Підвищення кваліфікації публічних службовців в умовах воєнного стану та післявоєнний період
Ці та інші питання стали головними під час вебінару, що відбувся за участі Голови НАДС Наталії Алюшиної та представників установ, які надають освітні послуги з підвищення кваліфікації публічних службовців.
Саме професійний розвиток публічних службовців на думку Наталії Алюшиної є важливим інструментом збереження дієвої системи державного управління. Особливо в часи воєнних реалій. Адже нові умови диктують нові виклики, а кожен з нас, в свою чергу, має вчитися на них реагувати, тримати свій фронт та рухатися далі. «Сьогодні публічні службовці вимушені опікуватися питаннями щодо організації територіального захисту, прийому внутрішньо переміщених осіб, збору гуманітарної допомоги, збереження державного майна, документування воєнних злочинів та оцінювання збитків, наповнення бюджету. За таких обставин потреба в отриманні ними нових знань і навичок набуває невідкладного характеру. Разом з тим, маємо швидко реагувати на появу нових запитів на ті чи інші професійні теми серед публічних службовців. Додам, що опитування, яке нещодавно проведено НАДС, показало, що у публічних службовців є розуміння того, що їм потрібні нові компетентності в нових умовах. Це також, засвідчує й статистика. Лише у квітні цього року понад 10 тисяч публічних службовців пройшли підвищення кваліфікації в Українській школі урядування та регіональних центрах підвищення кваліфікації», - зазначила Наталія Алюшина.
Окремо, Наталія Алюшина зауважила, що програми підвищення кваліфікації мають відповідати критеріям сучасності, інноваційності, бути актуальними та забезпечувати відповіді на практичні запити учасників. Наразі, більшої актуальності набувають програми підвищення кваліфікації щодо поведінки у кризових ситуаціях, розвитку лідерських якостей.
Також, під час зустрічі проаналізовано результати опитування щодо надання послуг з підвищення кваліфікації публічних службовців під час дії правового режиму воєнного стану та результатів діяльності закладів післядипломної освіти, що здійснювали підвищення кваліфікації публічних службовців у 2021 році.
Так, за підсумками опитування, 86,7% опитаних зазначили, що продовжують виконувати свої обов’язки в звичайному режимі чи в дистанційному форматі. В той же час, кожен п’ятий змушений був змінити місце проживання. 56% респондентів продовжують навчатися в магістратурах, проходять підвищення кваліфікації та займаються самоосвітою. Найбільшим попитом в якості суб’єктів надання освітніх послуг користуються Українська школа урядування та регіональні центри підвищення кваліфікації.
Впродовж останнього часу, збереглася тенденція до збільшення кількості учасників навчання: з 2019 року ріст склав понад 45 тисяч осіб. Також, спостерігається тенденція до зростання попиту на загальні програми підвищення кваліфікації.
Крім цього, учасники вебінару мали можливість поділитися власним баченням особливостей надання освітніх послуг в умовах воєнного стану. А ще шляхом моделювання були напрацьовані рішення щодо розв’язання ситуацій, коли публічні службовці не можуть підвищити кваліфікацію за цікавою для них тематикою або ж вважають навчання неефективним. Попрацювали і над питаннями мотивації, що рухає публічними службовцями до навчання.
Важливо додати, що на думку багатьох учасників вебінару, спостерігається зростання рівня культури навчання серед публічних службовців. Тобто, вони йдуть навчатися свідомо задля підвищення власного професійного рівня, а не тому, що так вимагається. Безумовно, цьому сприяє розгалужена мережа провайдерів надання освітніх послуг, цифровізація освітнього процесу (поява Порталу управління знаннями), поява можливості дистанційного навчання. Невдовзі усі учасники навчання матимуть змогу отримувати електронний сертифікат. Це зручно та продиктовано вимогами сучасності. Над цим вже працює команда НАДС.
https://nads.gov.ua
Коментарі до матеріалу