Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Звітуємо за І квартал 2022 року в умовах воєнного стану

29.09.2022 1574 0 2


Чи маємо право не подавати звіт за І квартал 2022 року? Якими будуть наслідки незвітування? Як подати звіт, якщо місто окуповане та установа не працює? Такі запитання протягом останніх тижнів надходять до редакції. Відповіді на них ви знайдете в нашій консультації.


Зміни в законодавстві

Із 07.03.2022 набули чинності закони, які регулюють питання звітування та оподаткування юридичних осіб під час воєнного стану, уведеного Указом Президента від 24.02.2022 № 64/2022 (із 05.30 24 лютого строком на 30 діб), який продовжено Указом Президента від 14.03.2022 № 133/2022 (ще на 30 діб, тобто до 25 квітня). Укази Президента затверджено Законами від 24.02.2022 № 2102-IX та від 15.03.2022 № 2119-IX відповідно.

Розглянемо основні положення законів, прийнятих у зв’язку з агресією РФ проти України.

Закон від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» (далі – Закон № 2115) установлює таке:

1) фізособи, фізособи-підприємці, юрособи подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається згідно з нормами чинного законодавства в документальній та/або електронній формах, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи;

2) у період дії воєнного стану або стану війни, а також протягом трьох місяців після його завершення до фізосіб, фізосіб-підприємців, юросіб не застосовується адміністративна та/або кримінальна відповідальність за неподання чи несвоєчасне подання звітності та/або документів, визначених пп. 1 п. 1 Закону № 2115;

3) особи, які не мають фізичної можливості протягом строку, визначеного Законом № 2115, подати звітність чи документи, зазначені у пп. 1 п. 1 цього Закону, у зв’язку з їх безпосередньою участю в бойових діях, звільняються від адміністративної та/або кримінальної відповідальності та подають звітність чи документи протягом одного місяця з дня закінчення наслідків, які унеможливлювали їх подання;

4) на час дії воєнного стану або стану війни будь-які перевірки щодо своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи звітних документів уповноваженими органами не проводяться;

5) цей Закон не поширюється на податкові правовідносини.

Законом від 03.03.2022 № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 2118) вносяться такі зміни до Податкового кодексу:

1) звільнено від відповідальності платників, які не можуть виконати свої обов’язки;

2) податкові перевірки не проводяться, а ті, що були розпочаті, зупиняються;

3) операції із добровільного передання або відчуження коштів, товарів, у тому числі підакцизних, надання послуг на користь ЗСУ та підрозділів тероборони, без попереднього або наступного відшкодування їхньої вартості, визнано такими, що не є операціями з реалізації з метою оподаткування;

4) до витрат звітного періоду відносяться у повному обсязі кошти та майно, що передано ЗСУ та іншим підрозділам;

5) суми відшкодування вартості пального, витраченого в разі надання послуг із перевезення для забезпечення потреб ЗСУ та підрозділів тероборони, не включаються до складу оподатковуваного доходу фізосіб, які надають такі послуги;

6) продовжено строк дії ліцензій на виробництво підакцизної продукції.

Отже, якщо ви перебуваєте на тимчасово окупованих територіях і у вас немає змоги ні звітувати, ні виконувати податкові зобов’язання, радимо вам не хвилюватися, залишатися у безпеці та протягом 30 днів після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни сплатити податкові зобов’язання та подати належну звітність до податкового органу. На подання іншої звітності, зокрема бюджетної та фінансової, за весь період її неподання чи обов’язку подати документи у вас буде 3 місяці.

Термін подання звітності залишається незмінним

Квартальна (проміжна) бюджетна та фінансова звітність подається до органів Державної казначейської служби (далі – ДКС) у терміни, установлені для фінансової звітності (п. 18 розд. І Порядку складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, затвердженого наказом Мінфіну від 24.01.2012 № 44, далі – Порядок № 44), тобто не пізніше 15-го числа місяця, що настає за звітним кварталом (п. 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2000 № 419, далі – Порядок № 419).

Терміни (графіки) подання звітності встановлюються органами ДКС із застосуванням автоматизованої системи подання електронної звітності клієнтами ДКС (далі – АС «Є-Звітність»).

Головні розпорядники затверджують ці терміни для розпорядників та одержувачів, яких включено до їхньої мережі, з таким розрахунком, щоб вони вкладались у терміни подання звітності до органів ДКС.

Звітний період

Звітний період для складання проміжної звітності охоплює відповідний період (I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців), що починається 1 січня і закінчується в останній день звітного періоду.

