Річна амортизація: показуємо в бухобліку
Як відомо, юридичні особи всіх форм власності, зокрема і бюджетні установи, що мають на балансі основні засоби, мають провести підготовчу роботу, яка передує складанню річної фінансової звітності. Одним із таких заходів є нарахування амортизації. Розглянемо особливості її нарахування та відображення в бухгалтерському обліку.
Амортизація або амортизаційні відрахування – це процес поступового перенесення вартості необоротних активів на продукт, що виготовляється з їх допомогою. Для заміщення зношеної частини основних засобів (далі – ОЗ) виробництва підприємства роблять амортизаційні відрахування, тобто відрахування певних грошових сум відповідно до розмірів фізичного і морального зносу. Амортизаційні відрахування використовуються для повного відтворювання зношених основних фондів (на реновацію), а також для їх часткового відшкодування (на капітальний ремонт і модернізацію).
Як бачимо, амортизація – це систематичний розподіл вартості необоротних активів, яка амортизується, протягом строку їх корисного використання (експлуатації).
Основні правила нарахування амортизації, алгоритм її розрахунку та порядок відображення даних щодо амортизації в регістрах бухобліку визначено в:
- НП(С)БОДС 121;
- НП(С)БОДС 122;
- Методичних рекомендаціях з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11 (далі – Наказ № 11, Методрекомендації ОЗ);
- Методичних рекомендаціях з бухгалтерського обліку нематеріальних активів суб’єктів державного сектору, затверджених Наказом № 11 (далі – Методрекомендації НА).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року