Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Реформа корпоративного управління державних підприємств є важливою саме зараз

24.10.2023

У Комітеті з питань економічного розвитку готується до другого читання законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління юридичних осіб, акціонером (засновником, учасником) яких є держава (реєстр. №5593-д). Наразі завершується робота щодо узгодження відповідності положень законопроекту з Керівними принципами ОЕСР щодо корпоративного врядування.

«99% тексту законопроекту реєстр. №5593-д готові до другого читання, а це значить, що ми майже на фінішній прямій до впровадження реформи корпоративного управління в державних підприємствах на повну потужність, - інформує заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Олексій Мовчан.

Перше читання законопроєкту відбулось у 2021 році, депутати його підтримали. Щоб закон пройшов друге читання, ми мали опрацювати низку правок та адаптувати його текст до норм ОЕСР, чим разом з командою та міжнародними партнерами плідно займаємося протягом останніх місяців.

Державні підприємства є дієвим інструментом для залучення інвестицій в економіку України. Це надважливо для воєнного та повоєнного відновлення країни, однак зараз це неможливо, бо інвестори не довіряють системі управління ДП. Тут причин багато:

Великий вплив представників державних органів в управлінні ДП, що дозволяє їм використовувати підприємство заради своїх інтересів, зокрема під час стратегічного планування та призначення директорів. Окрім того, що це відлякує інвесторів і не гарантує їм захищеності від ризиків, це додатково сприяє створенню сотні корупційних схем, через які ДП не можуть розвиватись.

Часта та раптова зміна представників влади впливає на постійну зміну учасників управління в ДП, що ставить під сумнів інвесторів стабільність та результативність планування роботи.

Конфлікт інтересів через мікс функцій, які КМУ та органи управління виконують одночасно: власник, управлінець. Ці ролі треба розподіляти за різними органами управління, адже їх одночасне виконання зменшує ефективність управління ДП.

Брак специфічних навичок у представників держави для ефективного управління ДП. Політики мають займатися політикою, професійні управлінці, тобто члени Наглядової Ради - управлінням підприємством та покращенням його прибутковості.

Ухвалення зазначеного Закону Верховною Радою України цього року – вимога МВФ для отримання фінансової допомоги для відновлення та реалізації майбутніх реформ. Україна підписала меморандум, а отже має (тобто ми маємо) виконати цю вимогу. Немає реформ – немає грошей. Ми проходимо багато етапів переговорів, щоб дійти спільних позицій з органами управління ДП та міжнародними партнерами щодо кожного положення законопроєкту та його відповідності до норм ОЕСР.

Це трохи уповільнює роботу над законом, але я вбачаю в цьому предмет зацікавленості у якісному результаті всіх сторін. У роботу над текстом законопроєкту залучені міжнародні партнери країн з розвиненими економіками, зокрема, ОЕСР, завдяки яким ми маємо унікальну можливість отримати практичний досвід у впровадженні реформи.

Партнери хочуть бачити Україну в колі країн з розвиненою економікою та високим рівнем інвестиційної привабливості. Тому висувають конкретні вимоги і надають свою підтримку для їх виконання.

Якщо ми зробимо цей крок якісно і вчасно, то зможемо перезапустити систему управління держпідприємствами, щоб вона на практиці почала працювати за нормами ОЕСР і показала свою максимальну ефективність.»

https://www.rada.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.09.2025
Лист ДКСУ: щодо застосування КЕКВ 2200 та 3100
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ   ЛИСТ від 03.09.2025 р. № 15-12-12/19271   Державна казначейська служба України розглянула [...] запит [...] щодо застосування коду економічної класифікації видатків та в межах компетенції повідомляє.   Відповідно до частини другої статті 5...
11.09.2025
Лист ПФУ: щодо обчислення середньої заробітної плати для розрахунку страхових виплат
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ЛИСТ від 22.08.2025 р. № 2800-030401-8/55839 Розглянувши [...] звернення на вебпортал Пенсійного фонду України щодо обчислення середньої заробітної плати для розрахунку страхових виплат, Пенсійний фонд України повідомляє. Постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.202...
10.10.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (06.10.2025 - 10.10.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни для роботодавців з 2026 року Інформуємо про зміни, введені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю», які почнуть діяти з 01.01.2...
Нове
21.11.2025
Зміни в законодавстві з 17 листопада по 21 листопад 2025 року
В Україні новий закон змінить правила пакування харчових продуктів 19 листопада набирає чинності Закон України «Про матеріали і предмети, призначені для контакту з харчовими продуктами» №2718-IX, який було прийнято Верховною Радою України 03.11.2022 за поданням Комітету Верховної Ради У...
21.11.2025
В Україні новий закон змінить правила пакування харчових продуктів
19 листопада набирає чинності Закон України «Про матеріали і предмети, призначені для контакту з харчовими продуктами» №2718-IX, який було прийнято Верховною Радою України 03.11.2022 за поданням Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики. Цей закон запровадж...
21.11.2025
Щодо встановлення безперервності страхового стажу особи, поновленої на роботі після незаконного звільнення
20 листопада 2025 року Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів провів чергове засідання у режимі відеоконференції. При обговоренні положень проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення безперервності страхового стажу особи, поновлено...