Проміжна (місячна, квартальна) звітність, яка охоплює певний період, складається наростаючим підсумком із початку звітного року.

Для новоствореного суб’єкта держсектору перший звітний період може бути меншим, але не більшим за 12 місяців (бюджетного року).

Для суб’єкта держсектору, що ліквідується або припиняє свою діяльність шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), звітним є період із початку року до моменту ліквідації.

Нюанси подання звітності

Подати звітність до територіального органу ДКС можна не тільки в паперовому, але й в електронному вигляді, керуючись вимогами Законів від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».

Усі примірники звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також зведена бюджетна звітність головних розпорядників бюджетних коштів (далі – головні розпорядники) та розпорядників нижчого рівня, до мережі яких включено розпорядників бюджетних коштів, зокрема в інших областях, до подання розпорядникам вищого рівня або іншим користувачам перевіряються і візуються відповідним органом ДКС шляхом (абзаци третій – п’ятий п. 15 розд. І Порядку № 44; п. 9 розд. І Порядку заповнення форм фінансової звітності в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 28.02.2017 № 307, далі – Порядок № 307):

  • накладання кваліфікованого електронного підпису на кожну форму звітності та форму щодо розкриття елементів бюджетної звітності – у разі подання звітності із застосуванням АС «Є-Звітність»;
  • засвідчення підписом на кожній сторінці всіх форм звітності та форм щодо розкриття елементів бюджетної звітності із зазначенням посади, власного імені та прізвища відповідальної особи органу ДКС та дати перевірки звітності – у разі подання звітності на паперових носіях.

Підтвердженням успішного подання звітності є повідомлення про статус переданого документа в АС «Є-Звітність».

У разі невдалої спроби передання електронної звітності АС «Є-Звітність» формує повідомлення про її неприйняття. Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів, фонди загальнообов’язкового державного соціального та пенсійного страхування вживають заходів щодо повторного подання звітності (абзац шостий п. 14 розд. І Порядку № 44).

Якщо подати звітність до АС «Є-Звітність» через Інтернет неможливо з технічних чи інших причин, визначених законодавством, вона подається з окремо налаштованого робочого місця в органі ДКС (абзац сьомий п. 14 розд. І Порядку № 44).

Що робити, якщо неможливо подати звітність у порядку, визначеному в абзацах другому та сьомому п. 14 розд. І Порядку № 44?

Тоді звітність подається до органів ДКС на паперових носіях із поданням звітності до АС «Є-Звітність» після усунення обставин, які стали причиною її подання в паперовому вигляді.

У разі неподання на звітну дату бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, які перебувають на тимчасово окупованій території та на території здійснення заходів із забезпечення національної безпеки та оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях шляхом проведення операції Об’єднаних сил, до зведеної бюджетної звітності включаються показники бюджетної звітності таких розпорядників та одержувачів, що була подана ними за попередній звітний період (абзац десятий п. 15 розд. І Порядку № 44, абзац перший п. 10 розд. І Порядку № 307).

Подання бюджетної та фінансової звітності супроводжується листом, в якому перелічуються форми фінзвітності, що подаються, та наводиться їхній обсяг (кількість аркушів за кожною формою). У разі подання фінзвітності із застосуванням АС «Є-Звітність» кількість аркушів за кожною формою не зазначається.

Квартальна бюджетна звітність

До складу бюджетної звітності розпорядників бюджетних коштів уходять:

  • Звіт про надходження та використання коштів загального фонду (форма № 2д, № 2м) (додаток 1);
  • Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги (форма № 4-1д, № 4-1м) (додаток 2);
  • Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень (форма № 4-2д, № 4-2м) (додаток 3);
  • Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма № 4-3д, № 4-3м) (додаток 4);
  • Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів (форма № 4-4д) (додаток 5);
  • Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (кредити (позики) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій) (форма № 4-3д.1, № 4-3.м1) (додаток 6);
  • Звіт про заборгованість за бюджетними коштами (форма № 7д, № 7м) (додаток 7);
  • Звіт про заборгованість за окремими програмами (форма № 7д.1, № 7м.1) (додаток 8).

До складу бюджетної звітності одержувачів бюджетних коштів уходять:

  • Звіт про надходження та використання коштів загального фонду (форма № 2д, № 2м) (додаток 1);
  • Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень (форма № 4-2д, №4-2м) (додаток 3);
  • Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма № 4-3д, № 4-3м) (додаток 4);
  • Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (кредити (позики) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій) (форма № 4-3д.1, № 4-3.м1) (додаток 6);
  • Звіт про заборгованість за бюджетними коштами (форма № 7д, № 7м) (додаток 7);
  • Звіт про заборгованість за окремими програмами (форма № 7д.1, № 7м.1) (додаток 8).

