ви дізнаєтеся: що таке поштові марки, якими нормативними документами керуватися бюджетній установі при їх обліку, чи відносяться вони до грошових коштів та в якому порядку їх зберігати, видавати у використання та списувати у разі вибуття.

Поштова марка — це державний знак, виготовлений у встановленому законодавством порядку із зазначенням його номінальної вартості та держави, який є засобом оплати послуг поштового зв’язку, що надаються національним оператором (ст. 1 Закону від 04.10.01 р. № 2759-III «Про поштовий зв’язок», далі – Закон № 2759).

Поштова марка є цінним папером, що свідчить про оплату поштового відправлення. Її наклеюють на предмет поштової пересилки і погашають поштовим штемпелем. Тобто у момент придбання поштових марок бюджетна установа здійснює свого рода попередню оплату послуг поштового зв’язку, а фактичне підтвердження виконання цих послуг відбувається у момент передачі на пошті поштового відправлення.

Поштові послуги надаються на договірній основі згідно з Правилами надання послуг поштового зв’язку, затвердженими постановою КМУ від 05.03.09 р. № 270, та мають відповідати встановленим нормам якості (ст. 13 Закону № 2759).

Згідно з п. 1 постанови КМУ від 23.04.14 р. № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» розпорядники та одержувачі бюджетних коштів можуть передбачати передоплату послуг пошти та зв’язку відповідно до належним чином оформленого рішення головного розпорядника бюджетних коштів на строк не більше одного місяця.

Чи відносяться поштові марки до грошових коштів?

Повна версія доступна тільки передплатникам