Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оплата праці працівників медзакладів за оновленими нормами

Затверджено зміни до нормативно-правових актів, що слугують підґрунтям для встановлення умов оплати праці персоналу медзакладів.

Насамперед, починаючи з 01.01.2022, розмір посадового окладу керівника закладу охорони здоров’я (далі – ЗОЗ) має встановлюватися так, щоб забезпечити співвідношення між середньою зарплатою медпрацівників та не перевищувати розміру середньої зарплати цих працівників більш ніж на 60 %.

Так передбачає п. 11, яким доповнено постанову КМУ від 19.05.1999 № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об’єднань державних підприємств» (далі – Постанова № 859).

Норми цього документа стосуються й тих медзакладів, які працюють в умовах медичної реформи, тобто є комунальними некомерційними підприємствами (далі – КНП), що надають медичну допомогу населенню та фінансуються коштом бюджету Нацслужбою здоров’я. 

Нагадаємо: Постанова № 859 регулює питання щодо укладання контракту з керівниками держпідприємств та засади визначення обсягу їхнього заробітку згідно з укладеним контрактом. Проте розмір посадового окладу керівника має встановлюватися відповідно до визначених цим урядовим рішенням показників, а саме: фінансових показників діяльності підприємства, середньооблікової чисельності працівників та посадовий оклад (ставка) працівника основної професії. Між тим, для підприємств медичної галузі дотепер не визначено, якою саме має бути ця основна професія. 

Як саме зіставляти оклад керівника КНП та середній заробіток медпрацівників, допоки невідомо. Тож сподіваємося на чітке роз’яснення цього питання, принаймні МОЗ та Мінекономіки, про що повідомимо читачів згодом.

Також зазнав змін п. 1 додатка 3 до Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженої постановою КМУ від 25.04.2018 № 410 (далі – Постанова № 410).

Насправді цей додаток містить перелік зобов’язань надавача медпослуг щодо забезпечення належного рівня надання послуг за договором медобслуговування. Тобто після його доповнення КНП мають:

  • забезпечити справедливе співвідношення між зарплатою медпрацівників та керівного складу ЗОЗ, диференціацію зарплати з урахуванням обсягів, складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника;
  • ужити заходів до підвищення зарплати працівників;
  • сприяти перегляду та вдосконаленню колективно-договірного регулювання трудових відносин і соціально-економічних інтересів медпрацівників, зокрема стосовно оплати праці, режиму роботи, часу відпочинку, безпечних умов праці, соціального захисту.

Додамо: на сьогодні умови оплати праці працівників КНП не регулюються державою і встановлюються відповідно до локальних документів цих підприємств (колдоговору, положення про оплату праці).

Оплата праці медпрацівників може здійснюватися й на засадах, передбачених для працівників бюджетної сфери, тобто за постановою КМУ від 30.08.2002 № 1298. 

Детальніше про нюанси застосування оновлених нормативно-правових актів щодо оплати праці медпрацівників див. у наступних публікаціях.

Постанова КМУ від 15.12.2021 № 1334 набуває чинності з 01.01.2022 («Урядовий кур’єр» від 18.12.2021 № 244).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
19.02.2025
Відпустки без збереження заробітної плати в період дії воєнного стану
Посадовці управління інспекційної діяльності у Запорізькій області провели інформаційний семінар в одній із районних адміністрацій Запоріжжя.  Серед ключових питань було надання відпусток без збереження заробітної плати. Інспектори роз’яснили, що, відповідно до статті 12 Закону України &...
14.02.2025
Президент підписав закон про продовження строку для проходження ВЛК обмежено придатними
Президент підписав Закон України від 12.02.2025 р. № 4235-IX  (законопроєкт № 12457) щодо обов’язковості проходження громадянами України, які були визнані обмежено придатними до військової служби, повторного медичного огляду та визначення кінцевого строку його проведення. Згідно із ...
25.02.2025
Лист МОУ: Щодо правомірності відмови військовослужбовцям у виплаті додаткової винагороди у розмірі 100000 грн та матеріальної допомоги у зв'язку з отриманою травмою
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛИСТ від 20.02.2025 р. № 220/13/ВихЗПІ/152 У відповідь на Ваш запит на публічну інформацію щодо правомірності відмови у виплаті додаткової винагороди у розмірі 100000 грн та матеріальної допомоги у зв'язку з отриманою травмою. Щодо ...
Нове
09.05.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (05.05.2025 - 09.05.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   НАЗК запустило новий онлайн-курс «Запитай уповноваженого!» Цей курс створено на основі реальних запитів та проблем, з якими стикаються службовці у питаннях декларування, конфлікту інтересів, викривання корупції тощо. Порядок підтвердження періодів ...
09.05.2025
Як неприбуткова організація може отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ
Як неприбуткова організація (представник неприбуткової організації чи уповноважена особа) може отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Витяг), та чи може отримати Витяг в паперовому вигляді, якщо запит на його отримання надіслано через Електронний кабінет? Відпов...
09.05.2025
Натуральна благодійна допомога у період воєнного стану: чи включається до оподатковуваного доходу?
Із 16 березня 2025 року набрали чинності зміни до Податкового кодексу України, передбачені Законом України від 25 лютого 2025 року № 4254-ІХ. Метою нововведень є стимулювання благодійної діяльності під час воєнного стану, зокрема — уточнення податкового статусу допомоги у негрошовій (натуральн...