Елементи бюджетної звітності розкриваються у Пояснювальній записці (додаток 10) та додатково у таких формах:

  • Довідка про використання кредитів (позик) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних проєктів (додаток 11);
  • Довідка про залишки коштів в іноземній валюті, що перебувають на поточних рахунках, відкритих в установах банків (додаток 12);
  • Довідка про залишки коштів на рахунках в установах банків (додаток 13);
  • Довідка про депозитні операції (додаток 14);
  • Довідка про причини виникнення простроченої кредиторської заборгованості загального фонду (додаток 16);
  • Довідка про спрямування фактичних обсягів власних надходжень з урахуванням залишків коштів на початок року, які перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) (додаток 17);
  • Довідка про направлення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів, які підпорядковані іншим головним розпорядникам бюджетних коштів (додаток 18);
  • Довідка про кредиторську заборгованість, яка склалася станом на 01.01.2011 за зобов’язаннями, що не вважаються бюджетними (додаток 19);
  • Довідка про дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі № 7д, № 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» (додаток 20);
  • Довідка про розподіл видатків Державного бюджету України на 20__ рік на забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя (додаток 21).

Порядок заповнення форм бюджетної звітності до дрібниць описано в розд. ІІІ Порядку № 44, але завдяки АС «Є-Звітність» основні форми заповнюються автоматично за даними, що містяться у ДКС. Вам залишається лише перевірити правильність записів.

Увага! Форми бюджетної звітності складаються у гривнях із копійками (п. 9 розд. І Порядку № 44).

Фінансова звітність

Квартальна (проміжна) фінзвітність складається із Балансу та Звіту про фінансові результати (п. 1 розд. ІV НП(С)БОДС 101).

Фінзвітність має бути правдивою. Тобто наведена в ній інформація не повинна містити помилок та перекручень, які здатні вплинути на рішення користувачів звітності.

Звертаємо увагу! Уся фінансова звітність складається у гривнях на 1-ше число наступного за звітним місяця.

У формах фінзвітності обов’язково заповнюються усі реквізити шапки. Водночас у показнику «Територія» треба навести назву території, зазначену в КОАТТУ, затвердженому Держстатом з урахуванням останніх змін.

Форма № 1-дс «Баланс»

Баланс (додаток 1 до НП(С)БОДС 101) – це звіт про фінансовий стан, який відображає активи, зобов’язання і власний капітал суб’єкта держсектору на початок року і на кінець звітного періоду на підставі звірених даних бухобліку (п. 4 розд. І НП(С)БОДС 101).

Звітні дані статей Балансу на початок звітного періоду мають бути тотожними даним відповідних статей Балансу на кінець попереднього звітного періоду з урахуванням даних реорганізації на початок звітного періоду (якщо реорганізація відбулася станом на початок року).

У жодному разі не робіть цього! Згортання статей активів та зобов’язань є неприпустимим, крім випадків, передбачених відповідними НП(С)БОДС.

Під час складання Балансу слід дотримуватися правил, установлених НП(С)БОДС 101, а саме:

  • актив відображається в Балансі за умови, що його оцінка може бути достовірно визначена та очікується отримання в майбутньому економічних вигід та потенціалу корисності, пов’язаних із його використанням;
  • витрати на придбання та створення активу, які відповідно до п. 4 розд. V цього стандарту не можуть бути відображені в Балансі, включаються до складу витрат звітного періоду, що наводяться у Звіті про фінансові результати;
  • зобов’язання відображається в Балансі, якщо його оцінка може бути точно визначена та існує ймовірність зменшення економічних вигід або потенціалу корисності в майбутньому внаслідок його погашення;
  • власний капітал та фінансовий результат відображаються в Балансі одночасно з відображенням активів або зобов’язань, які призводять до їх зміни;
  • підсумок активів Балансу повинен дорівнювати сумі зобов’язань, власного капіталу та фінрезультату.

Яку інформацію слід відобразити у Балансі, покажемо в табл. 1.

