Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Як списати акумулятор в бюджетній установі: бухоблік, проведення

11.09.2019 7694 0 1

Ситуація: акумулятор, установлений на автомобілі, майже виробив свій ресурс. Для забезпечення безперервної роботи автомобіля було прийнято рішення придбати новий акумулятор. Як у бухобліку відобразити придбання та встановлення нового акумулятора і списання того, що став непридатним?

Акумуляторні батареї (далі – АБ) бувають різних видів. Найпоширеніші види АБ та їх специфіка наведено в Експлуатаційних нормах середнього ресурсу акумуляторних свинцевих стартерних батарей колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджених наказом Мінтрансу та зв’язку від 20.05.06 р. № 489 (далі – Норми № 489).

Станом на сьогодні практично всі виробники АБ гарантують, що строк їх корисного використання становить 2 роки в разі інтенсивної експлуатації, але це не завжди так. Є багато причин, чому одна АБ, відпрацювавши лише рік, уже непридатна для подальшого використання, а інша працює три роки поспіль і нарікань на її роботу немає.

У таблиці подамо чинники, які впливають на тривалість роботи АБ, а також ті, що враховуються для розрахунку норм і тимчасових норм, які використовують:

  • для розроблення бізнес-планів і тарифів на перевезення;
  • контролю за раціональним використанням ресурсу АБ і прогнозу їх залишкового ресурсу;
  • оцінювання колісних транспортних засобів (далі – КТЗ) і стартерних АБ як майна;
  • списання АБ, які відпрацювали встановлений ресурс і не придатні для подальшого використання за призначенням;
  • планування обсягів утилізації стартерних АБ;
  • визначення та/або контролю бази оподаткування прибутку установи.


з/п

Повна версія доступна тільки передплатникам