Оплата праці працівників медзакладів за оновленими нормами
Затверджено зміни до нормативно-правових актів, що слугують підґрунтям для встановлення умов оплати праці персоналу медзакладів.
Насамперед, починаючи з 01.01.2022, розмір посадового окладу керівника закладу охорони здоров’я (далі – ЗОЗ) має встановлюватися так, щоб забезпечити співвідношення між середньою зарплатою медпрацівників та не перевищувати розміру середньої зарплати цих працівників більш ніж на 60 %.
Так передбачає п. 11, яким доповнено постанову КМУ від 19.05.1999 № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об’єднань державних підприємств» (далі – Постанова № 859).
Норми цього документа стосуються й тих медзакладів, які працюють в умовах медичної реформи, тобто є комунальними некомерційними підприємствами (далі – КНП), що надають медичну допомогу населенню та фінансуються коштом бюджету Нацслужбою здоров’я.
Нагадаємо: Постанова № 859 регулює питання щодо укладання контракту з керівниками держпідприємств та засади визначення обсягу їхнього заробітку згідно з укладеним контрактом. Проте розмір посадового окладу керівника має встановлюватися відповідно до визначених цим урядовим рішенням показників, а саме: фінансових показників діяльності підприємства, середньооблікової чисельності працівників та посадовий оклад (ставка) працівника основної професії. Між тим, для підприємств медичної галузі дотепер не визначено, якою саме має бути ця основна професія.
Як саме зіставляти оклад керівника КНП та середній заробіток медпрацівників, допоки невідомо. Тож сподіваємося на чітке роз’яснення цього питання, принаймні МОЗ та Мінекономіки, про що повідомимо читачів згодом.
Також зазнав змін п. 1 додатка 3 до Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженої постановою КМУ від 25.04.2018 № 410 (далі – Постанова № 410).
Насправді цей додаток містить перелік зобов’язань надавача медпослуг щодо забезпечення належного рівня надання послуг за договором медобслуговування. Тобто після його доповнення КНП мають:
- забезпечити справедливе співвідношення між зарплатою медпрацівників та керівного складу ЗОЗ, диференціацію зарплати з урахуванням обсягів, складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника;
- ужити заходів до підвищення зарплати працівників;
- сприяти перегляду та вдосконаленню колективно-договірного регулювання трудових відносин і соціально-економічних інтересів медпрацівників, зокрема стосовно оплати праці, режиму роботи, часу відпочинку, безпечних умов праці, соціального захисту.
Додамо: на сьогодні умови оплати праці працівників КНП не регулюються державою і встановлюються відповідно до локальних документів цих підприємств (колдоговору, положення про оплату праці).
Оплата праці медпрацівників може здійснюватися й на засадах, передбачених для працівників бюджетної сфери, тобто за постановою КМУ від 30.08.2002 № 1298.
Детальніше про нюанси застосування оновлених нормативно-правових актів щодо оплати праці медпрацівників див. у наступних публікаціях.
Постанова КМУ від 15.12.2021 № 1334 набуває чинності з 01.01.2022 («Урядовий кур’єр» від 18.12.2021 № 244).
Коментарі до матеріалу