Таблиця 1

Код
рядка

Назва рядка

Що відображається

Рахунок/
субрахунок
бухобліку

1

2

3

4

Актив

І. Нефінансові активи

1000

Основні засоби:

Залишкова вартість об’єктів, віднесених до складу основних засобів та інших необоротних матеріальних активів (далі – ОЗ, ІНМА) згідно з НП(С)БОДС 121. До підсумку Балансу включається залишкова вартість, визначена як різниця між первісною (переоціненою) вартістю ОЗ і сумою їх зносу на дату балансу

10 плюс 11
мінус
(1411 + 1412)

1001

– первісна вартість

Первісна (переоцінена) вартість ОЗ та ІНМА

10, 11

1002

– знос

Сума зносу ОЗ та ІНМА

1411, 1412

1010

Інвестиційна
нерухомість:

Вартість об’єктів, віднесених до складу інвестиційної нерухомості (далі – ІН) згідно з НП(С)БОДС 129. До підсумку Балансу включається залишкова вартість, визначена як різниця між первісною вартістю ІН та сумою її зносу

1010
мінус 1414

1011

– первісна вартість

Первісна (переоцінена) вартість ІН

1010

1012

– знос

Сума зносу ІН

1414

1020

Нематеріальні активи:

Вартість об’єктів, віднесених до складу нематеріальних активів (далі – НА) згідно з НП(С)БОДС 122. До підсумку Балансу включається залишкова вартість, визначена як різниця між первісною вартістю НА і сумою накопиченої амортизації

12 мінус 1413

1021

– первісна вартість

Первісна (переоцінена) вартість НА

12

1022

– накопичена вартість

Сума накопиченої амортизації НА

1413

1030

Незавершені
капітальні інвестиції

Вартість незавершених на дату балансу капітальних інвестицій у НА на будівництво, реконструкцію, модернізацію (інші поліпшення, що збільшують первісну (переоцінену) вартість НА), виготовлення, створення, вирощування, придбання об’єктів ОЗ, НА, довгострокових біологічних активів (далі – ДБА)

13

1040

Довгострокові
біологічні активи:

Вартість об’єктів, віднесених до складу ДБА рослинництва та тваринництва згідно з НП(С)БОДС 136. До підсумку Балансу включається залишкова вартість, визначена як різниця між первісною вартістю ДБА і сумою накопиченої амортизації

1711
плюс 1712 мінус 1415

1041

– первісна вартість

Первісна (переоцінена) вартість ДБА рослинництва та тваринництва

1711, 1712

1042

– накопичена
амортизація

Нарахована сума накопиченої амортизації ДБА

1415

1050

Запаси

Загальна вартість активів, які визнаються запасами згідно з НП(С)БОДС 123

15, 18

1060

Виробництво

Вартість витрат, пов’язаних з організацією та наданням послуг, виконанням робіт, виготовленням продукції (науково-дослідні роботи, виготовлення експериментальних приладів, інше виробництво)

16

1090

Поточні
біологічні активи

Вартість активів, віднесених до складу поточних біологічних активів рослинництва та тваринництва

1713, 1714

ІІ. Фінансові активи

1100

Довгострокова
дебіторська
заборгованість

Дебіторська заборгованість (далі – ДЗ), яка не виникає в процесі звичайної діяльності та буде погашена після завершення звітного року (довгострокова ДЗ за операціями з оренди, довгострокові кредити, надані розпорядниками бюджетних коштів (далі – розпорядники), інша довгострокова ДЗ тощо)

20

1110

Довгострокові фінансові
інвестиції, у т. ч.:

Довгострокові фінансові інвестиції (вкладення) у цінні папери (далі – ЦП) та до статутних капіталів підприємств, довгострокові векселі отримані (сума рядків 1111, 1112)

25

1111

– цінні папери,
крім акцій

1112

– акції та інші форми
участі в капіталі



1120

Поточна дебіторська
заборгованість:

– за розрахунками
з бюджетом



ДЗ за розрахунками з бюджетом за податками, зборами тощо



2110

1125

– за розрахунками за
товари, роботи, послуги

ДЗ за розрахунками з покупцями та замовниками за надані послуги, виконані роботи, виготовлену продукцію

2111

1130

– за наданими
кредитами

Короткострокові кредити, надані суб’єктами держсектору відповідно до законодавства

2112

1135

– за виданими
авансами

ДЗ за розрахунками з постачальниками, підрядниками в разі попередньої оплати за товари, роботи, послуги, із працівниками за виданий аванс на господарські потреби або видатки на відрядження

2113, 2116

1140

– за розрахунками
із соціального страхування

ДЗ за розрахунками з державними цільовими фондами, зокрема за нарахованими лікарняними тощо

2114

1145

– за внутрішніми
розрахунками

ДЗ, яка виникла за операціями між розпорядниками з внутрівідомчого передання

2711

1150

– інша поточна
дебіторська
заборгованість

ДЗ за розрахунками з відшкодування завданих збитків, зі спільної діяльності, за спецвидами платежів, інша поточна ДЗ, що відповідає критеріям визнання активу та не відображена у рядках 1120–1145 Балансу

