Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Хто та як може розподіляти педнавантаження?

29.09.2022 245 0 0


Практична ситуація

Чи може керівник школи без профкому розподіляти педагогічне навантаження між учителями та скасовувати доплати за завідування навчальними кабінетами й методичними центрами?

Згідно із ч. 5 ст. 24 Закону від 16.01.2020 № 463-IX «Про повну загальну середню освіту» розподіл педагогічного навантаження в закладі освіти затверджується його керівником відповідно до вимог законодавства.

Навчальне навантаження між учителями розподіляється керівником за погодженням із профспілковим комітетом залежно від кількості годин, передбачених навчальними планами, наявності відповідних педагогічних кадрів та інших конкретних умов, що склались у закладі (п. 63 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міносвіти від 15.04.1993 № 102, далі – Інструкція № 102).

Форму Тарифікаційного списку вчителів та інших працівників школи затверджено в додатку 1 до Інструкції № 102, в якому, зокрема, передбачено доплату за завідування кабінетом, яка встановлюється вчителеві, на якого покладено обов’язки завідування таким кабінетом.

Керівник закладу освіти зобов’язаний доводити до відома педпрацівників наприкінці навчального року (до надання відпустки) педнавантаження на наступний навчальний рік (п. 20 Типових правил внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України, затверджених наказом Міносвіти від 20.12.1993 № 455).

Тарифікаційні списки складаються за встановленою формою (додатки 1–3 до Інструкції № 102), затверджуються за погодженням із профспілковим комітетом не пізніше 5 вересня й подаються до органу управління вищого рівня (п. 4 Інструкції № 102).

Місячна зарплата педпрацівників визначається шляхом множення ставки зарплати на їх фактичне навантаження на тиждень і ділення цього добутку на встановлену норму годин на тиждень (п. 68 Інструкції № 102). Установлена під час тарифікації зарплата виплачується щомісячно незалежно від кількості тижнів і робочих днів у різні місяці року.

Сторони Галузевої Угоди між МОН та Профспілками працівників освіти і науки України на 2021–2025 роки, зареєстрованої в Мінекономіки 18.06.2021 за № 12 (далі – Угода), з метою дотримання вимог Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом МОН від 20.07.2004 № 601, та Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом МОН від 14.12.2012 № 1423, рекомендують (пп. 6.3.4 Угоди) керівникам закладів освіти під час установлення доплат за завідування навчальними кабінетами:

  • не обмежувати типи та кількість навчальних кабінетів закладів загальної середньої освіти, за завідування якими встановлюється додаткова оплата;
  • забезпечити оплату одному працівнику за завідування кількома навчальними кабінетами з безумовним дотриманням норм постанови КМУ від 25.08.2004 № 1096 «Про встановлення розміру доплати за окремі види педагогічної діяльності» та п. 41 Інструкції № 102, якими не встановлено будь-яких обмежень та застережень щодо їх відповідного оснащення чи атестації, з обов’язковим погодженням із профспілковим органом розміру доплати конкретному педпрацівникові.

Щодо доплати за завідування методичними центрами, то нормативними документами з оплати праці педпрацівників закладів загальної середньої освіти таку доплату не передбачено.

Натомість п. 40 Інструкції № 102 установлено, що вчителям загальноосвітніх навчальних закладів за керівництво методичними комісіями провадиться додаткова оплата в розмірі 10–15 % ставки зарплати.

Отже, конкретні розміри посадового окладу вчителя та доплат установлюються керівником закладу освіти за погодженням із профспілковим комітетом. А тому й питання скасування таких доплат мають розв’язуватися також разом із представниками профспілкового комітету закладу.

Згідно зі ст. 9 Закону від 01.07.1993 № 3356-XII «Про колективні договори і угоди» та з п. 1.4 Угоди положення Угоди поширюються на працівників закладів та установ освіти, які перебувають у сфері дії сторін Угоди, та діють безпосередньо і є обов’язковими для включення до колективних договорів.

Коментарі до матеріалу