Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

На крок ближче до режиму «без паперів» - у ВРУ зареєстровано законопроєкт

18.05.2021 12 0 0

З осені цього року державні органи не матимуть права вимагати паперові документи для надання послуг, якщо ця інформація вже є в реєстрі. 14 травня Верховна Рада зареєструвала законопроєкт «Про особливості надання електронних публічних послуг», який пришвидшить цифровізацію України. Проєкт закону підписали 117 депутатів. Це ще один крок до режиму «без паперів». 

Зареєстрований законопроєкт врегулює питання, пов’язані з наданням та отриманням е-послуг. Вводяться терміни, такі як «електронна публічна послуга», «комплексна електронна публічна послуга», «публічна послуга»,тощо, а також встановлюються особливості їх надання. 

Зокрема, вперше закріплюється поняття «автоматичного режиму надання електронної послуги». Завдяки цьому ми зможемо зробити послуги більш прозорими та усунути людський фактор із процесу прийняття рішень. Мінцифра працює над автоматизацією більшості держпослуг. Наприклад, на порталі Дія уже можна скористатися деякими автоматичними будівельними послугами. А 17 травня на Diia Summit також запускаємо автоматичну реєстрацію ФОП на порталі Дія без участі держреєстратора. Це буде одна з найзручніших послуг. Поступово усі послуги мають ставати саме такими.

Серед основних бар’єрів, які блокували цифровізацію послуг, була невідповідність формулювань: у більшості законів України надання чи отримання публічних послуг передбачало використання виключно паперових документів та заяв. Однак після ухвалення закону державні органи не зможуть вимагати паперові довідки, якщо ця інформація вже є в реєстрах.

thedigital.gov.ua

Коментарі до матеріалу