2115, 2117, 2118, 6414

1155

Поточні фінансові
інвестиції

Поточні фінансові інвестиції у ЦП та короткострокові векселі отримані згідно з НП(С)БОДС 133

2611, 2612






1160

Грошові кошти та їх
еквіваленти розпорядників
бюджетних коштів та
державних цільових фондів у:

– національній валюті, у тому числі в:






Готівка, кошти на рахунках в органах ДКС, банках та депозити до запитання в національній валюті






Сума субрахунків рядків 1161–1163

1161

– касі

Залишок готівки в національній валюті та грошові документи в національній валюті, що знаходяться в касі

2211, 2213

1162

– казначействі

Залишок коштів на реєстраційних та інших рахунках в органах ДКС, грошові кошти в дорозі, кошти, які надходять у тимчасове розпорядження розпорядників і з настанням відповідних умов підлягають поверненню або перерахуванню за призначенням

2313–2315

1163

– установах банків

Залишок грошових коштів на поточних та інших рахунках у банку, грошові кошти в дорозі, кошти, які надходять у тимчасове розпорядження розпорядників і з настанням відповідних умов підлягають поверненню або перерахуванню за призначенням

2311, 2312, 2315

1164

– дорозі

Кошти, які перераховані в останні дні звітного періоду на реєстраційні/поточні рахунки, але будуть зараховані в наступному звітному періоді

2215

1165

– іноземній валюті

Залишок готівки в інвалюті та грошові документи в інвалюті, що знаходяться в касі суб’єкта держсектору, грошові кошти в інвалюті на рахунках у банку, грошові кошти в дорозі в інвалюті, кошти в інвалюті, які надходять у тимчасове розпорядження розпорядників і з настанням відповідних умов підлягають поверненню або перерахуванню за призначенням

2212, 2214, 2216, 2311, 2315

1180

Інші фінансові активи

Інші довго- та короткострокові фінансові активи розпорядників, які не відображені в інших статтях розд. II Балансу

2515, 2613

1200

ІІІ. Витрати
майбутніх періодів

Здійснені у звітному періоді витрати розпорядників, які підлягають віднесенню на витрати в майбутніх звітних періодах (сплачені авансом орендні платежі, передплата газет, журналів, періодичних та довідкових видань тощо)

2911

Пасив

І. Внесений капітал та фінансовий результат

1400

Внесений капітал

Капітал розпорядників, сформований за відповідними рішеннями органів управління

5111

1410

Капітал у дооцінках

Результат дооцінок (уцінок) матеріальних, нематеріальних і фінансових активів, які здійснюють у передбачених законодавством випадках, що склався на кінець звітного періоду

5311, 5312

1420

Фінансовий результат

Результат виконання кошторису (бюджету) розпорядниками

5511, 5512

1430

Капітал
у підприємствах

Сума капіталу у формі внесків у підприємства державного, комунального секторів економіки, які належать до сфери управління суб’єкта держсектору, акцій та ЦП

52

1450

Цільове фінансування

Залишок коштів цільового фінансування, які виділяються з відповідного бюджету на проведення заходів цільового характеру

5411

ІІ. Зобов’язання



1500

Довгострокові зобов’язання:

– за цінними паперами



Зобов’язання за довгостроковими ЦП. У цьому рядку наводиться сума зобов’язань за розрахунками з постачальниками, підрядниками та іншими кредиторами за матеріальні цінності, виконані роботи, отримані послуги та за іншими операціями, заборгованість за якими забезпечена виданими векселями та не є поточним зобов’язанням



6014

1510

– за кредитами

Довгострокова заборгованість розпорядників банкам за отримані кредити, строк сплати яких настане в наступні періоди, відстрочені довгострокові кредити, отримані в банках, інші довгострокові позики, отримані відповідно до законодавства

6011–6013

1520

– інші довгострокові зобов’язання

Довгострокова заборгованість за операціями оренди щодо необоротних активів, отриманих на умовах довгострокової оренди відповідно до законодавства, випущені облігації та інші позикові кошти (крім тих, що відображаються у рядках 1500 та 1510 Балансу)

6015, 6016

1530

Поточна заборгованість за довгостроковими зобов’язаннями

Поточна заборгованість за довгостроковими кредитами банків та іншими довгостроковими позиками, за довгостроковими ЦП, зокрема довгостроковими векселями, та іншими довгостроковими зобов’язаннями, яка підлягає погашенню протягом 12 місяців із дати балансу

