Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Письмо Гоструда: по ведению трудовых книжек в электронной форме

04.12.2024

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ

ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ПРАЦІ

 

ЛИСТ

від 22.11.2024 р. № 1779/2.3/2.1-ЗВ-24а

(Витяг)

 

Департамент з питань праці Державної служби України з питань праці розглянув в межах повноважень [...] запит на інформацію від [...] та повідомляє.

<..>

Повноваження Держпраці визначені Положенням про Державну службу з питань праці, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі - Положення), відповідно до якого Держпраці реалізує державну політику, зокрема з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

 

Підпунктом 46 пункту 4 Положення визначено, що Держпраці відповідно до покладених на неї завдань забезпечує роботодавців і працівників інформацією та роз'ясненнями щодо ефективних засобів дотримання законодавства та запобігання можливим його порушенням.

 

Порядок ведення трудових книжок визначається Кабінетом Міністрів України.

 

Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України та Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 № 58, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.08.93 за № 110, затверджено Інструкцію про порядок ведення трудових книжок працівників (далі - Інструкція).

 

Пунктом 1.5 Інструкції встановлено, що питання, пов'язані з порядком ведення трудових книжок, їх зберігання, виготовлення, постачання і обліку, регулюються постановою Кабінету Міністрів України "Про трудові книжки працівників" від 27.04.93 № 301 (далі - Постанова № 301), цією Інструкцією та іншими актами законодавства.

 

Відповідно до пункту 4 Постанови № 301 відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника підприємства, установи, організації, представництва іноземного суб'єкта господарювання.

 

Відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" від 05.02.2021 відбулися зміни в обліку трудової діяльності працівника.

 

Частиною першою статті 48 Кодексу законів про працю України визначено, що облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

 

Згідно з пунктом 2 прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників здійснюється протягом п'яти років з дня набрання чинності цим Законом на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою у порядку та строки, встановлені Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин.

 

Враховуючи вищевикладене, ведення обліку трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування є обов'язком роботодавця. Законодавством про працю не передбачено наявності згоди працівника або його заяви на ведення трудових книжок в електронній формі.

 

У разі виникнення додаткових питань Ви можете звернутись до Міністерства економіки України як до головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального діалогу.

 

Звертаємо увагу, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, мають лише інформаційний характер та не встановлюють правових норм.

 

 

 

Заступник директора - начальник

відділу нагляду за додержанням

законодавства про працю                                                               Олена КОНОВАЛОВА

 

Лист від 22.11.2024 р. №17792.32.1-ЗВ-24а.docx
Скачать
Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
08.08.2025
Выпуск: Новости недели для бюджетных учреждений (04.08.2025 - 08.08.2025)
Бюджет. Бухгалтерский обзор   Письмо Минсоцполитики: Об индексации заработной платы Согласно статье 34 Закона Украины от 19.11.2024 № 4059-IX "О Государственном бюджете Украины на 2025 год" (далее - Закон № 4059) определено, что исчисление индекса потребительских цен для индексации денежных ...
22.08.2025
В Украине обновлены типы заведений дошкольного образования
В Украине обновлены типы заведений дошкольного образования. Это позволит сделать садики доступными для каждого ребенка независимо от места проживания или жизненных обстоятельств. Среди форматов:  ясли – для детей от 3 месяцев;  семейные садики – организованные семьей в соб...
20.08.2025
У «Резерв+» появилась отсрочка для одного из супругов, ухаживающего за человеком с инвалидностью
Отныне в приложении «Резерв+» от Министерства обороны Украины оформить отсрочку может новая категория граждан — один из супругов, кто ухаживает за мужем или женой с инвалидностью I или II группы. Для оформления такой отсрочки информация об инвалидности должна быть внесена в Единую...
Новое
18.09.2025
Нарушения прав военнослужащих: куда обратиться за помощью
При прохождении службы военнослужащие могут обжаловать решение непосредственных начальников по определенному законом механизму. В схожих вариантах принципиально знать свои права и механизмы их защиты. Среди наиболее распространенных проблем, с которыми могут сталкиваться военнослужащие во время про...
18.09.2025
Правительство приняло ряд решений, усиливающих соцзащиту внутренне перемещенных лиц
17 сентября Кабинет Министров провел выездное заседание в Сумах. В повестке дня – поддержка уязвимых категорий населения, усовершенствование системы социальных услуг и повышение эффективности программ помощи внутренне перемещенным лицам. Поддержан ряд постановлений по обеспечению прав и усиле...
17.09.2025
Обязательно ли нужно заводить бумажную трудовую книжку работнику, впервые трудоустраивающемуся на работу?
Согласно части третьей статьи 24 Кодекса законов о труде Украины (далее — КЗоТ) при заключении трудового договора гражданин, впервые принимаемый на работу, имеет право подать требование об оформлении трудовой книжки Согласно части второй статьи 48 КЗоТ по требованию работника, впервые принима...