Правила проведення фактичних перевірок у період воєнного стану змінені
З 17.03.2022 року діють змінені правила проведення фактичних перевірок у період воєнного стану. Закон України 15 березня 2022 року № 2120-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану" припинив дію мораторію на проведення фактичних перевірок представників бізнесу, змінив підстави для проведення фактичних перевірок та визначив порядок надання документів для проведення перевірки, що підтверджують облік та походження товарних запасів – інформує заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Наталія Чернівчан.
За словами Наталії Чернівчан причиною фактичної перевірки може стати наявність у податківців інформації від отримання інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства. Це порушення, пов'язані з розрахунками за товари (послуги) через РРО (ПРРО), із веденням касових операцій, наявністю патентів, ліцензій, із виробництвом та обігом підакцизних товарів, необґрунтованим завищенням цін на товари першої необхідності
Крім того, перевірку може ініціювати покупець чи споживач, який вирішив поскаржитися на платника податків.
Також Закон № 2120-IX вніс зміни до підстав для проведення фактичних перевірок у частині забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів. Встановлено обов’язок суб’єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері продажу товарів, громадського харчування та послуг, приймання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків за продані товари чи надані послуги. Така вимога стосується платників, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення більше 25 тис. осіб.
Серед важливих новацій - зміни до п.12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Згідно даних змін суб'єкти господарювання повинні вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку.
Порядок та форма обліку товарних запасів для фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. При цьому суб’єкт господарювання зобов’язаний надати контролюючим органам на початок проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), що підтверджують облік та походження товарних запасів (зокрема, але не виключно, документи щодо інвентаризації товарних запасів, документи про отримання товарів від інших суб’єктів господарювання та/або документи на внутрішнє переміщення товарів), які на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті).
Тобто первинні документи, які підтверджують облік та походження товарів, надаються посадовій особі контролюючого органу на її вимогу під час проведення перевірки. Якщо під час фактичної перевірки суб’єкт господарювання не надає документи про облік товарів, що знаходяться у місці продажу, за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі вартості таких товарів, які не обліковані у встановленому порядку, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Посадовиця звертає увагу, що вимоги щодо обліку товарів та запасів не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).
З часу скасування мораторію на проведення фактичних перевірок ревізорами податкового відомства проведено 67 таких перевірок. За результатами яких застосовано 1,2 млн гривень штрафних санкцій, з них 0,5 млн гривень уже сплачено до бюджету.
Також за результатами проведення обстежень торгівельних об’єктів виявлено 51 суб’єкт господарювання у яких відсутні розрахунки через банківські термінали. Крім того на гарячу лінію звернулись 12 громадян з повідомленнями щодо фактів відмови розрахунків через РРО та POS – термінали.
Під час воєнного стану, суб'єкти господарювання різних форм власності як ніколи зобов’язані здійснювати підприємницьку діяльність виключно в правовому полі - наголосила Наталія Чернівчан.
https://cv.tax.gov.ua
Коментарі до матеріалу