6111–6113


1540

Поточні зобов’язання:

– за платежами
до бюджету


Зобов’язання за податками, зборами, платежами, які нараховуються та сплачуються до бюджету відповідно до законодавства


6311, 6312

1545

– за розрахунками
за товари, роботи,
послуги

Зобов’язання за розрахунками з постачальниками та підрядниками за отримані товарно-матеріальні цінності, виконані роботи і надані послуги

6211

1550

– за кредитами

Короткострокові кредити, отримані в банках відповідно до законодавства, короткострокові кредити, отримані в банках, які були відстрочені, короткострокові позики, отримані з бюджету, від банків чи інших юросіб, інша поточна заборгованість за кредитами та позиками у національній та іноземній валютах

6114–6117

1555

– за одержаними
авансами

Отримані аванси під постачання матеріальних цінностей або виконання робіт, а також суми попередньої оплати покупцями і замовниками рахунків постачальника за продукцію і виконані роботи, зобов’язання за розрахунками із замовниками за виконані роботи або надані послуги, реалізовані готові вироби, виконані науково-дослідні роботи

6212–6214

1560

– за розрахунками
з оплати праці

Зобов’язання за розрахунками з працівниками, що перебувають і не перебувають у штаті суб’єкта держсектору, за всіма видами зарплати, преміями, лікарняними

651

1565

– за розрахунками
із соціального
страхування

Зобов’язання з ЄСВ, за видами страхування, передбаченими законодавством, зі сплати штрафів за виявлені під час перевірок порушення порядку використання страхових коштів тощо

6313, 6416

1570

– за внутрішніми
розрахунками

Зобов’язання за розрахунками за операціями з внутрівідомчого передання виробничих запасів та інших нефінансових активів

6611

1575

– інші поточні
зобов’язання, з них:

Поточні зобов’язання за ЦП, розрахунками з депонентами, депозитними сумами, розрахунками за страхуванням, спецвидами платежів, операціями зі спільної діяльності та з іншими кредиторами

6411–6415, 6417

1576

– за цінними паперами

Поточні зобов’язання за ЦП

6411

1600

ІІІ. Забезпечення

Кошти, які за рішенням суб’єкта держсектору резервуються для забезпечення майбутніх витрат і платежів

6711, 6712

1700

ІV. Доходи
майбутніх періодів

Доходи у звітному періоді, які підлягають включенню до доходів у майбутніх звітних періодах (доходи у вигляді отриманих авансових платежів за здані в оренду ОЗ та ІНМА, передплата газет, журналів, періодичних та довідкових видань, абонентна плата за користування засобами зв’язку тощо)

6911

У Балансі є ще рядки 1170, 1175, 1176, 1177, 1440, але розпорядники їх не заповнюють.

ДЗ можна перевірити за формулою:

Рядок 1195 + рядок 1200 –
– рядок 1160 форми № 1-дс =
= ДЗ усіх форм № 7д, № 7м
(ряд. 010 + ряд. 020 гр. 5) +
+ рядок 070 графи 5 додатка 20.

Кредиторську заборгованість можна перевірити за формулою:

Рядок 1595 + рядок 1700 форми № 1-дс =
= Кредиторська заборгованість
усіх форм № 7д, № 7м
(ряд. 010 + ряд. 020 гр. 9) +
+ рядок 070 графи 6 додатка 20.

У Пояснювальній записці вказується, що розбіжності між рядками 1030 та 1450 Балансу виникають у зв’язку з переданням або отриманням капітальних інвестицій у межах головного розпорядника бюджетних коштів, віднесенням до капінвестицій вартості запасів, отриманих за операціями з внутрівідомчого передання запасів, які були придбані за кошти цільового призначення до моменту введення в експлуатацію необоротного активу.

Фінансова звітність має містити інформацію про всі проведені господарські операції, які відображені в бухобліку (п. 4 розд. І Порядку № 307).

Щоб самостійно перевірити правильність наведеної в Балансі інформації, слід скористатися Методичними рекомендаціями з перевірки порівнянності показників фінансової звітності суб’єктів державного сектору, затвердженими наказом Мінфіну від 28.12.2017 № 1170 (далі – Методрекомендації № 1170; див. табл. 2).

