Повна перевірка декларації: звірка з реєстрами та встановлення достовірності даних
Найцікавішим для суспільства та стресовим для державних службовців є етап проведення повної перевірки декларацій. Особливо актуальним це стало через кардинально новий ризик-орієнтований підхід НАЗК до відбору та перевірки декларацій. Тепер не важливим є рівень посади службовця, а вирішальним є показник ризикованості його декларації. Таким чином НАЗК зможе здійснити перевірку тих категорій декларантів, дістатися до яких раніше було неможливо - це керівники регіональних органів влади і контролю, керівники державних підприємств, голови місцевих рад і районних державних адміністрацій, правоохоронці та інші.
Першим етапом повної перевірки є з’ясування достовірності задекларованих відомостей. Уповноважена особа НАЗК звіряє внесені дані в декларацію з тими даними, які є в загальнодержавних реєстрах.
Але не до всієї інформації НАЗК має доступ. Це може стосуватись обʼєктів за кордоном, криптовалюти. Крім того, можуть виникати сумніви щодо наявного обсягу готівки.
У такому разі уповноважена особа НАЗК звертається до декларанта з проханням надати документи, на підставі яких внесено відомості у декларацію, для перевірки. Декларант за наявності зобов’язаний їх надати. При цьому він має право надати пояснення.
Закликаємо декларантів надавати документи і НАЗК не доведеться звертатися до інших органів, у тому числі за кордоном, для отримання інформації. Таке сприяння скоротить стресовий для багатьох термін проведення перевірки, а декларант скоріше отримає відповідну довідку за результатами перевірки.
https://t.me/NAZK_gov_ua
Коментарі до матеріалу