Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Особливості оренди нерухомого майна державної та комунальної власності

23.01.2019 6101 0 1

Бюджетні установи та організації мають право передавати в оренду об’єкти нерухомості (будівлі, споруди, інші нежитлові приміщення), що перебувають у них на балансі чи в оперативному управлінні. Особливості такої оренди (суборенди) та законодавчі вимоги до її оформлення розглянемо в цій консультації.

Передання в оренду майна державної та комунальної власності є на сьогодні досить поширеною господарською операцією. Правовідносини, що виникають у зв’язку з такою орендою, досить чітко регламентовано низкою чинних законів та підзаконних актів. З них у контексті оренди нерухомого майна бюджетних установ слід зазначити такі:

Для передання в оренду майна комунальної власності органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) ухвалюють відповідний порядок, який діє на території територіальної громади та встановлює особливості передання в оренду комунального майна, зокрема й частку перерахування орендної плати за нього до місцевого бюджету.

Орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності (ст. 2 Закону № 2269). Із цього визначення випливає, що зазначені орендні відносини виникають унаслідок укладення в письмовій формі договору оренди, який повинен передбачати всі визначені законом істотні умови. Згідно зі ст. 761 ЦК право передання майна в оренду має власник речі або особа, якій належать майнові права. Орендодавцем може виступати також особа, уповноважена на укладення договору оренди.

Відповідно до ст. 5 Закону № 2269 орендодавцями є, зокрема, державні (комунальні) підприємства, установи та організації – щодо нерухомого майна, загальна площа якого не перевищує 200 м2 на одне підприємство, установу, організацію, та іншого окремого індивідуально визначеного майна.

Повна версія доступна тільки передплатникам