З’явилися методичні рекомендації, як організувати освітній процес у школах у новому навчальному році
МОН, Інститут модернізації змісту освіти й Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України підготували Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу і викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році.
Рекомендації можна переглянути за посиланням.
У вступній частині рекомендацій є інформація про:
- нормативне забезпечення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти;
- структуру 2022/2023 навчального року;
- форми організації освітнього процесу;
- наповнюваність класів, поділ класів на групи;
- оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.
Тоді як методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2022/2023 навчальному році та психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану розміщені у Додатках 1 – 16.
Також у МОН пишуть, що у 2022/2023 навчальному році пріоритетними напрямами освітньої діяльності є:
- продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції “Нова українська школа”, впровадження у 5 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти;
- організація освітнього процесу після вимушеного переривання звичного перебігу, спричиненого спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією рф на території України;
- організація навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах поєднання різних форм організації освітнього процесу;
- посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, просвіти з питань особистої безпеки;
- психологічна допомога учасникам освітнього процесу.
У 2022/2023 навчальному році починається поетапне впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти, тому учні 5 класу переходитимуть на нову модель навчання.
У розділі про впровадження нового Державного стандарту йдеться про те, як розробляється освітня програма закладу освіти на основі Типової освітньої програми, пропонуються структура освітньої програми й алгоритм розроблення навчального плану.
Також є опис, у якій спосіб модельні навчальні програми на рівні закладу освіти можуть конкретизуватися у навчальні програми предметів/інтегрованих курсів. Розглядаються питання щодо розроблення календарно-тематичного планування, звертається увага на доцільність проведення на початку навчального року діагностування, націленого на виявлення рівня досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти на рівні 4 класу.
Нагадаємо, оновлено зміст навчальних програм загальної середньої освіти.
https://nus.org.ua
Коментарі до матеріалу