Таблиця 2

Показники,
що порівнюються

З якими показниками Балансу порівнюються

1

2

Ряд. 1000 граф 3 і 4

Ряд. 1001 мінус ряд. 1002 граф 3 і 4

Ряд. 1010 граф 3 і 4

Ряд. 1011 мінус ряд. 1012 граф 3 і 4

Ряд. 1020 граф 3 і 4

Ряд. 1021 мінус ряд. 1022 граф 3 і 4

Ряд. 1040 граф 3 і 4

Ряд. 1041 мінус ряд. 1042 граф 3 і 4, якщо ДБА оцінюються за первісною вартістю

Ряд. 1095 граф 3 і 4

Сума рядків 1000, 1010, 1020, 1030, 1040, 1050, 1060, 1090 граф 3 і 4

Ряд. 1110 граф 3 і 4

Сума рядків 1111, 1112 граф 3 і 4

Ряд. 1160 граф 3 і 4

Сума рядків 1161–1163 граф 3 і 4

Ряд. 1175 граф 3 і 4

Сума рядків 1176, 1177 граф 3 і 4

Ряд. 1195 граф 3 і 4

Сума рядків 1100, 1110, 1120, 1125, 1130, 1135, 1140, 1145,
1150, 1155, 1160, 1165, 1170, 1175, 1180 граф 3 і 4

Ряд. 1300 граф 3 і 4

Сума рядків 1095, 1195, 1200 граф 3 і 4

Ряд. 1495 граф 3 і 4

Сума рядків 1400–1450 граф 3 і 4

Ряд. 1595 граф 3 і 4

Сума рядків 1500–1575 граф 3 і 4

Ряд. 1800 граф 3 і 4

Сума рядків 1495, 1595, 1600, 1700 граф 3 і 4

Форма № 2-дс «Звіт про фінансові результати»

Звіт про фінансові результати (додаток 2 до НП(С)БОДС 101) (далі – Звіт) містить інформацію про доходи, витрати і фінансові результати діяльності суб’єкта держсектору та бюджету протягом звітного періоду (п. 4 розд. І НП(С)БОДС 101).

У табл. 3 покажемо, яка саме інформація підлягає відображенню у Звіті.

Зверніть увагу! Відповідно до Порядку № 307 рядки 2090, 2100, 2110, 2120 та 2530–2790 розпорядниками не заповнюються.

Таблиця 3

Код
рядка

Назва рядка

Що відображається

Рахунок/субрахунок бухобліку

1

2

3

4

I. Фінансовий результат діяльності

2010

Бюджетні асигнування

Доходи, отримані шляхом бюджетних асигнувань на виконання суб’єктом держсектору своїх повноважень, визначених законодавством, утримання апарату (крім асигнувань капітального характеру, які обліковуються у складі цільового фінансування)

7011 мінус 5411

2020

Доходи від надання
послуг (виконання робіт)

Доходи від реалізації продукції (робіт, послуг), що надаються (виконуються) згідно із законодавством

7111 мінус 5411

2030

Доходи від
продажу активів

Доходи від реалізації в установленому порядку майна (крім операцій із реалізації нерухомого майна розпорядниками)

7211

2040

Фінансові доходи

Доходи від відсотків, роялті, дивідендів, операцій із кредитування і надання гарантій та кошти, які отримують розпорядники від розміщення на депозитах тимчасово вільних бюджетних коштів, отриманих за надання платних послуг, якщо розпоряднику законом надано відповідне право

7311

2050

Інші доходи від
обмінних операцій

Інші доходи за обмінними операціями, які не відображені у рядках 2010–2040

7411

2110

Трансферти

Кошти трансфертів, отримані суб’єктом держсектору

7512

2130

Інші доходи від
необмінних операцій

Інші доходи від необмінних операцій, які не наведені в рядках 2090–2120 Звіту, зокрема, доходи розпорядників від безплатно отриманих активів, робіт (послуг)

7511

2210

Витрати на виконання
бюджетних програм

Витрати, пов’язані з виконанням суб’єктом держсектору своїх повноважень, визначених законодавством

8011–8014

2220

Витрати на виготовлення
продукції (надання послуг)

Витрати, пов’язані з організацією та наданням послуг, виготовленням продукції, виконанням робіт

8111–8115

2230

Витрати
з продажу активів

Собівартість проданої продукції (робіт, послуг) та витрати, пов’язані з реалізацією майна

8211, 8212

2240

Фінансові витрати

Витрати на сплату відсотків за користування кредитами та інші витрати, пов’язані із запозиченням згідно із законодавством

8311

2250

Інші витрати за
обмінними операціями

Витрати, які не відображені в рядках 2210–2240 Звіту, зокрема втрати за активами й зобов’язаннями суб’єкта держсектору від зміни курсу гривні до інвалюти, втрати від зменшення корисності активів, суми знецінення (уцінки) необоротних активів і фінансових інвестицій тощо

