Дії суб’єкта декларування при самостійному виявленні помилки у декларації
У 2020 році Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) після перезавантаження змінило підходи до перевірки декларацій, а саме: прерогативою є виявлення реальних порушень, а не «опечаток» декларантів.
Навіть якщо суб’єкт декларування допустив помилку в декларації, але її повна перевірка ще не розпочата, то можна виправити дані таким чином:
- якщо суб’єкт декларування виявив помилку в декларації впродовж 7 днів із дати подачі декларації, то можна подати виправлену декларацію, але не більше 3 разів.
Для цього не потрібно звертатися до НАЗК окремо. Після спливу цього строку подати декларацію з достовірними відомостями (виправлену) можна лише за результатами проведеної повної перевірки декларації НАЗК. Це правило стосується також декларацій за інші звітні періоди. Тобто, якщо суб’єкт декларування знайшов помилку у декларації за 2020 та 2019 роки, то можливість подати виправлені декларації буде лише після повної перевірки обох декларацій.
- якщо термін подання виправленої декларації вже минув, то суб’єкт декларування може звернутися до НАЗК через персональний електронний кабінет («Мої повідомлення»). Треба деталізовано описати виявлені неточності або помилки, пояснити причини зазначення недостовірних відомостей та додати підтвердні документи (за наявності).
Але, якщо про помилку суб’єкт декларування дізнався вже під час повної перевірки декларації працівниками НАЗК, то таке повідомлення через персональний кабінет не виключатиме можливості застосування заходів, передбачених у випадках внесення недостовірних відомостей. Це також буде застосовуватися, якщо про помилку суб’єкт декларування дізнався із засобів масової інформації (наприклад, після журналістського розслідування) або від третіх осіб.
kr.dsp.gov.ua
Коментарі до матеріалу