Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Незабаром листки непрацездатності будуть видавати по-новому

02.06.2021

Незабаром листки непрацездатності будуть видавати по-новому. Отож, електронний лікарняний лист: що потрібно знати працівнику та роботодавцю?

Одним із механізмів вдосконалення контролю за здійсненням видачі первинної медичної документації і виплат матеріального забезпечення залишається впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності.

Фондом соціального страхування здійснено всі необхідні кроки для початку роботи Електронного реєстру листків непрацездатності. Спільно з Пенсійним фондом України виконано всі необхідні дії щодо запуску Електронного реєстру. Зокрема, затверджено протоколи інформаційної взаємодії, технічні вимоги, внесено зміни до інформаційної системи Фонду, проведено тестову передачу даних. Крім того, створено службу страхових експертів-лікарів, на яких покладено проведення перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності. Пенсійним фондом створено електронні кабінети закладів охорони здоров'я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб. Наразі триває тестування системи.

Що таке електронний лікарняний лист?

Електронний лікарняний, який підтверджує тимчасову непрацездатність працівника - це документ, що зареєстрований в зазначеному МОЗ порядку і має індивідуальний номер в спеціальному реєстрі. Саме він є підставою для нарахування страхових виплат Фондом соціального страхування України.

До чого готуватися бухгалтеру та кадровику? Як опрацьовувати електронну інформацію про тимчасову непрацездатність? Чи можна й далі приймати паперові лікарняні? Як усе працюватиме?

1. Медичний заклад на підставі медичного висновку вносить до Реєстру інформацію про тимчасову втрату працездатності та надсилає її Пенсійний фонд України. Лікар, який робить цей запис (відкриває / закриває лікарняний листок), засвідчує його своїм електронним підписом. Уносячи інформацію в Реєстр, лікар має внести до системи найменування страхувальника, у якого працює пацієнт, та його податковий номер в ЄДР.

2. Пенсійний фонд присвоює цьому запису унікальний номер — єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності. Із цього моменту можна вважати, що електронний листок непрацездатності вже існує, тобто інформацію про нього може отримати і Фонд соціального страхування, і роботодавець.

3. Роботодавець, з’ясувавши від працівника, що той хворів, далі знаходить про це інформацію в Реєстрі, робить витяг із Реєстру (крім інформації про тимчасову непрацездатність працівника, у ньому буде зазначено присвоєний індексний номер, зафіксовано дату й час формування). Отримати витяг можна буде в електронній формі. Роздрукований витяг вважатиметься лише копією.

З уведенням електронного листка непрацездатності працівнику не потрібно приносити жодних документів на місце роботи, щоб, наприклад, продовжити щорічну відпустку в разі тимчасової непрацездатності. Працівнику достатньо буде повідомити роботодавця будь-яким способом про продовження щорічної відпустки, а про лікарняний роботодавець отримає витяг із Реєстру самостійно.

4. Комісія (уповноважений) із соцстрахування, створена на підприємстві, розглядає листок непрацездатності та ухвалює рішення щодо його оплати, складає протокол комісії із соцстрахування про призначення (відмову) виплат за тимчасової непрацездатності, допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами.

5. Бухгалтерія розраховує та нараховує оплату перших 5 днів тимчасової непрацездатності, суму допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, суму допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, формує заяву-розрахунок та надсилає її Фонду соціального страхування. Страхувальнику також надається можливість переглядати, формувати та друкувати заяви-розрахунки за листками непрацездатності.

6. Отримавши від ФСС заявлені суми допомоги, роботодавець виплачує їх застрахованим особам, звітує про це ФСС, який вносить відповідну інформацію до Реєстру.

У зазначеному алгоритмі ще можливі зміни, відбувається узгодження нормативно-правових актів.

Фонд здійснює фінансування на підставі отриманої від роботодавця заяви-розрахунку – саме від дати її подачі, у першу чергу, залежить дата виплати. Вже зараз в он-лайн режимі відбувається опрацювання цього документу, моніторинг та аналіз виданих і продовжених листків непрацездатності з метою дієвого контролю за видатками Фонду на матеріальне забезпечення, упередження нецільового використання коштів.

Фонд соціального страхування забезпечив перехід в електронний режим подання заяв-розрахунків вже давно. Це дало можливість швидко та ефективно оплачувати лікарняні без фізичних контактів, гарантувати обґрунтованість виплат та економити державні кошти.

Тепер слідкувати за виплатами можна онлайн у телеграм-каналі ФССУ: t.me/socialfund, де в оперативному режимі оновлюється інформація щодо сум і дат, за які Фондом профінансовано матеріальне забезпечення і страхові виплати.

Повний відхід від паперових лікарняних планують поступово. Електронний реєстр листків непрацездатності принесе більше прозорості та відкритості в процесі видачі лікарняного, спростить порядок отримання. Все що буде необхідно – це смартфон, ноутбук або електронний планшет.

Підробити такий лікарняний практично неможливо. Система зможе моніторити кожен листок непрацездатності та визначити лікаря, який його видав, і на яких підставах це було зроблено. Це дозволить автоматизувати процес і дасть можливість відстежити оформлення лікарняного на всіх етапах.

www.fssu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.04.2025
Лист ПФУ: Щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за сумісництвом
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ   ЛИСТ від 28.03.2025 р. № 2800-030401-8/20889   (Витяг)   Розглянувши [...] запит [...] щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за суміс...
18.04.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (14.04.2025 - 18.04.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   10 відповідей НАДС щодо нової класифікації посад державної служби Постанова набирає чинності одночасно із Законом України від 11 березня 2025 року № 4282-ІХ “Про внесення змін до деяких законів України щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці держ...
11.04.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (07.04.2025 - 11.04.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   Чи вважається порушенням відсутність підпису одержувача у видаткових касових ордерах або видаткових відомостях? Видаткові касові ордери або видаткові відомості не приймаються для виведення залишку готівки в касі, якщо видача готівки з каси не підтверджена підпи...
Нове
07.07.2025
Профспілки ініціюють зміни до Держбюджету з метою підвищення прожиткового мінімуму та МЗП
СПО об’єднань профспілок поінформувало КМУ про профспілкову пропозицію щодо необхідності внесення змін до Закону до Держбюджету України «Про Державний бюджет України на 2025  рік» для підвищення розмірів прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати. У листі профспіло...
07.07.2025
ПФУ: Хто має право на отримання допомоги?
З 1 липня 2025 року – громадяни, які на дату звернення за призначенням допомоги є отримувачами: державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям; допомоги на дітей одиноким матерям; допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях; тимчасової державної допомоги д...
07.07.2025
Чи можуть правила поведінки бути затверджені наказом керівника?
Ні. Правила поведінки на підприємстві, в установі, організації, які містять положення, зокрема, про зобов’язання працівників про нерозголошення інформації з обмеженим доступом, зокрема інформації, що становить державну чи комерційну таємницю, а також про умови роботи з конфіденційною інформаці...