Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Реформа корпоративного управління державних підприємств є важливою саме зараз

24.10.2023

У Комітеті з питань економічного розвитку готується до другого читання законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління юридичних осіб, акціонером (засновником, учасником) яких є держава (реєстр. №5593-д). Наразі завершується робота щодо узгодження відповідності положень законопроекту з Керівними принципами ОЕСР щодо корпоративного врядування.

«99% тексту законопроекту реєстр. №5593-д готові до другого читання, а це значить, що ми майже на фінішній прямій до впровадження реформи корпоративного управління в державних підприємствах на повну потужність, - інформує заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Олексій Мовчан.

Перше читання законопроєкту відбулось у 2021 році, депутати його підтримали. Щоб закон пройшов друге читання, ми мали опрацювати низку правок та адаптувати його текст до норм ОЕСР, чим разом з командою та міжнародними партнерами плідно займаємося протягом останніх місяців.

Державні підприємства є дієвим інструментом для залучення інвестицій в економіку України. Це надважливо для воєнного та повоєнного відновлення країни, однак зараз це неможливо, бо інвестори не довіряють системі управління ДП. Тут причин багато:

Великий вплив представників державних органів в управлінні ДП, що дозволяє їм використовувати підприємство заради своїх інтересів, зокрема під час стратегічного планування та призначення директорів. Окрім того, що це відлякує інвесторів і не гарантує їм захищеності від ризиків, це додатково сприяє створенню сотні корупційних схем, через які ДП не можуть розвиватись.

Часта та раптова зміна представників влади впливає на постійну зміну учасників управління в ДП, що ставить під сумнів інвесторів стабільність та результативність планування роботи.

Конфлікт інтересів через мікс функцій, які КМУ та органи управління виконують одночасно: власник, управлінець. Ці ролі треба розподіляти за різними органами управління, адже їх одночасне виконання зменшує ефективність управління ДП.

Брак специфічних навичок у представників держави для ефективного управління ДП. Політики мають займатися політикою, професійні управлінці, тобто члени Наглядової Ради - управлінням підприємством та покращенням його прибутковості.

Ухвалення зазначеного Закону Верховною Радою України цього року – вимога МВФ для отримання фінансової допомоги для відновлення та реалізації майбутніх реформ. Україна підписала меморандум, а отже має (тобто ми маємо) виконати цю вимогу. Немає реформ – немає грошей. Ми проходимо багато етапів переговорів, щоб дійти спільних позицій з органами управління ДП та міжнародними партнерами щодо кожного положення законопроєкту та його відповідності до норм ОЕСР.

Це трохи уповільнює роботу над законом, але я вбачаю в цьому предмет зацікавленості у якісному результаті всіх сторін. У роботу над текстом законопроєкту залучені міжнародні партнери країн з розвиненими економіками, зокрема, ОЕСР, завдяки яким ми маємо унікальну можливість отримати практичний досвід у впровадженні реформи.

Партнери хочуть бачити Україну в колі країн з розвиненою економікою та високим рівнем інвестиційної привабливості. Тому висувають конкретні вимоги і надають свою підтримку для їх виконання.

Якщо ми зробимо цей крок якісно і вчасно, то зможемо перезапустити систему управління держпідприємствами, щоб вона на практиці почала працювати за нормами ОЕСР і показала свою максимальну ефективність.»

https://www.rada.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.08.2025
Лист НАДС: щодо можливості виплати доплат за додаткове навантаження, пов’язане з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього працівника або за вакантною посадою
Національне агентство України з питань державної служби
12.09.2025
Лист ДКСУ: щодо застосування КЕКВ 2200 та 3100
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ   ЛИСТ від 03.09.2025 р. № 15-12-12/19271   Державна казначейська служба України розглянула [...] запит [...] щодо застосування коду економічної класифікації видатків та в межах компетенції повідомляє.   Відповідно до частини другої статті 5...
08.08.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (04.08.2025 - 08.08.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   Лист Мінсоцполітики: Щодо індексації заробітної плати Відповідно до статті 34 Закону України від 19.11.2024 № 4059-IX "Про Державний бюджет України на 2025 рік" (далі - Закон № 4059) визначено, що обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів...
Нове
24.10.2025
Зміни в законодавстві з 20 жовтня по 24 жовтня 2025 року
Уряд розширив перелік казначейських платежів: до пріоритетних зарахували фінансування захисту, зокрема, паливно-енергетичної інфраструктури Кабінет Міністрів України 18 жовтня прийняв постанову «Про внесення змін до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому ре...
24.10.2025
ВРУ прийняла за основу законопроект щодо спрощення оформлення первинних документів з надання послуг
Верховна Рада України 23 жовтня 2025 року прийняла за основу проект Закону про внесення зміни до статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" щодо спрощення оформлення первинних документів з надання послуг, реєстр. №14023. Законопроект передбачає, що під час о...
24.10.2025
ВР ухвалила важливі зміни до оформлення паспорта України
23 жовтня Верховна Рада ухвалила важливі зміни до оформлення паспортів українців. Внесено зміни до Постанови Верховної Ради України "Про затвердження положень про паспорт громадянина України та про паспорт громадянина України для виїзду за кордон" щодо врегулювання деяких питань, пов’язаних із...