Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Лист Держпраці: щодо ведення трудових книжок в електронній формі

04.12.2024

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ

ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ПРАЦІ

 

ЛИСТ

від 22.11.2024 р. № 1779/2.3/2.1-ЗВ-24а

(Витяг)

 

Департамент з питань праці Державної служби України з питань праці розглянув в межах повноважень [...] запит на інформацію від [...] та повідомляє.

<..>

Повноваження Держпраці визначені Положенням про Державну службу з питань праці, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі - Положення), відповідно до якого Держпраці реалізує державну політику, зокрема з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

 

Підпунктом 46 пункту 4 Положення визначено, що Держпраці відповідно до покладених на неї завдань забезпечує роботодавців і працівників інформацією та роз'ясненнями щодо ефективних засобів дотримання законодавства та запобігання можливим його порушенням.

 

Порядок ведення трудових книжок визначається Кабінетом Міністрів України.

 

Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України та Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 № 58, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.08.93 за № 110, затверджено Інструкцію про порядок ведення трудових книжок працівників (далі - Інструкція).

 

Пунктом 1.5 Інструкції встановлено, що питання, пов'язані з порядком ведення трудових книжок, їх зберігання, виготовлення, постачання і обліку, регулюються постановою Кабінету Міністрів України "Про трудові книжки працівників" від 27.04.93 № 301 (далі - Постанова № 301), цією Інструкцією та іншими актами законодавства.

 

Відповідно до пункту 4 Постанови № 301 відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника підприємства, установи, організації, представництва іноземного суб'єкта господарювання.

 

Відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" від 05.02.2021 відбулися зміни в обліку трудової діяльності працівника.

 

Частиною першою статті 48 Кодексу законів про працю України визначено, що облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

 

Згідно з пунктом 2 прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників здійснюється протягом п'яти років з дня набрання чинності цим Законом на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою у порядку та строки, встановлені Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин.

 

Враховуючи вищевикладене, ведення обліку трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування є обов'язком роботодавця. Законодавством про працю не передбачено наявності згоди працівника або його заяви на ведення трудових книжок в електронній формі.

 

У разі виникнення додаткових питань Ви можете звернутись до Міністерства економіки України як до головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального діалогу.

 

Звертаємо увагу, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, мають лише інформаційний характер та не встановлюють правових норм.

 

 

 

Заступник директора - начальник

відділу нагляду за додержанням

законодавства про працю                                                               Олена КОНОВАЛОВА

 

Лист від 22.11.2024 р. №17792.32.1-ЗВ-24а.docx
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.08.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (04.08.2025 - 08.08.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   Лист Мінсоцполітики: Щодо індексації заробітної плати Відповідно до статті 34 Закону України від 19.11.2024 № 4059-IX "Про Державний бюджет України на 2025 рік" (далі - Закон № 4059) визначено, що обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів...
22.08.2025
В Україні оновлено типи закладів дошкільної освіти
В Україні оновлено типи закладів дошкільної освіти. Це дасть змогу зробити садочки доступними для кожної дитини — незалежно від місця проживання чи життєвих обставин. Серед форматів:  ясла — для дітей від 3 місяців;  сімейні садочки — організовані родиною у власному ...
20.08.2025
У «Резерв+» з'явилася відстрочка для одного з подружжя, хто доглядає людину з інвалідністю
Відтепер у застосунку «Резерв+» від Міністерства оборони України оформити відстрочку може нова категорія громадян — один із членів подружжя, хто доглядає за чоловіком або дружиною з інвалідністю I чи II групи. Для оформлення такої відстрочки інформація про інвалідність має бути вн...
Нове
17.09.2025
Чи обов’язково треба заводити паперову трудову книжку працівнику, який вперше працевлаштовується на роботу?
Відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП)   при укладенні трудового договору громадянин, який вперше приймається на роботу, має право подати вимогу про оформлення трудової книжки Відповідно до частини другої статті 48 КЗпП на вимогу працівник...
17.09.2025
Усунення помилки, яка виникла при зчитуванні КЕП (УЕП)
Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків звертає увагу, що виникнення помилки «Виникла помилка при розборі чи формуванні даних (пошкоджені дані чи невірний формат)» має декілька причин: 1.  невірно вказано пароль до носія ключової інформації;...
17.09.2025
Відпустка без збереження заробітної плати в період дії воєнного стану
Працівник, який виїхав за кордон, отримав відпустку без збереження заробітної плати тривалістю 90 календарних днів. А чи можна її продовжити? Про це працівниця запитала в посадовців управління інспекційної діяльності у Запорізькій області, які завітали до закладу торгівлі в ході інформаційної кампан...