8411

2300

Трансферти

Використані кошти за наданими трансфертами

8511

2310

Інші витрати за
необмінними операціями

Інші витрати за необмінними операціями

8511

II. Видатки бюджету (кошторису) за функціональною класифікацією
видатків та кредитування бюджету

2420–2520

Видатки бюджету (кошторису)
за функціональною класифікацією видатків та кредитування бюджету

Видатки кошторису розпорядників у розрізі кодів функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету за звітний та попередній звітний періоди

III. Виконання бюджету (кошторису)*

* Заповнюється органами ДКС та державними цільовими фондами.

IV. Елементи витрат за обмінними операціями

2820

Витрати на оплату праці

Витрати на оплату праці, що здійснюються у процесі основної діяльності суб’єкта держсектору та на виконання бюджетних програм (зарплата, грошове забезпечення військовослужбовців тощо)

8011, 8111

2830

Відрахування
на соціальні заходи

Суми, витрачені та відраховані на соцзаходи, що нараховуються у процесі основної діяльності суб’єкта держсектору та на виконання програм (оплата праці працівників)

8012, 8112

2840

Матеріальні витрати

Матеріальні витрати, які здійснюються суб’єктом держсектору в процесі основної діяльності та на виконання програм, зокрема витрати на придбання предметів, матеріалів, обладнання, інвентарю (крім капітальних витрат), медикаментів та перев’язувальних матеріалів, продуктів харчування тощо

8013, 8113

2850

Амортизація

Нарахована амортизація ОЗ, ІНМА, ІН, ДБА та НА, що використовуються у процесі основної діяльності суб’єкта держсектору та на виконання програм, не пов’язаних з основною діяльністю

8014, 8114

2860

Інші

Інші витрати, які не відображені у рядках 2820–2850 Звіту

8411, 8115

Швидка перевірка форми:

  • ряд. 2250 гр. 3 розд. І = ряд. 2860 гр. 3 розд. IV;
  • ряд. 2290 гр. 3 розд. І = ряд. 2890 гр. 3 розд. IV;
  • ряд. 2380 гр. 3 розд. І = ряд. 2520 гр. 3 розд. ІІ.

Також перевірити себе та заповнену форму Звіту можна за допомогою Методрекомендацій № 1170 (див. табл. 4).

Таблиця 4

Показники,
що порівнюються

З якими показниками Звіту порівнюються

1

2

Ряд. 2080 граф 3 і 4

Сума рядків 2010–2050 граф 3 і 4

Ряд. 2170 граф 3 і 4

Сума рядків 2090–2130 граф 3 і 4

Ряд. 2200 граф 3 і 4

Сума рядків 2080, 2170 граф 3 і 4

Ряд. 2290 граф 3 і 4

Сума рядків 2210–2250 граф 3 і 4

Ряд. 2340 граф 3 і 4

Сума рядків 2300–2310 граф 3 і 4

Ряд. 2380 граф 3 і 4

Сума рядків 2290, 2340 граф 3 і 4

Ряд. 2390 граф 3 і 4

(Ряд. 2200 – ряд. 2380) граф 3 і 4

Ряд. 2520 граф 3 і 4

Сума рядків 2420–2510 граф 3 і 4

Ряд. 2890 граф 3 і 4

Сума рядків 2820–2860 граф 3 і 4

Ряд. 2890 граф 3 і 4

Ряд. 2290 граф 3 і 4

Підсумуємо: ми навели алгоритм складання форм № 1-дс та № 2-дс, що стане вам у пригоді під час підготовки фінзвітності за І квартал поточного року. Звичайно, іноді у нас виникають сумніви щодо віднесення тієї чи іншої інформації до певних статей указаних форм, тому в таблицях ми надали детальну прив’язку рядків звітності до інформації, що міститься в Головній книзі та інших облікових регістрах. Тому вам слід лише закрити звітний період і, дотримуючись наших рекомендацій, заповнити форми звітності, а якщо виникнуть запитання, ви завжди можете скористатися нашою консультаційною лінією й отримати відповіді на них.

Таблиця 1. Форма № 1-дс.doc
Завантажити
Таблиця 2. Перевіряємо правильність наведеної інформації в формі № 1-дс.doc
Завантажити
Таблиця 3. Форма № 2-дс.doc
Завантажити
Таблиця 4. Перевіряємо правильність наведеної інформації в формі № 2-дс.doc
Завантажити

Коментарі до матеріалу