Доступ до нормативно-правових актів у Єдиному державному реєстрі стане відкритим
Кабмін постановоювід 29.03.2024 № 359 затвердив Порядок ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, доступу до нього та користування ним (далі – Порядок).
Цей Порядок визначає механізм формування та ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів (далі – Реєстр), доступу до нього та користування ним, його інформаційного наповнення, перелік даних, що вносяться до Реєстру.
Реєстр є державною інформаційно-комунікаційною системою, яка створюється відповідно до вимог ст. 56 Закону від 24.08.2023 № 3354-IX «Про правотворчу діяльність» (далі – Закон). Метою створення та ведення Реєстру є забезпечення збирання, накопичення, реєстрації, ведення обліку та зберігання нормативно-правових актів, а також надання доступу до нього та користування ним.
Держателем Реєстру є Мін’юст.
До Реєстру включаються:
- закони, постанови Верховної Ради, укази Президента України, постанови КМУ, нормативно-правові акти НБУ – після їх опублікування в порядку, встановленому законом;
- підзаконні нормативно-правові акти, прийняті (видані) суб’єктами правотворчої діяльності, необхідність державної реєстрації яких передбачена законодавством, – після їх державної реєстрації;
- інші нормативно-правові акти, необхідність включення до Реєстру яких передбачена законом.
Інформація з Реєстру є відкритою, загальнодоступною (крім інформації з обмеженим доступом) та публічною інформацією у формі відкритих даних, що надається безоплатно, і підлягає оприлюдненню на офіційному вебсайті держателя Реєстру та Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.
Доступ до Реєстру є вільним, безоплатним та здійснюється через вебпортал Реєстру шляхом пошуку, перегляду, друку реєстраційних карток нормативно-правових актів, текстів нормативно-правових актів та консолідованих текстів нормативно-правових актів.
Інформація з Реєстру надається на запит відповідно до Закону від 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації».
Держатель Реєстру на запит користувача може надати в паперовій або електронній формі копію тексту нормативно-правового акта та(або) консолідованого тексту нормативно-правового акта.
За одержання паперових копій текстів нормативно-правових актів з Реєстру справляється плата відповідно до граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, затверджених постановою КМУ від 13.07.2011 № 740, та розміру фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, затвердженого держателем Реєстру.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування під час здійснення своїх функцій одержують інформацію з Реєстру безоплатно.
Пунктом 2 постанови доручено Міністерству юстиції вжити заходів до забезпечення державним підприємством, яке належить до сфери його управління та є адміністратором єдиних та державних реєстрів, до введення в дію Закону:
- розроблення, тестування, впровадження, супроводження програмного забезпечення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів;
- разом з технічним адміністратором Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів (ТОВ «ІАЦ «ЛІГА») перенесення інформації із збереженням її цілісності, зв’язків між нормативно-правовими актами та всіх інших відомостей з Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, який діяв до введення в дію цієї постанови, до впровадженого програмного забезпечення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.
Ця постанова набирає чинності одночасно з введенням в дію Закону, крім п. 2 цієї постанови, який набрав чинності з дня її опублікування.
Урядовий портал
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу